صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

مصاحبه و خبر

در اروپا و امریکای جنوبی پول نیست
ناظم‌الشریعه: گرانترین مربی فوتسال جهان هستم
محمدرضا ناظم‌الشریعه چند ماهی است که هدایت تیم ملی فوتسال کویت را بر عهده گرفته و در این کشور مشغول فعالیت است. او مسأله جمعیت را مهم‌ترین چالش کویت می‌داند: «جمعیت عراق 45 میلیون نفر است که این رقم برای کویت به 5/1 میلیون نفر می‌رسد. آنها همچنین حس ناسیونالیستی دارند و اینگونه نیست که مانند قطر،  برای تیم ملی خودشان به فکر جذب بازیکنان سایر کشورها باشند. کویت با استفاده از لیگ جوانان و امکاناتی که دارد،  می‌تواند روی آینده خودش برنامه‌ریزی کند.»
او در این باره که گفته می‌شود اکنون گرانقیمت‌ترین مربی فوتسال جهان به شمار می‌رود،  می‌گوید: «پربیراه نگفتند اما این قرارداد رقم نجومی ندارد! در فوتسال سه قاره اروپا،  امریکای جنوبی و آسیا را داریم. اروپا از لحاظ توسعه شرایط خوبی دارد،  اما از لحاظ مالی با شرایط مناسبی روبه‌رو نیست. این وضعیت برای امریکای جنوبی هم وجود دارد و بازیکنان این منطقه به سایر قاره‌ها می‌روند.»
ناظم‌الشریعه در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون فوتبال کویت رسیدگی خوبی به خواسته‌های او دارد یا خیر هم اینطور صحبت می‌کند: «این مسأله در درازمدت مشخص می‌شود. اردوی خیلی خوبی در بوسنی و هرزگوین داشتیم و در تورنمنت عرب کاپ شرکت کردیم. بازیکنان جوانی را به این مسابقات بردیم که رشد خوبی داشتند. کویت تاکنون به این مرحله نرسیده بود و رقابت‌های کشورهای عربی مهمترین تورنمنتی است که این تیم در آن شرکت می‌کند.»

 
سه بازی تدارکاتی در برنامه آ.ا.ک
سفر حاجی‌صفی به هلند
تیم فوتبال آ.ا.ک یونان با در اختیار داشتن احسان حاجی‌صفی و میلاد محمدی سه روز دیگر اردوی آماده‌سازی پیش‌فصل را در هلند برپا می‌کند. قهرمان فصل اخیر سوپرلیگ و جام حذفی یونان در مدت زمان برپایی این اردو سه دیدار با حریفان اروپایی برگزار خواهد کرد. آنتورپن بلژیک و شاختار دونتسک اوکراین دو حریف قطعی تیم آ.ا.ک در هلند هستند. حریف سوم تدارکاتی آ.ا.ک هنوز مشخص نشده است. آ.ا.ک با قهرمانی در فصل اخیر سوپرلیگ یونان مجوز حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را نیز به دست آورد.

 
قرعه‌کشی لیگ امارات برگزار شد
مجیدی- شارجه در اولین گام
مراسم قرعه‌کشی فصل جدید ادنوک لیگ امارات برگزار و برنامه این رقابت‌ها نیز به صورت رسمی اعلام شد تا تیم‌ها حریفان خود را تا انتهای فصل بشناسند. فرهاد مجیدی که فصل گذشته توانست بهترین رتبه کلباء در تاریخ لیگ امارات را کسب کند،  به دنبال کسب جایگاه بهتری در فصل آتی این مسابقات است. اتحاد کلباء فصل قبل در هفته نخست با تیم تازه صعود کرده البطائح روبرو شد ولی امسال شارجه که یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی است،  در نخستین گام به مصاف شاگردان مجیدی می‌رود. البطائح باز هم یکی از حریفان ابتدایی تیم مجیدی است و آنها در هفته دوم میزبان کلباء خواهند بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی