صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال

ژاپن، غیرقابل مهار

هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال 2023 که از روز سه‌شنبه هفته گذشته به میزبانی دو کشور فرانسه و هلند آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد اما آخر هفته گذشته اتفاقات جذابی در آن رخ داد.

هفت بازی، هفت برد
یکی از بازی‌های مهم روز پنجشنبه لیگ ملت‌های والیبال جدال ژاپن و برزیل بود. رقابتی که به میزبانی فرانسه برگزار شد و در نهایت با پیروزی 3 بر2 سامورایی‌ها مقابل سلسائو به پایان رسید تا نماینده قاره آسیا با هفت بازی، هفت پیروزی و 20 امتیاز جایگاه خودش در صدر جدول مرحله گروهی مسابقات را مستحکم کند و در آستانه صعود به مرحله نهایی رقابت‌ها قرار بگیرد.
نکته جالب این مسابقه بازگشت خوب برزیلی‌ها در شرایطی که دو ست را به ژاپن واگذار کردند، بود اما شاگردان فلیپ بلین با وجود اینکه در ست‌های سوم و چهارم شکست خورده بودند در ست پنجم به بازی بازگشتند و پس از کش و قوس‌های فراوان با نتیجه 18 بر 16 مقابل قهرمان المپیک در سال 2016 به پیروزی رسیدند.
با توجه به عملکردی که ژاپنی‌ها از خودشان به نمایش گذاشتند به نظر می‌رسد غیر قابل مهار‌ترین تیم مسابقات باشند، روندی که اگر در مرحله نهایی هم ادامه پیدا کند باید شاگردان بلین را یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی دانست. عملکرد خوب ژاپن در این مسابقات کار تیم ملی ایران را برای رسیدن به سهمیه المپیک از طریق رنکینگ بسیار سخت می‌کند.

عملکرد هفته اول اتفاقی بود
یکی از اتفاقات عجیب هفته اول لیگ ملت‌های والیبال شکست ایتالیا مقابل آرژانتین و امریکا بود که باعث شد بسیاری به اتفاقی بودن قهرمانی‌های این تیم با دی جورجی در سال 2022 اشاره کنند. با آغاز هفته دوم اما شاگردان دی جورجی متحول شدند و با نمایش مطلوبی که مقابل حریفانشان داشتند، موفق شدند در دو بازی ابتدایی هفته دوم به پیروزی برسند تا شرایط خودشان را در جدول رده‌بندی مسابقات بهبود ببخشند و برای صعود به مرحله نهایی شانس داشته باشند. یکی از دلایل پیروزی‌های مقتدرانه لاجوردی‌پوشان در هفته دوم مسابقات بازگشت ستاره‌های باتجربه به ترکیب تیم بود.

فرانسه بدون انگابت لنگ می‌زند
یکی از میزبانان هفته دوم مسابقات فرانسه است، تیمی که در دوره گذشته با آندره جیانی ایتالیایی در این مسابقات به مقام قهرمانی رسیده بود. فرانسه اما هیچ شباهتی به دوره گذشته ندارد و بازی در خانه هم از نتایج ضعیف این تیم جلوگیری نکرد و خروس‌ها با وجود اینکه حمایت تماشاگرانشان را داشتند در روز اول مقابل آرژانتین با نتیجه 3 بر 1 شکست خوردند. یکی از دلایل اصلی شکست‌های متوالی فرانسه در مرحله گروهی غیبت اروین انگابت ستاره همه کاره این تیم است. ظاهراً جدایی اروین از تیم ملی حداقل تا زمانی که این نسل تجربه کسب کند، پیامد خوشایندی برای خروس‌ها ندارد.

آنچه خواهید دید
روز ماقبل پایانی هفته دوم مسابقات جدال‌های جذابی را برای هواداران والیبال در جهان به همراه دارد. یکی از این رقابت‌های جذاب به میزبانی شهر روتردام هلند و بین لهستان میزبان مرحله نهایی و ایالات متحده امریکا تیم دوم جدول برگزار می‌شود. باید دید آیا این بازی مانند دیگر بازی‌های لهستان به ست پنجم می‌رود و با پیروزی پسران گربیچ همراه می‌شود یا اینکه شاگردان جان اسپرو کار را در ست‌های کمتر به سود خود به پایان می‌رسانند. از دیگر بازی‌های جذاب روز پنجم می‌توان به مصاف فرانسه - کانادا و همچنین ژاپن - آرژانتین اشاره کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی