صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

آمار جدیدی که مسی می‌تواند در MLS‌ خلق کند

این رکوردها منتظر تو است!

فرخ حسابی
Farrokh Hesabi

لیونل مسی با پیوستن به اینترمیامی می‌تواند رکوردهای جدیدی را در لیگ حرفه‌ای فوتبال امریکا MLS به نام خود ثبت کند.
فوق ستاره آرژانتینی بزودی پیراهن اینترمیامی را برای اولین بار بر تن خواهد کرد و فروش بلیت‌های اولین مسابقه او با قیمت‌هایی گزاف شروع شده است.
انتظارات زیادی از مسی بابت حضور در MLS وجود دارد و هواداران فوتبال در این کشور توقع دارند او در جایی که ستاره‌هایی مثل دیوید بکام، استیون جرارد، زلاتان ابراهیموویچ، سباستین جیووینکو و دیگر بازیکنان بزرگ درخشیده‌اند، نه تنها طرفداران فوتبال را به وجد آورد بلکه رکوردهای جدیدی را نیز به نام خود ثبت کند.
با توجه به عملکرد مسی در طول دوران فعالیت حرفه‌ای او و آمار و ارقامی که در همه فصول از خود به جا گذاشته است به نظر می‌رسد که طی دوران حضور در اینترمیامی نیز آمار و رکوردهایی در سطح بالا به نام خود ثبت کند. حالا هزاران هوادار اینترمیامی و همچنین هواداران تیم‌های رقیب در امریکا منتظر هستند که درخشش ستاره فاتح جام جهانی را در کشورشان ببینند.
برخی رکوردها در لیگ امریکا در دسترس مسی هستند و اگر عملکرد او همانگونه باشد که انتظار می‌رود او می‌تواند تعدادی از رکوردهای MLS را بشکند و به نام خود ثبت کند.

ضربات آزاد
یکی از توانایی‌های فوق‌العاده‌ای که لیونل مسی دارد هنر او در زدن ضربات آزاد است، کاری که او در طول دوران فعالیت خود بارها آن را به نمایش گذاشته است. رکورد گلزنی از طریق ضربات ایستگاهی در لیگ امریکا متعلق به سباستین جیووینکو ستاره سابق فوتبال ایتالیا است که طی دوران حضور چهار ساله خود در تورنتو 13 گل روی ضربات آزاد به ثمر رساند و مسی می‌تواند این رکورد را بشکند.

هت‌تریک
لیگ فوتبال امریکا معمولا آمار گلزنی بالایی را شاهد بوده است بنابراین احتمال گلزنی مسی در بسیاری از بازی‌هایی که به میدان می‌رود وجود دارد. رکورد هت‌تریک در این لیگ متعلق به هم‌تیمی مسی یعنی جوزف مارتینس است که تاکنون شش هت‌تریک را در MLS به ثبت رسانده است.

تعداد بازی‌ها با بیشتر از یک گل
این رکورد در حال حاضر به اسطوره فوتبال امریکا،‌ لاندن داناوان تعلق دارد که در 32 مسابقه از لیگ این کشور توانسته بیشتر از یک گل را به ثمر برساند. در صورتی که مسی بتواند  تعداد بازی‌های زیادی را برای اینترمیامی،‌ تیم جنوب فلوریدا، انجام دهد او توانایی شکستن این رکورد را دارد.

گل پیروزی و پاس گل منجر به برد
در لیگ حرفه‌‌ای امریکا هر رکورد تعداد گل‌های منجر به برد و پاس گل‌های منجر به برد توسط یک بازیکن عدد 29 است. مسی می‌تواند در زمینه پاس گل رکوردهای خارق‌العاده‌ای را به نام خود ثبت کند، کاری که در همه دوران فوتبال خود انجام داده و در زمینه گلزنی هم که دیگر نیازی به توضیح نیست. او از نظر تعداد گل و پاس گل‌های منجر به برد نیز در همه این سال‌ها عملکرد خوبی داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی