صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

بازگشت افلاکی و حفظ مقانلو در تیم ملی تکواندو

دور باطل

محسن وظیفه
روزنامه نگار

تیم ملی تکواندو با هدایت بیژن مقانلو در دومین جهانی پیاپی هم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و همچنان تکواندوی ایران در مدار شکست و ناکامی قدم بر می‌دارد. فرصت زیادی تا پایان مسابقات گرند پری و افزایش امتیازات در رنکینگ المپیکی نمانده اما تیم ملی تکواندو اصلاً شرایط خوبی ندارد.
در جهانی باکو و همچنین گرند پری رم، فدراسیون پشت درخشش ناهید کیانی و مدال طلا و نقره‌ای که او کسب کرده بود، پنهان شد اما واقعیت این است که تکواندوی مردان اصلاً شرایط امیدوار کننده‌ای ندارد.
بعد از ناکامی در جهانی باکو موج انتقادات از بیژن مقانلو افزایش پیدا کرد. به زعم منتقدان کسب ضعیف‌ترین نتایج تاریخ در قهرمانی جهان در دو دوره اخیر و شکست تاریخی در قهرمانی آسیا و نتایج نه چندان خوب در گرند پری‌ها، عملکرد ناامید کننده در دوره مقانلو بوده و دیگر نباید به او فرصت داد اما کادر فنی تیم ملی تکواندو هرگز مسئولیت نتایج تیم ملی را بر عهده نگرفته است. شکست‌های تیم ملی همیشه مقصری به نام مقانلو داشته و عجیب است که کمیته فنی و فدراسیون هم با این بهانه‌سازی کادر فنی همراه شدند. سال گذشته بعد از شکست در جهانی مکزیک ماجرای بچه مدرسه‌ای‌ها رو راه انداختند و ادعا کردند که جوانگرایی انجام شده و به همین دلیل هم طبیعی بود که تیم در جهانی مکزیک نگیرد. فدراسیون هم این بهانه را تأیید کرد.
امسال هم قبل از جهانی باکو بحث دوپینگ را مطرح کردند. داستان دوپینگ دو تن از بازیکنان تیم به حدی از سوی فدراسیون و کادر فنی بزرگ شد که بهانه را برای شکست در دومین هم فراهم کند.

جهانی باکو سر حجی‌زواره آوار شد
البته جهانی باکو یک قربانی دیگر هم داشت و این‌بار مسعود حجی‌زواره بود که بعد از جهانی باکو از کادر فنی کنار گذاشته شد تا او به‌عنوان مقصر دیگر ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ لقب بگیرد. یعنی همه مقصر هستند به جز آقای سرمربی! مشخص نیست که مسعود حجی‌زواره چقدر درتعیین  برنامه‌ها و آماده‌سازی تیم ملی نقش داشته که حالا بعد از این ناکامی باید از کادرفنی جدا شود.

افلاکی چرا رفت؟ چرا برگشت؟
با کنار گذاشتن حجی‌زواره، با اعلام فدراسیون مجید افلاکی به تیم برگشت. افلاکی سال گذشته قبل از مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک از کادرفنی جدا شد و حالا بعد از حدود ۹ ماه دوری از تیم ملی دوباره به کادرفنی اضافه شد.  بعد از ۹ ماه مشخص نشد که مجید افلاکی چرا رفت و الان که برگشته چرا برگشت؟ اگر واقعاً در جدایی ۹ ماه قبل حق با افلاکی بوده چرا در این مدت برای بازگرداندن او تلاش نشد؟

مقانلو به هر قیمتی می‌ماند
شاید خیلی‌ها منتظر بودند که بیژن مقانلو بعد از این همه ناکامی از تیم ملی جدا شود اما ظاهراً فدراسیون مقانلو را به هر قیمتی می‌خواهد حفظ کند. انتقادات از عملکرد مقانلو فعلاً به نتیجه نرسیده و هربار فدراسیون با یک توجیه به حمایت از این سرمربی ناکام پرداخته است.

کمیته فنی کشک
در مقابل نتایج ضعیف تیم ملی تکواندو ظاهراً کمیته فنی نقش تعیین کننده‌ای ندارد. اسامی حاضران در این کمیته بسیار بزرگ است اما تصمیمات آنها در این مدت ناچیز و کوچک بوده. هادی ساعی، اصغر رحیمی، علی تاجیک، هادی افشار، یوسف کرمی، مجید افلاکی و مهروز ساعی حاضران در آخرین نشست کمیته فنی بودند. مشخص است که بسیاری از این اعضا در فدراسیون مسئولیت دارند و به جز یکی دو نفر که ظاهراً آنها هم استقلال رأی ندارند. این کمیته فنی همه را یاد جمله معروف علی پروین می‌اندازد که مدیر فنی و کمیته فنی را کشک معرفی کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی