صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

نکونام مخالف سقف 15 میلیاردی برای بازیکنان:

استقلال باید بهترین‌ها را داشته باشد

رضا حمیدی
روزنامه نگار
جواد نکونام در اظهاراتی که داشته صراحتاً اعلام کرده هرگز موافق اجرای قانون سقف قرارداد برای بازیکنان استقلال نیست. نکونام حتی به این مسأله مهم نیز اشاره کرده که هیچ یک از باشگاه‌های مدعی قانون سقف قرارداد را رعایت نکرده‌اند و به همین دلیل هم باشگاه استقلال باید بازیکنانی را به خدمت بگیرد که در خور نام این باشگاه باشند.
 پیشتر نیز جسته و گریخته به این موضوع اشاره شده بود و از جواد نقل قول‌هایی پیرامون این موضوع به گوش می‌رسید تا اینکه در اولین جلسه تمرین استقلال که با هیاهو و حواشی بسیاری به پایان رسید، نکونام پرده از تفکرات خود برداشت و خواستار بازیکنانی شد که از نظر فنی شرایط بازی در استقلال را داشته باشند. سرمربی استقلال براین باور است که باشگاهی همچون استقلال هرگز نباید برای بازیکنانش سقف قرارداد تعیین کند و این رویه منجر به تضعیف تیمی خواهد شد که انتظارات بسیاری را پشت سر خود می‌بیند.
استقلال همین حالا نیز برخی بازیکنان کلیدی خود را از دست داده است و چنانچه با همین رویه ادامه دهد و بخواهد قانون سقف قرارداد را رعایت کند بی‌شک بازنده نقل و انتقالات خواهد شد. درواقع نکونام با این اظهارات هشداری جدی به مدیران باشگاه استقلال داده تا به سرعت مسأله جذب بازیکن با رعایت قانون سقف قرارداد را منتفی کنند. از نگاه نکونام در حق استقلال اجحاف بزرگی است که دیگر مدعیان بتوانند از راه‌های مختلف به بازیکنان چند ده میلیاردی برسند و با آنها قرارداد منعقد کنند اما استقلال از چنین مزیتی محروم باشد. گفته می‌شود نکونام در مذاکره با برخی بازیکنان بخصوص لژیونرها به این نتیجه رسیده که جذب آ‌نها نیازمند داشتن بودجه کافی است و باید با جیب پر به سراغ این بازیکنان رفت.»
 
حرف‌های نکونام در تمرین استقلال
جواد نکونام در اولین تمرینی که با استقلال برگزار کرد،  این جملات را به زبان آورد: «جا دارد از هواداران استقلال تشکر کنم که از روز اول تا امروز که شروع تمرینات است به من لطف داشتند. خدا را شکر به خاطر این هواداران. آنها به ما امید می‌دهند. باید تأکید کنم که هدف همه مشخص است و برای قهرمانی در استقلال تلاش خواهیم کرد. جام می‌خواهیم. می‌جنگیم برای اینکه در استقلال موفق شویم. با حمایت هواداران شروع کردیم و می‌جنگیم تا قهرمان شویم.» از نکونام درباره اینکه چه بازیکنانی را مد نظر دارد، سؤال کردیم که او این پاسخ را داد: «اسم بازیکنی را نمی‌آورم اما داریم صحبت می‌کنیم تا به نتیجه برسیم. تأکید می‌کنم که باید بهترین‌ها در استقلال باشند. هیچ باشگاهی سقف قرارداد را رعایت نمی‌کند. ما هم باید بهترین‌ها را در اختیار داشته باشیم. استقلال جای بازیکنان بزرگ  است. هواداران از من انتظارات بسیاری دارند. باید انتظارات آنها را برآورده کنیم. روزی که فوتبال ملی را شروع کردم فکر رکورد نبودم اما این رکوردها در راه به وجود آمد و اینجا هم به دنبال رکورد نیستم. به دنبال موفقیت هستیم. حالا اگر رکوردی به وجود آمد،  خدا را شکر.»
استقلال برای رسیدن به آمادگی چند روز فرصت دارد؟ نکونام به این سؤال هم پاسخ داده است: «35 روز تا شروع لیگ داریم. توی این چند روز که وقت داریم باید برنامه را جلو ببریم. باید با بهترین عملکرد پاسخ هواداران را بدهیم.»
اما سؤال مهم دیگری هم هست که سرمربی استقلال باید پاسخ آن را به طور شفاف اعلام کند. ورودی‌ها و خروجی‌های استقلال چه طور مشخص می‌شوند؟ نکونام درباره ورودی‌ها و خروجی‌ها گفت: «باید به این موضوع تأکید کنم که هر بازیکنی بگیریم نسبت به جدایی آن بازیکن خروجی داریم. فعلاً همه هستند. اگر بازیکن جدیدی آمد خروجی‌ها را مشخص می‌کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی