نگاهی به مدعیان فصل آتی قسمت 7

لیکرز؛ به دنبال گارد رأس

علی رضایی
خبرنگار
تیم پر‌طرفدار لس‌آنجلس‌لیکرز یکی از بهترین‌های تیم‌های بسکتبال است که همراه بوستون سلتیکس دارای بیشترین عنوان قهرمانی در لیگ NBA است. لیکرز در همین فصلی که گذشت اگر مقابل دنور همانند دیدار با تیم‌های گلدن و ممفیس بازی می‌کرد قطعاً به فینال NBA صعود می‌کرد. اما سرعت گردش توپ در دنور خیلی بیشتر از تیم‌های ممفیس و گلدن بود و همین عامل هم باعث شد که لیکرز مقابل دنور تن به شکست بدهد. در اکثر بازی‌های لیکرز مقابل دنور نبود یک بازیکن گارد رأس فنی حس می‌شد. در طول چند بازی، دنوری‌های شاخص مثل یوکیچ و موری دائماً تعویض می‌شدند ولی با پشتوانه‌ای که این تیم روی نیمکت داشت لیکرزی‌ها نمی‌توانستند اختلاف امتیاز ایجاد کنند.
اکثر طرفداران لیکرز انتظار داشتند تیم‌شان صعود کند چون لیکرز تیم گلدنی را حذف کرده بود که در اوایل فصل اکثر صاحب‌نظران بسکتبال بر این باور بودند که گلدن حتماً قهرمان فصل 2023 می‌شود. البته در فصلی که گذشت تیم لیکرز فقط چهار بازیکن اصلی داشت که کاملاً در اختیار تیم بودند؛ لبرون جیمز پادشاه بسکتبال جهان با اینکه سن و سالی از او گذشته ولی از لحاظ منتالی کاملاً در اختیار تیم بود و تاکتیک‌های مربی را هم خوب اجرا می‌کرد. آنتونی دیویس هم در دو پست سنتر و پاور فوروارد برای لیکرز خیلی تأثیر‌گذار و مقابل ممفیس و گلدن خوب درخشید. ریوز و هاچیمورا هم در پست‌های اسمال فوروارد و شوتینگ گارد هر دو در بازی‌های حساس به داد لیکرز می‌رسیدند اما در مقابل دنور عملکرد آنها تعریفی نداشت.
راسل وستبروک و شرودر هم در ابتدای فصل با تیم لیکرز بودند اما مسئولان باشگاه خوب با آنها کنار نیامدند، به همین علت لیکرز را ترک کردند. لیکرزی‌ها به هوای اینکه بازیکنان بهتری جایگزین راسل و شرودر شوند با رفتن آنها کاملاً موافق بودند. تیم لیکرز در فصل جدید 24-2023 در صورتی می‌تواند نتیجه بگیرد که تغییرات بیشتری در فهرست تیم داشته باشد. چند بازیکن فنی و جوان بخصوص یک گارد رأس درست و حسابی همانند کایری اروینگ برای تیم لیکرز لازم و ضروری است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی