حلالی: از ماجرای جذب مدافع جدید تعجب می‌کنم

دیر شروع شدن تمرینات مشکل‌ساز است

چرا معاون ورزشی نداریم تا عصای دست مدیرعامل شود؟

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار

اسماعیل حلالی بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است هنوز که اقدامی در رابطه با نقل و انتقالات انجام نشده نمی‌توان در رابطه با احتمالات قهرمانی حرف زد. پیشکسوت پرسپولیس از جذب مدافع با وجود داشتن چند مدافع خوب در دفاع میانی به‌شدت گلایه می‌کند و معتقد است باشگاه باید اولویت خودش را روی جذب بازیکن در پست‌های مهاجم و دیگر خطوط بگذارد.
‌در رابطه با تمرینات پرسپولیس که هنوز هم شروع نشده چه توضیحی دارید؟
به نظرم باشگاه تعهداتی دارد که باید به آن عمل کند. در همین رابطه باشگاه پاداش قهرمانی بازیکنان را به آنها نداده که باید به آنها پرداخت می‌کرد چون به هر حال آنها در دو جام قهرمان شده‌اند و حق بازیکنان است که این پاداش را بگیرند هر چند در این رابطه من حرف‌هایی هم شنیده‌ام که نمی‌دانم چقدر صحت دارد.
‌در این رابطه بیشتر توضیح می‌دهید؟
اطمینان ندارم اما شنیده‌ام جدا از پاداش جام حذفی و قهرمانی در لیگ برتر، بازیکنان خواهان پاداش سوپرجام هم شده‌اند که به نظرم این نکته و توقع، کمی بی‌انصافی است چون به هر حال بازیکن باید به فکر باشگاه هم باشد و به خاطر هواداران و عرق به تیمش از بعضی از مسائل که به هر حال شاید خیلی ضرورت هم نداشته باشد بگذرد.
‌قبول دارید با توجه به شروع مسابقات لیگ که قرار است در اواسط مرداد برگزار شود عقب افتادن تمرین واقعاً به آماده‌سازی تیم لطمه می‌زند؟
قطعاً همین طور است چون ما زمان طلایی را برای آماده‌سازی تیم در پیش از فصل در نظر داریم که در آن زمان می‌توانیم به بهترین شکل تمرینات را آغاز و پیش ببریم اما اگر آن زمان بگذرد و دیر شروع کنیم به اصطلاح آن گلدن تایم را از دست می‌دهیم و تیم برای آماده‌سازی و متعاقب آن شروع تمرینات دچار مشکل می‌شود. اگر تأخیر سه چهار روز باشد مشکلی ندارد اما اگر این تأخیر بیشتر شود حتماً تیم متضرر خواهد شد.
‌در رابطه با کنعانی‌زادگان و بازیکنان دیگری که جذب شده‌اند چه صحبتی دارید؟
من فکر می‌کنم با وجود مدافعان میانی و جدا از آن فرشاد فرجی ما نیازی به جذب مدافع دیگری نداریم. من تعجب می‌کنم بعضی‌ها چرا با وجود این بحث دفاع میانی جدید را مطرح می‌سازند. ما نیاز به مهاجم و پلی‌میکر داریم که باید هر چه زودتر جذب شوند و به محض شروع تمرینات تیم را همراهی کنند و خیلی مهم است که از شروع تمرینات با تیم تمرین کنند تا با بقیه به اصطلاح هماهنگ شوند و در قالب کار تیمی و مواردی که مربی از بازیکن می‌خواهد بخوبی جا
بیفتد.
‌در رابطه با خرید شهاب زاهدی چه نظری دارید؟
به هر حال پرسپولیس به مهاجم گلزن نیاز داشت و این بازیکن هم حتماً براساس شناختی که مربی از او داشته جذب شده و من امیدوارم که با وجود خرید شهاب مشکل گلزنی تیم به حداقل برسد اما جدا از مهاجم، تیم حتماً به پلی‌میکر و دفاع چپ و راست هم نیاز دارد. با داشتن ذخیره خوب اگر بازیکنی مانند دانیال مصدوم شد دیگر بازیکنی مانند هنانوف را جایگزینش نمی‌کنیم که بازیکنی معمولی به لحاظ فنی محسوب می‌شود.
‌چرا دیگر بازیکنی مانند عمری از تیم‌های پایه به یحیی معرفی نمی‌شود؟
متأسفانه چرخه انتقال از تیم‌های پایه به بزرگسالان خوب انجام نمی‌شود. در این مدت البته باز هم شرایط تیم‌های پایه بهتر شده اما ایده‌آل نیست. آموزش ما ایراد دارد در غیر این صورت ما همین الان هم در تیم‌های پایه بازیکنان خوبی داریم اما معمولاً سرمربی از آنها استفاده نمی‌کند چون فرصت میدان دادن و وقت گذاشتن برای بازیکن جدید را ندارد.
‌در رابطه با یارگیری باشگاه خیلی فعال نبوده.
من اشکال کار را در نبودن معاون ورزشی باشگاه می‌دانم. متأسفانه فرد زحمتکشی مانند محمد محمدی را از دست دادیم همان طور که قبلاً شکوری را از دست دادیم که خیلی خوب در باشگاه کارها را انجام می‌داد. در این شرایط که ما مشکل مالی و هزار جور مسأله دیگر داریم معاون ورزشی باشگاه می‌تواند عصای دست مدیرعامل باشد اما هیچ خبری از این شخص در باشگاه پرسپولیس بعد از جدایی محمد محمدی نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی