صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

لیونل مسی: همه می‌خواستند قهرمانی من در جام جهانی را ببینند

من دیگر مسی بارسلونا نیستم

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، در گفت‌وگو با بین اسپورت از خاطرات سال عجیبی که در پاری سن ژرمن و تیم ملی آرژانتین پشت سر گذاشته صحبت کرده است.
او در گفت‌وگو با بین اسپورت از بهترین احساسی که با تیم ملی کشورش تجربه کرده حرف زد و همچنین تأکید کرد که در فصل دوم حضورش در پاری سن ژرمن شرایط بسیار خوبی را تجربه کرده است.
 
سازگاری با پاریس برایم دشوار بود
لئو در مورد پیوستنش به پاری سن‌ژرمن گفت:«من به پاریس آمدم چون این باشگاه را دوست داشتم. دوستانی در اینجا داشتم و افراد بسیاری در رختکن بودند که با آنها آشنایی داشتم. هم‌تیمی‌هایم از تیم ملی آرژانتین و هم‌تیمی‌هایی که قبلاً با هم برخورد داشتیم. به نظرم می‌آمد که ورای شرایط باشگاه، می‌توانم بخوبی با شرایط سازگار شوم اما حقیقت این است که سازگاری با این شرایط بسیار دشوارتر از چیزی بود که من انتظار داشتم. جدای از این واقعیت که افرادی را در رختکن می‌شناختم و با آنها رابطه داشتم، سازگاری با تغییرات سخت بود. من دیر به تمرینات اضافه شدم، در پیش فصل حضور نداشتم، سازگاری با باشگاه جدید، سبک بازی جدید، هم‌تیمی‌های جدید، به شهر پاریس در ابتدا برای من و خانواده‌ام واقعاً سخت بود.»
 
حس زیبای توپ طلا
مسی در جواب اینکه چه حسی هنگام گرفتن توپ طلا داشته گفت:«کسب توپ طلا واقعاً عالی بود. دریافت این جایزه به خاطر اهمیتی که دارد احساس زیبایی است چون آخرین توپ طلایی که به دست آوردم به خاطر دستاوردهایی بود که با تیم ملی آرژانتین داشتم که شخصاً برای من و برای کل تیم آرژانتین بسیار خوب بود. بنابراین این خاطره زیبایی است که تا ابد با من خواهد بود.»
 
همه از قهرمانی من خوشحال بودند
بازیکن سابق بارسلونا در مورد قهرمانی در جام جهانی 2022 قطر گفت: «هم تیمی‌هایم بسیار از کسب عنوان قهرمانی جهان برای من خوشحال و هیجان‌زده بودند. فکر می‌کنم تعداد بسیار زیادی از هواداران فوتبال بودند که جدای از حمایت از تیم ملی کشورشان، در عین حال می‌خواستند که آرژانتین به خاطر من قهرمان شود. این برای من احساسی خارق‌العاده بود چون مردم چنین نظری داشتند و می‌خواستند قهرمانی من را ببینند. خدا را شکر این اتفاق
رخ داد.»
 
شما همیشه به هدفتان نمی‌رسید
ستاره دو فصل اخیر پاری سن‌ژرمن در مورد ناکامی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا اظهار داشت:«همیشه گفته‌ام که هر بار فصلی را شروع می‌کنم، هدفم این است که در همه رقابت‌ها قهرمان شوم. یکی از اهداف بزرگ قهرمانی در لیگ قهرمانان بود و حقیقت این است که ما نتوانستیم در این دو سال به این هدف برسیم. بسیار از این اتفاق ناامید شدیم اما همان‌طور که قبلاً گفتم، فکر می‌کنم باید برای قهرمانی‌هایی که در لیگ به دست آوردیم هم اهمیت قائل شویم. مشخصاً این باشگاه به‌دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان است اما شما همیشه به همه اهداف نمی‌رسید. این اتفاقی است که در بارسلونا، تیم ملی و حالا اینجا برای من رخ
داد. شما همیشه به دستاوردهای بیشتری امیدوار هستید و همیشه به‌دنبال موفقیت بیشتر
می‌روید اما این فوتبال است و باشگاه‌های بزرگ زیادی در این رقابت
هستند.»
 
بین من و هواداران شکاف ایجاد شد
مسی شکرآب شدن رابطه‌اش با هواداران پاریس را رد نکرد و در این مورد گفت:«فکر می‌کنم در آغاز همه چیز عالی بود اما کم کم رفتار بعضی از هواداران پاریس با من عوض شد. به نظرم بیشتر آنها هنوز همان رفتار سابق را با من داشتند اما شکافی بین من و بعضی از هواداران این تیم ایجاد شده بود که مشخصاً چنین قصدی نداشتم.
اما در هر حال این اتفاق همان‌طور که پیش از این هم برای کیلیان امباپه و نیمار رخ داد، برای من هم رخ داد و من می‌دانم که چنین رفتاری با آنها هم انجام شده
بود.»
من دیگر مسی 10 سال پیش نیستم
فوق ستاره آرژانتینی در مورد اینکه در فصل اخیر خود افت داشته گفت:«من 35 سال دارم و دیگر شبیه 10 سال پیش و زمانی که در بارسلونا بودم نیستم اما شرایط به این شکل پیش رفت. فکر می‌کنم سال اول به خاطر تغییر شرایط برایم بسیار دشوار بود اما سال دوم خیلی بهتر بود. احساس راحتی داشتم. همان‌طور که گفتم، برگزاری جام جهانی در ابتدای فصل کار را سخت کرد. چون بسیاری از بازیکنان در جام جهانی حضور داشتند اما فکر می‌کنم به طور کلی سطح لیگ یا قهرمانان کمی در اثر این خستگی پایین آمد، حتی با این که ما قهرمان لیگ شدیم. همه به دلایل مختلف با شرایط متفاوتی به مسابقات برگشتند.»

جستجو
آرشیو تاریخی