صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و سه - ۰۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و سه - ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

ماجرای جزیره یونانی دست از سر مدافع انگلیسی بر نمی‌دارد

مگوایر زندانی می‌شود؟

علی بابازاده
خبرنگار
وقتی هری مگوایر به منچستریونایتد آمد، تیترها مثبت بودند. او تبدیل شده بود به گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال انگلیس. منتقدین البته اعتقاد داشتند که او ارزش این سرمایه‌گذاری را ندارد. ولی کمترکسی فکر می‌کرد که چند سال بعد مگوایر تبدیل شود به یک میم اینترنتی. به بازیکنی که ویدیوی سوتی‌هایش به‌عنوان خنده‌دارترین کلیپ‌های اینستاگرامی دست به دست می‌شود. تماشاگران او را هو می‌کنند. وقتی توپ زیر پایش است هر لحظه می‌شود استرس را در چشمان هواداران یونایتد دید. حالا این همه مشکلات کم بود، امکان زندانی شدنش هم وجود دارد. دیروز البته برخی از هواداران یونایتد از این ماجرا استقبال کردند. می‌گفتند باشگاه که هری را نمی‌فروشد؛ شاید اینگونه از شر اشتباهاتش راحت شدیم. اما ماجرا چیست و چرا کاپیتان انگلیس و منچستریونایتد ممکن است نزدیک به دوسال را پشت میله‌های زندان بگذراند؟
در سال 2020 مگوایر به همراه برادر و چند نفر دیگر از دوستانش به جزیره میکونوس در یونان سفر کرده بودند. در کافه بین آنها و چند نفر دیگر دعوا می‌شود، پلیس مداخله می‌کند و هری و همراهانش که ظاهراً شرایط متعادلی نداشته‌اند، به پلیس یونان حمله می‌کنند. این حرکت هری، برادرش و دوست آنها به تنهایی باعث می‌شد جریمه‌ سنگینی در انتظارشان باشد اما آنها کار را خراب‌تر کردند؛ در حین بازداشت این ۳ نفر به پلیس پیشنهاد رشوه می‌دهند و می‌خواهند پلیس از حرکتشان چشم‌پوشی کند اما کارشان باعث می‌شود پلیس یونان جریمه را بسیار سنگین‌تر کند و محاکمه‌ قضایی در انتظار خاطیان باشد.
حالا دادگاهی در یونان حکم کرده جو مگوایر و کریستوفر شارمن به 13 ماه زندان و همچنین تعلیق 3 ساله برای حضور در کشوری دیگر غیر از بریتانیا محکوم شوند و هری مگوایر هم 21 ماه و 10 روز حبس تعلیقی گرفته است.
 مگوایر به همراه وکیلش توانست برای خودش درخواست تجدید نظری را در دادگاه به ثبت برساند و بعد از آن باید برای محاکمه‌ مجدد در دادگاه بالاتری حاضر می‌شد. همه‌گیری کرونا باعث شد این دادگاه تا ماه گذشته به حالت تعلیق دربیاید. وکلای مگوایر توانستند این موضوع را باز هم کمی به تأخیر بیندازند اما حالا دادگاه کشور یونان جلسه‌ محاکمه‌ این بازیکن منچستریونایتد را برای 7 فوریه 2024 برنامه‌ریزی کرده و او یا وکیلش باید در این جلسه حاضر شوند.
البته نباید از این نکته غافل شد که در حکم احتمالی محکومیت هری مگوایر، او را مجرم شناخته‌اند اما به‌دلیل جایگاه و سطح اجتماعی، قاضی او را به 21 ماه حبس تعلیقی محکوم کرده است. در نتیجه او لازم نیست به زندان برود اما در صورتی که در هر نقطه از جهان در دادگاهی دوباره به چنین جرم‌هایی محکوم شود، باید 21 ماه حبس دادگاه یونانی را هم تجربه کند.
با این همه برخی از رسانه‌ها می‌گویند این احتمال وجود دارد که در دادگاه دوم، وکلای او بتوانند مگوایر را تبرئه کنند و هیچ جرمی به گردن مدافع یونایتد نیفتد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی