صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

تصمیم درست نصیرشلال برای محک جدی آمادگی وزنه‌برداران ملی‌پوش

رکوردگیری وزنه نزنید، مسابقه بی‌مسابقه!

تیم ملی وزنه‌برداری ایران به عنوان یکی از مدعیان همیشگی در عرصه‌های مختلف بین‌المللی به نظر کادرفنی و سرمربی این تیم یعنی نواب نصیرشلال بلافاصله بعد از بازگشت از مسابقات آسیایی کره جنوبی بی‌معطلی اردوی آماده‌سازی خود را استارت زد تا اینگونه فرصت و زمان از دست رفته برای تمرین و آماده‌سازی ملی‌پوشان به جهت حضور در رقابت‌های جهانی عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژوی چین با تلاش و تمرین بیشتر جبران شود. نصیرشلال حالا برای اینکه در مسیر کسب سهمیه ورودی المپیک 2024 پاریس تقریباً به ترکیب و استخوان‌بندی اصلی خود برسد، روز دوشنبه 5 تیرماه 1402 یک مسابقه رکوردگیری برای وزنه‌برداران در نظر گرفته است. رکوردگیری که طبق گفته سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ملاک اصلی باقی ماندن وزنه‌برداران مدعی در ترکیب اردویی برای اعزام به رقابت‌های جهانی ریاض و بازی‌های آسیایی هانگژو است. سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری تأکید کرده است که هر وزنه‌برداری در این رکوردگیری غیبت کند،  قطعاً شانس حضور در تورنمنت‌های معتبر پیش رو و بدست آوردن سهمیه حضور در بازی‌های المپیک فرانسه را از دست داده است. تصمیمی درست و موضعی مقتدرانه که قطعاً برای آتیه تیم ملی مؤثر و مفید به فایده خواهد بود.

تبعیضی برای وزنه برداران قائل نیستیم
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری  در این خصوص تأکید کرده است: «حضور وزنه‌برداران در رکوردگیری تیم ملی الزامی است و هر کسی در این مسابقه شرکت نکند کل مسابقات را از دست می‌دهد. فشار تمرینات بالا است و این رکوردگیری هم در همین قالب انجام می‌شود. اگر فشار تمرین را کم کنیم برای همه‌ وزنه‌برداران این اتفاق می‌افتد و اگر فشار تمرین را بالا ببریم باز هم این شرایط شامل همه می‌شود. شرایط برای همه یکسان است و هیچ کسی نمی‌تواند بگوید که در اوج فشار بوده و رکوردگیری گذاشته‌ایم. بجز کیانوش رستمی که خودش تمرین می‌کند،  بقیه در یک فشار تمرینی هستند. ما در این رکوردگیری تبعیضی برای هیچ یک از وزنه‌برداران ملی‌پوش قائل نیستیم چون در هر شرایط تمرینی می‌توانیم رکوردگیری بگذاریم و این موضوع برای همه یکسان است.»

ببینیم وزنه‌بردار تلاش می‌کند
به او بیشتر وقت می‌دهیم
نواب نصیرشلال در مورد شرایط ویژه برخی وزنه‌برداران مثل رسول معتمدی و سهراب مرادی که مصدومیت داشتند و برای رسیدن به شرایط ایده‌آل تلاش می‌کنند، می‌گوید: «نفراتی که در اردو حضور دارند و در قالب گروه حرکت می‌کنند،  روند بهبود،  تمرینات،  نظم و انضباط و تلاش‌شان را می‌بینیم. این تشخیص ما است که وزنه‌بردار چه زمانی آماده می‌شود و چه زمانی به نقطه اوج می‌رسد یا اصلاً می‌تواند برسد یا نه. کاملاً می‌توانیم شرایط فردی که پیش ما تمرین می‌کند را بررسی کنیم. وقتی می‌دانیم فرد دارد تلاش می‌کند،  فرصت بیشتری را در اختیارش می‌گذاریم. به احتمال فراوان در رکوردگیری بعدی که داریم،  قطعی تکلیف وزنه‌برداران اعزامی به جهانی ریاض و بازی‌های آسیایی چین مشخص می‌شود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی