صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

رد ادعای امیر؛ 11 گل و 6 پاس گل در 1312 بازی

تیم قلعه، روی کاکل لژیونرها

امیر اسدی
روزنامه نگار
از سال‌ها قبل بحث درباره یک موضوع مهم میان منتقدان و مربیان تیم ملی وجود داشت. بخصوص در دوران مربیگری کارلوس کی‌روش که علاقه زیادی به لژیونرها داشت و استخوانبندی تیم ملی را با حضور آنها تشکیل می‌داد. کی‌روش درباره بازیکنان شاغل در اروپا می‌گفت: «تمرین با تیم‌های اروپایی به اندازه بازی در لیگ برتر ایران ارزشمند است. بنابراین نباید از توانایی لژیونرها به راحتی چشمپوشی کرد.» البته کی‌روش فقط از لژیونرها در ترکیب استفاده نمی‌کرد. او به بازیکنان داخلی نیز توجه داشت و نمونه‌اش وحید امیری، مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند بودند که توانستند به ترکیب تیم ملی برسند.
وقتی امیر قلعه‌نویی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و جانشین کی‌روش شد، در مصاحبه‌های خود تأکید کرد که فقط به حضور لژیونرها بسنده نمی‌کند و بازیکنان لیگ برتری نیز در لیست او حضور خواهند داشت. او حتی مدعی شد که تفاوتی میان بازیکنان داخلی با لژیونرها نمی‌گذارد و اگر لیگ برتری‌ها آماده باشند، حتی از وجودشان در ترکیب اصلی نیز سود خواهد برد. در تورنمنت کافا اما خلاف این ادعا رخ داد. تیم ملی روی کاکل لژیونرها چرخید و سرانجام آنها با آمادگی خود عنوان قهرمانی را برای ایران به دست آوردند.

ایران - افغانستان (5 گل، 4 پاس گل در 586 دقیقه)
بازی نخست ایران در تورنمنت کافا در شرایطی مقابل افغانستان برگزار شد که هشت لژیونر در ترکیب اصلی قرار گرفتند. مجید حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، احسان حاجی‌صفی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون این هشت بازیکن بودند. آنها روی هم 586 دقیقه در زمین حضور داشتند و روی 9 گل تأثیر گذاشتند. 5 گل و 4 پاس گل. گل‌ها را طارمی (3 گل)، آزمون (یک گل) و جهانبخش (یک گل) به ثمر رساندند و 4 پاس گل نیز توسط آزمون (2 پاس)، حاجی‌صفی و محرمی ارسال شد.

ایران - قرقیزستان (5 گل، یک پاس گل در 289 دقیقه)
در بازی دوم ایران مقابل قرقیزستان که با نتیجه 5 بر یک به سود تیم ملی تمام شد، لژیونرها 289 دقیقه فرصت حضور در زمین را به دست آوردند. ماحصل تلاش آنها در این دیدار، ثبت 5 گل و یک پاس گل بود. طارمی 3 گل زد، سردار دو بار دروازه حریف را باز کرد و جهانبخش هم توانست پاس یکی از گل‌ها را ارسال کند. بنابراین برابر قرقیزستان هم نقش لژیونرها پر رنگ بود.

ایران - ازبکستان (یک گل، یک پاس گل در 437 دقیقه)
تیم ملی با کسب دو پیروزی پر گل مقابل افغانستان و قرقیزستان، در فینال به مصاف میزبان رفت. ازبکستان با تمام قوا به زمین آمده بود تا عنوان قهرمانی را به دست بیاورد اما این تیم ملی ایران بود که باز هم با همکاری دو لژیونر توانست میزبان را از پیش رو بردارد و جام را بالای سر ببرد. مهدی طارمی پاس گل داد و سردار آزمون هم دروازه ازبکستان را باز کرد تا ایران با نتیجه یک بر صفر بازی را با پیروزی به اتمام برساند. لژیونرها هم 437 دقیقه در زمین حضور داشتند.

11 گل، 6 پاس گل و 1312 دقیقه
به نظر می‌رسد نگاه امیر قلعه‌نویی در مورد توانایی لژیونرها، بعد از تورنمنت کافا تغییر کرده باشد. لژیونرها 11 گل زدند، 6 پاس گل دادند و 1312 دقیقه در ترکیب حضور داشتند. بنابراین می‌توان قلم قرمز روی ادعای قلعه‌نویی کشید و تأکید کرد که تیم ملی روی کاکل لژیونرها می‌چرخد و چشمپوشی از آنها و تکیه به بازیکنان داخلی کار آسانی نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی