نگاهی به مدعیان فصل آتی قسمت 8

ممفیس گریزلیز؛ درگیر چالش «جا مورانت»

علی رضایی
خبرنگار
ممفیس گریزلیز یکی از باشگاه‌های بسکتبال ایالت تنسی است که تمرینات و مسابقات خانگی این تیم در سالن فدکس فروم شهر ممفیس برگزار می‌شود. ابتدا تیم ممفیس گریزلیز در سال ۱۹۹۵ با هدف توسعه لیگ NBA در کشور کانادا تأسیس شد. این تیم تا سال ۲۰۰۱ در شهر ونکوور ایالت بریتیش کلمبیای کانادا قرار داشت و در این سال به شهر ممفیس منتقل شد. ممفیس گریزلیز از تیم‌های استعدادیاب بسکتبال است و برخی بازیکنان مطرح بسکتبال، شگفتی‌سازی‌شان از این تیم در لیگ NBA شروع شده است. مارک کسول یکی از فوق ستاره‌های اسپانیایی لیگ حرفه‌ای بسکتبال امریکا است که ابتدا عضو این تیم بود و بعدها در تیم تورنتو رپترز به مقام قهرمانی NBA رسید. حامد حدادی عضو سابق تیم ملی ایران هم از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۳ برای تیم ممفیس گریزلیز بازی می‌کرد که بعدها به لیگ چین پیوست.
فصل 2023 تیم ممفیس گریزلیز در مرحله مقدماتی مقابل قدرت‌های NBA خوب نتیجه می‌گرفت. این تیم حتی به مرحله پلی‌آف هم صعود کرد، ولی در این مرحله گرفتار تیم پادشاه شد و نتوانست از پس لیکرز برآید.
در فصل جدید 24-2023 اخباری در خصوص نقل و انتقالات بازیکنان شاخص از سایت ممفیس گریزلیز منتشر نشده است. این تیم در راند یک درفت فصل 2023 هم تا حدودی شانس خوبی نداشته و تنها بازیکن درفت راند یکی که به این تیم رسیده، پیک 25 یعنی نیرکاس ساسر است. البته در راند دو، پیک‌های 45 (جکسون) و 56 (بای‌برویچ) به این تیم تعلق گرفت.
در حال حاضر اولویت اصلی باشگاه گریزلیز کمک به حل مسائل و مشکلات غیر ورزشی جا مورانت است که به احتمال زیاد منجر به محرومیت طولانی این بازیکن در شروع فصل جدید 24-2023 می‌شود. البته تنها کار ممفیس در فصل جدید حل مسائل جا مورانت نیست بلکه زک کلیمن مدیر باشگاه ممفیس هم قصد دارد برای دیلون بروکس جایگزین مناسب پیدا کند و همچنین قرارداد سودآور دزموند بن را نیز تمدید کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی