صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

نگرانی بزرگ یحیی بجاست

تیمی که ناقص شروع می‌کند

با اعلام یحیی گل‌محمدی پرسپولیس از چهارشنبه هفتم تیرماه تمریناتش را آغاز خواهد کرد و چنانچه این زمان دوباره به تعویق نیفتد فقط دو روز دیگر تا شروع تمرینات پیش‌فصل قهرمان فوتبال ایران باقی مانده است. یحیی همان روز اعلام کرد احتمالاً امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) اخبار خوبی درباره بازیکنان تمدیدی و خریدهای جدید شنیده می‌شود اما این‌گونه نشد.
این مسأله با در نظر گرفتن اینکه سپاهان تاکنون دو بازیکن جذب کرده، تراکتور در یک روز موفق به جذب 4 مهره جدید شده و استقلال دیروز با دو بازیکن توافق کرده و احتمالاً دو نفر دیگر را هم جذب خواهد کرد نگرانی‌هایی را برای هواداران پرسپولیس به وجود آورده است.
در عین حال بیانیه آخر هفته قبل پرسپولیس مبنی بر اینکه در آرامش کار را پی می‌برند و البته سابقه خوب درویش و تیم مدیریتی‌اش در نقل و انتقالات سال گذشته می‌تواند هواداران پرسپولیس را امیدوار کند که تمدیدی‌ها بموقع قراردادشان را تمدید خواهند کرد و خریدهای مد نظر یحیی جذب خواهند شد.
با این حال حتی اگر این دلگرمی نزد هواداران پرسپولیس وجود داشته و باشگاه اقدامات مؤثری در این راستا انجام داده باشد مسأله زمان از نظر یحیی گل‌محمدی به‌عنوان مسئول کادر فنی تیم پرسپولیس اهمیت بسیار بیشتری نسبت به خواسته هواداران دارد. برای یحیی آنچه اهمیت دارد زمان اضافه شدن بازیکنان به تیم است چرا که او می‌خواهد از همان شروع تمرین همه نفراتش را در اختیار داشته باشد و کار آماده‌سازی با کلیه نفرات انجام شود.
فصل قبل پرسپولیس با بیش از 90 درصد نفراتش تمرینات خود را آغاز کرد در حالی که بعید به نظر می‌رسد این اتفاق امسال هم تکرار شود. تمرینات پرسپولیس در شرایطی شروع خواهد شد که اگر قرار به حضور همه نفرات در تمرین روز چهارشنبه باشد امروز و فردا همه باید از مسافرت‌های خانوادگی برگشته و در تهران باشند، با 5 بازیکنی که قراردادشان تمام شده تمدید شود و سه بازیکن جدید هم قرارداد بسته و از همان روز نخست در تمرین حاضر باشند در حالی که این احتمال بعید است رخ دهد.
با چنین شرایطی یحیی باید هم نگران باشد چرا که شرایط آماده‌سازی بازیکنان متفاوت خواهد بود و  با در نظر گرفتن اینکه گل‌محمدی و کادرش فقط 5 هفته تا شروع فصل جدید زمان دارند کار بسیار دشواری برای ساختن تیمی آماده از همان هفته نخست لیگ جدید خواهند داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی