صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

این قهرمانی جایگاهی ندارد

اصغر مدیرروستا
مهاجم اسبق تیم ملی
قهرمانی در کافا نباید تیم ملی را از هدف اصلی خود در جام ملت‌ها دور کند. قهرمانی در این جام سخت است و بازیکنان باید سخت تلاش کنند تا به هدف اصلی خود که قهرمانی در جام ملت‌هاست،  دست پیدا کنند. البته این قهرمانی زیبا بود و باید به کادر فنی و بازیکنان تبریک گفت اما در مقایسه با هدفی که پیش‌رو داریم،  این قهرمانی هیچ چیزی را نشان نمی‌دهد و جایگاهی برای تیم ملی ندارد. باید به فکر هدف اصلی خودمان باشیم.
افغانستان و قرقیزستان محک مناسبی برای تیم ایران نبودند اما بازی با ازبکستان نقطه ضعف تیم ما را نشان داد. به نظر من بجز بازی با ازبکستان سطح بازی‌ها خیلی پایین بود و باید با تیم‌های مطرحی بازی می‌کردیم که حداقل سطح فوتبال آنها به فوتبال ما نزدیک بود. البته ازبکستان بجز یک بازی همیشه مقابل تیم ما بازنده بوده و فوتبال خوبی را ارائه می‌دهد.
در خط دفاع ضعف داریم. اگر ازبکستان از بازیکنان حرفه‌ای خود برابر ایران استفاده می‌کرد بدون شک با مشکل مواجه می‌شدیم در حالی که ما از ۲ بازیکن لژیونر که در سطح اروپا بازی می‌کنند،  برخوردار بودیم. این بازی محک خوبی برای بازیکنان ما بود و باید از آن درس بگیریم،  هر چند در حاکمیت توپ نسبت به ازبکستان عقب‌تر بودیم و آنها موقعیت بهتری نسبت به ما داشتند. تیم ایران در بازی‌سازی،  انتقال بازی،  موقعیت‌سازی و کارهای دفاعی ضعف داشت. در خط حمله ضعف نداشتیم اما با وجود لژیونرها و بازیکنان حرفه‌ای که در تیم داریم،  باید موقعیت‌های بیشتری در بازی مقابل ازبکستان ایجاد می‌کردیم که منجر به گل می‌شد. اگر در جام ملت‌ها تنها به بازیکنان حرفه‌ای تیم بسنده کنیم،  قطعاً با مشکل مواجه می‌شویم. بعد از این جام کادر فنی باید روی نقاط ضعف تیم بیشتر کار کند.
رقبای ایران در جام ملت‌های آسیا با انگلستان،  آرژانتین و کلمبیا دیدار می‌کنند و ما با افغانستان و قرقیزستان. همین مسأله منجر به افت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا خواهد شد. ملاحظات در روابط بین کشورهای آسیایی فدراسیون را ملزم کرده بود که در این جام با تیم کامل شرکت کند هر چند معتقدم نباید با تیم اصلی شرکت می‌کردیم. تیم ایران به این جام اعتبار داد و بقیه تیم‌ها هیچ اعتبار و جایگاهی نداشتند. بازی‌های تدارکاتی خوب می‌تواند به روند موفقیت ما در جام ملت‌ها کمک کند،  اگر با تیم‌های درجه یک دنیا بازی تدارکاتی داشته باشیم در جام ملت‌ها می‌توانیم راحت‌تر بازی کنیم. فدراسیون فوتبال باید رایزنی کند که با تیم‌های قوی‌تری بازی کنیم تا اعتماد به نفس بازیکنان بالاتر برود.
برخی‌ها می‌گویند ایران با این آماده‌سازی نمی‌تواند در جام ملت‌ها موفق شود اما تا جام ملت‌ها فرصت داریم و تیم ایران یکی از قدرت‌های آسیاست که می‌تواند در جام ملت‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد. البته این برتری را در عمل و در میدان باید ثابت کند و بازیکنان باید بتوانند اصول تاکتیکی که مدنظر کادر فنی است به خوبی در زمین پیاده کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی