صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

مطهری: در نساجی به من خیانت شد!

برای ماجرای رولان بلان شاهد دارم

 

حمید مطهری دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم ملی روز گذشته در برنامه تلویزیونی حضور پیدا کرد و در مورد مسائل مختلف از جمله تیم ملی، نساجی و پیشنهاد پیکان توضیحاتی را ارائه داد.

هر پستی داشته باشم متعهدانه کار می‌کنم
حمید مطهری در مورد اینکه با توجه به کار کردن در حوزه سرمربیگری و مربیگری خودش را در کدام حوزه موفق‌تر می‌داند، اظهار داشت: «من حدود 18 یا 19 سال است کار مربیگری می‌کنم، در این سال‌ها یک دوره سرمربی تیم امید پرسپولیس و سال گذشته سرمربی نساجی بودم. بقیه موارد را به عنوان مربی کار کردم. خیلی کار قشنگی نیست که خودم درباره عملکردم صحبت کنم اما دوستان و مربیان دیگر می‌توانند به اثرگذاری‌ام اشاره کنند و درباره کار من صحبت کنند. تا امروز سعی کردم هر جا بوده‌ام خیلی متعهدانه و بدون حاشیه کارم را انجام بدهم.»
 
خیانتکاران در نساجی، دیگر جایی در این تیم ندارند
وی در خصوص دوران حضورش در نساجی و فراز و فرودهایی که داشت گفت: «دو سه ماه است از نساجی جدا شده‌ام اما هیچ‌جا صحبت نکرده‌ام زیرا اعتقاد دارم وقتی از جایی بیرون می‌آیم به عنوان یک انسان حرفه‌ای نباید در موردش صحبت کنم هر چند حدادیان مالک باشگاه نساجی یک فرد باشخصیت و توانمند و کاربلد است. یکی از دلایلی که در این مدت صحبت نکردم خود او است، اما می‌دانید برخی چسبیده‌ها به نساجی بودند که شرایط کار را برای من خیلی سخت کردند همه اینها را در قلب خود نگه داشتم. این افراد در باشگاه بودند اما به این دلیل که سر سفره پدر و مادر خود بزرگ شده و حرمت نان و نمک را همیشه نگه داشته‌ام عادت ندارم جایی که نمک می‌خورم نمکدان بشکنم اما آن چسبیده‌ها در نساجی به من و حدادیان خیلی خیانت کردند. الان می‌بینید آن افراد هیچ جایگاهی در نساجی ندارند زیرا خدایی آن بالا است.»
 
کافا تمرین شادی برای قهرمانی لیگ ملت‌ها بود
مطهری در مورد انتقاداتی که به حضور ایران با تیم اصلی در تورنمنت کافا وارد می‌شد گفت: «ما و امیر قلعه‌نویی واقعاً انتقادپذیر هستیم و انتقاد سازنده را به روی چشم می‌گذاریم زیرا اعتقاد داریم سبب پیشرفت‌مان می‌شود اما برخی دوستان که نظرات‌شان را بیان کردند و برای‌شان احترام قائل هستیم برخی شرایط را نمی‌دانند یا واقعاً آگاه هستند و نمی‌خواهند آنها را به زبان بیاورند. واقعاً فرصت خیلی کمی برای هارمونی یا هماهنگی تیم ملی داریم. تورنمنت کافا برای ایران دستاورد خیلی خوبی بود. لیگ ما تعطیل شده بود و باید بازیکنان به هماهنگی و کادر فنی به شناخت خیلی خوب و دقیق‌تری نسبت به بازیکنان تیم ملی می‌رسیدند. فقط می‌توانیم در فیفا‌دی‌ها بچه‌ها را در اختیار داشته باشیم و این زمان خیلی کم است. یکی از دستاوردهای ما هماهنگی بیشتر و شناخت کادر فنی نسبت به بازیکنان بود. از دستاورد‌های مهم دیگر کافا می‌توانم به بازی به ازبکستان اشاره کنم. حریف در آن مسابقه برای قهرمانی در تورنمنت واقعاً جنگید و تیم قابل احترامی است. ایران در آن جو وحشتناک قهرمان شد. دیدم جاهایی قهرمانی تیم ما را به سُخره گرفتند و از شادی بچه‌ها انتقاد کردند. همین شاد شدن بچه‌ها می‌تواند تمرین قهرمانی برای جام ملت‌های آسیا باشد.»
 
دوست داریم با برزیل و فرانسه بازی کنیم
مربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: «باید در نسل و تیم فعلی خود، این موضوع را نهادینه کنیم که تورنمنت کافا می‌تواند تمرین در یک پازل کوچکتر برای قهرمانی جام ملت‌ها باشد و این تیم به قهرمانی عادت کند تا بتواند دل مردم را شاد کند. مگر ما بدمان می‌آید با برزیل، فرانسه،‌ آلمان و سایر تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنیم. امیر قلعه‌نویی در این خصوص نامه زده اما محدودیت‌هایی داریم که به آن واقف هستید.»
 
کادر فنی گواردیولا 20 نفر هستند
مربی تیم ملی در خصوص اینکه یکی از انتقادات به کادر فنی همین پرتعداد بودن اعضای این کادر است، گفت: «کافی است کادر برخی تیم‌ها را رصد کنید. اکنون روی نیمکت منچسترسیتی کنار گواردیولا 6 نفر را می‌بینید اما 20 نفر عضو کادر فنی او هستند. این مسائل در فوتبال طبیعی است. در کارگاه قبلی فنی تیم ملی نیز چنین اتفاقی افتاده. خودم را نمی‌گویم که ضعیف‌ترین عضو کادر فنی تیم ملی هستم اما همه بچه‌های ما توانمند هستند. تیموریان بالای 100 بازی ملی دارد و در لیگ برتر انگلیس بازی کرده است. ارتباط خوبی با بازیکنان دارد .رحمان رضایی بازیکن تیم ملی بود که در لیگ ایتالیا بازی کرده است. سعید الهویی یک مربی خوب، با سواد و با دانش است، علی‌اصغر قربان‌علیپور در تیم ما یکی از بهترین‌ها در شغل خودش است. در رأس کار امیر قلعه‌نویی قرار دارد که سال‌ها در لیگ برتر ما عناوین متعددی کسب کرده است.»
 
قرارداد ندارم اما با جان و دل کار می‌کنم
مطهری در خصوص اینکه در صورت دریافت پیشنهادات باشگاهی، به صورت مثال از پیکان، آیا تداوم حضور در کادر فنی تیم ملی را انتخاب می‌کند یا سرمربیگری و ادامه حضور در چرخه لیگ برتر را، گفت: «با افتخار در خدمت تیم ملی هستم. خدا را شکر پس از اتفاقاتی که در نساجی افتاد قلعه‌نویی با من تماس گرفت و لطف داشت. با جان و دل به کادر فنی تیم ملی اضافه شدم اما باید شأن و شخصیت مربیان حفظ شود. خیلی صادقانه بگویم؛ هیچ‌یک از مربیان تیم ملی اکنون قراردادی ندارند. در مورد قلعه‌نویی اطلاعی ندارم اما اعضای کادر فنی بدون داشتن قرارداد کار می‌کنند. حاضر هستیم به خاطر تیم ملی، مردم کشورمان و امیر قلعه‌نویی همین‌گونه هم کار کنیم اما باید شأن، شخصیت و جایگاه مربیان تیم ملی در همه امور حفظ شود. امیدوارم این مسائل حل شود. من پیشنهاد داشتم اما اجازه بدهید روی این موضوع چندان ریز نشوم.»
در مورد ماجرای لوران بلان شاهد دارم
وی در خصوص اینکه اگر به عقب بازگردیم، آیا جمله طلایی‌اش در خصوص لوران بلان را تکرار می‌کند، گفت: «آن اتفاق در یک نشست خبری افتاد. بلان صحبتی کرد و من نقل قولش را گفتم. شاهد من مدیر رسانه‌ای پرسپولیس است که او چنین صحبتی کرد. آن موضوع واقعیت داشت.»

در مورد پرسپولیس صحبتی ندارم
وی در خصوص اینکه زمان حضورش در کادر فنی پرسپولیس با این تیم به قهرمانی لیگ برتر و فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید اما پس از جدایی‌اش یحیی گل‌محمدی توانست دبل کند گفت: «عقبه من همه چیز را مشخص می‌کند اما به این دلیل که اکنون جایگاه مربی تیم ملی را دارم بهتر است در این خصوص صحبت نکنم زیرا سبب ایجاد حاشیه می‌شود. واقعاً فضای مجازی هم به شکلی شده که مطلوب نیست باید .فرهنگ‌سازی شود. می‌دانم کار بسیار سختی هم است.»
 
بازیکنان تیم ملی با قلب‌شان بازی می‌کنند
وی با اشاره به مصدومیت بیرانوند مقابل ازبکستان گفت: «تنها اتفاق بد تورنمنت کافا برای ما مصدومیت بیرانوند بود. روز گذشته تلفنی با او صحبت کردم. پزشکان مشغول هستند تا ببینند چه کاری باید برای او انجام بدهند. در آن برخورد سعید عزت‌اللهی سرش شکست و آن را بخیه زد در حالی که دچار خونریزی شده بود. امیر قلعه‌نویی هم گفت این بچه‌ها واقعاً با قلب خود بازی می‌کنند. این نکته خیلی حائز اهمیت است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی