نگاهی به مدعیان فصل آتی قسمت 9

گلدن استیت وریرز؛ ضعیف‌ترین نیمکت لیگ

علی رضایی
خبرنگار
گلدن استیت وریرز ابتدا در شهر فیلادلفیا ایالت پنسیلوانیا تشکیل شد. نام آن فیلادلفیا واریرز بود. در سال 1962 تیم به سان فرانسیسکو منتقل شد و اسم آن هم به سان فرانسیسکو وریرز تغییر کرد. البته از سال 1971 تا حالا نام این تیم به گلدن استیت وریرز ماندگار شد.
فصل 2023 گلدن استیت وریرز یکی از ضعیف‌ترین و بدترین نیمکت‌های تیمی را داشت. این تیم حتی به سختی توانست به مرحله پلی‌آف صعود کند. گلدن هر چند در مرحله اول از سد کینگز عبور کرد اما در مرحله بعد مقابل تیم پادشاه یعنی لس‌ آنجلس لیکرز شکست خورد و از رسیدن به فینال غرب باز ماند. حتی از لحاظ مالی فصل
24-2023 NBA‌، یکی از بدترین چالش‌های تیم گلدن است که قرار است این تیم با پرداخت 200 میلیون دلار دستمزد بازیکنان وارد فصل جدید شود. علاوه بر این گلدن استیت جریمه‌های سختی هم در فصل آینده پیش‌رو دارد که در صورت پرداخت آن، رفتن جردن پول از این تیم با مشکل مواجه می‌شود.
البته دریماند گرین هم قصد دارد قراردادش را با گلدن استیت تمدید کند هر چند که او خیلی به گلدن‌استیت تخفیف نخواهد داد و فقط در صورتی قراردادش را با این تیم تمدید می‌کند که قراردادهای پیشنهادی نزدیک رقم دلخواه او باشد؛ قرارداد مدنظر خودش چهارساله در حدود 100 میلیون دلار است. این قرارداد به صورت بلندمدت است و دریافتی هر سال 20 الی 25 میلیون دلار خواهد بود. رسانه‌های تیم گلدن هم به تازگی اعلام کرده‌اند که مسئولان باشگاه گلدن استیتس خیلی تمایل دارند که با دریموند گرین تمدید کنند و احتمال اینکه با رقم پیشنهادی دریماند کنار بیایند خیلی زیاد است.
تیم گلدن استیت چنانچه از استفن کری، کلی تامپسون، دریمون دگرین و کاون لونی حمایت کند می‌تواند فصل آینده یکی از مدعیان قهرمانی باشد؛ چراکه این چهار بازیکن در فصل 2022-2021 با هم بازی کردند و این تیم به ازای هر 100 مالکیت 9/18 امتیاز چشمگیر داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی