آسوده‌خاطر شدیم و سقوط کردیم

کاظمیان: می‌خواهم به تیم ملی در جام ملت‌ها کمک کنم

سمیرا شیرمردی
روزنامه‌نگار

مس کرمان که بعد از سال‌ها به لیگ برتر برگشته بود، فصل گذشته نتوانست آن‌طور که باید، کار کند و دوباره لیگ یکی شد. مسی‌ها اگرچه اوایل فصل خوب نبودند اما در اواسط آن توانستند امتیازات مهمی بگیرند و فاصله خود را با ۲ تیم نفتی پایین جدول زیاد کنند. با این شرایط تصور می‌شد مس کرمان در لیگ برتر می‌ماند اما تحول عجیب صنعت‌نفت و البته نتایج ضعیف تیم فرزاد حسین‌خانی باعث شد همه چیز تغییر کند. به این ترتیب مس کرمان خیلی زود به لیگ یک برگشت. محمدامین کاظمیان کاپیتان مس کرمان در رابطه با فصل سختی که تجربه کردند، توضیح می‌دهد.

 فصل سختی را در لیگ برتر گذراندید. اواسط فصل همه چیز خوب پیش رفت اما در بازی‌های پایانی به شکل عجیبی مس کرمان ضعیف ظاهر شد و در نهایت سقوط کرد...
    بله، فصل پر فراز و نشیبی بود. بدشانسی و یک سری مسائل دیگر دامنگیر تیم شد و شانس از ما رو برگرداند که در کنار مشکلات پیش آمده، باعث شد سقوط کنیم. البته از داوری هم ضربه زیادی خوردیم.
منظورت از مشکلات پیش آمده، چه چیزهایی بود؟
    همین که ۸ امتیاز با تیم‌های پایین جدول فاصله داشتیم باعث شد خودمان را در لیگ برتر ببینیم و فکر کنیم خطر سقوط تهدیدمان نمی‌کند. همین مسأله باعث شد آسوده‌خاطر شویم و در بازی‌های آخر خوب کار نکنیم.
چرا کادرفنی به لحاظ انگیزشی نتوانست کاری انجام دهد؟
    انگار همه چیز دست به دست هم داده بود تا در بازی‌های آخر نتایج ضعیفی رقم بخورد و سقوط کنیم. همه در این سقوط مقصر هستیم.

البته اوج بدشانسی مس کرمان، باخت به صنعت‌نفت آبادان بود که باعث شد هم حریف روحیه بگیرد و هم شما تضعیف شوید...
    اگر در بازی با صنعت‌نفت پنالتی‌مان دیده می‌شد بقا صددرصد بود. ما از داوری خیلی متضرر شدیم. همان‌طور که گفتم ما پیش از این بازی خودمان را در لیگ برتر ماندنی می‌دیدیم و واقعاً صنعت‌نفت هم در خواب نمی‌دید فاصله ۸ امتیازی را جبران کند اما به شکل عجیبی این اتفاق افتاد.
 عارف رستمی در فصل گذشته بهترین بازیکن مس کرمان شناخته شد و با ۸ گل و ۴ پاس گل مؤثرترین بازیکن بود...
    عارف فوتبالیست خوبی است که توانست به تیم ما کمک کند. اگر بازی آخر تمرکز لازم را داشت می‌توانست گل‌های بیشتری بزند که هم به خودش کمک کند و هم به تیم ما. اما عدم تمرکز و فشاری که روی تیم بود باعث شد او هم نتواند گل بزند.
در جام حذفی هم خیلی زود و مقابل تیم لیگ یکی استقلال ملاثانی حذف شدید که به نظر می‌رسد این مسابقات برای مس کرمان اهمیت چندانی نداشت.
    بله، در این بازی، از بازیکنانی که کمتر بازی کرده بودند یا اصلاً بازی نکرده بودند، استفاده شد چون تمرکز روی لیگ بود، نه حذفی.
در دربی‌های استانی هم ناکام بودید. مقابل گل‌گهر سیرجان در رفت و برگشت به تساوی رسیدید. در مقابل مس رفسنجان هم هر دو بازی خود را باختید.
    اگر دقت کنید در بازی با مس رفسنجان مستحق باخت نبودیم. در بازی با گل‌گهر هم که در کرمان برگزار شد، دقیقه ۹۴ گل خوردیم و مستحق باخت نبودیم.

 در مورد بازی برگشت مقابل مس رفسنجان حواشی زیادی هم به وجود آمد و گفته شد از محمد ربیعی خواستند در این بازی به مس کرمان امتیاز بدهد اما او قبول نکرد.
    اصلاً چنین چیزی نبود. چند بازی صنعت‌نفت روی دور برد افتاد و شرایط تیمی هم به صورتی بود که خوب نتیجه می‌گرفت. البته داوری هم به نفع‌شان بود. در حالی که برای ما این‌طور نبود و اگر اشتباهات داوری در بازی با پرسپولیس، صنعت‌نفت و تراکتور نبود، ما می‌توانستیم نتایج بهتری بگیریم. در مقابل، داور در بازی صنعت‌نفت مقابل استقلال، اشتباه کرد و گلی که آفساید بود را گل گرفت و آبادانی‌ها مساوی کردند. به هر حال اینها اتفاقات فوتبال است اما در بازی با مس رفسنجان، فوتبال خوب و پاک انجام شد که حداقل باید یک امتیاز می‌گرفتیم اما بدشانس بودیم. در کل فوتبال پاک و عادلانه‌ای برگزار شد.
چرا در بازی‌های بیرون خانه تا این حد ضعیف کار کردید. در ۱۵ بازی، تنها ۵ تساوی داشتید و در ۱۰ بازی دیگر باختید.
    تیمی که سال اول به لیگ برتر می‌آید یک سری مشکلات دارد. مثلاً یارگیری و اعتماد به نفس بازیکنان متفاوت است. قصد تیم ما هم ماندن در لیگ برتر بود و بیشتر روی بازی‌های خانگی تمرکز داشتیم اما بدشانس بودیم. امیدوارم مس کرمان خیلی زود به لیگ برتر برگردد و فصل با ثباتی را ادامه دهیم.
چه شد که فرزاد حسین‌خانی بلافاصله بعد از سقوط مس کرمان، با وجود اینکه قرارداد داشت، استعفا داد؟
    نمی‌دانم چه مسائلی پیش آمد اما این تصمیم و تفکر خود آقا فرزاد و مدیریت باشگاه بود.
از عملکرد خودت در فصلی که گذشت راضی هستی؟
    من ۳ گل زدم و ۲ پاس گل دادم. البته در جام حذفی هم یک گل دیگر زدم که فکر می‌کنم با توجه به اینکه اولین سال حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کردم، شرایط بدی نبود. کاش مس کرمان می‌ماند و می‌توانستیم دل مردم کرمان را شاد کنیم.
صحبت از مردم کرمان شد. در فصلی که گذشت هواداران کرمانی خیلی خوب حمایت کردند و تیم را تنها نگذاشتند. چه صحبتی در مورد آنها داری؟
    هواداران کرمان، هواداران واقعی هستند که عاشقانه تیم را دوست دارند. آنها خیلی زحمت می‌کشند اما ما نتوانستیم دل آنها را شاد کنیم که به آنها یک عذرخواهی بدهکار شدیم. من واقعاً از همه آنها عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم در سال‌های آتی تیم برگردد به لیگ برتر و باثبات باشد. مس کرمان تیم باریشه‌ای است که باید سالیان سال در لیگ برتر حضور داشته باشد.
با مس کرمان قرارداد داری؟
    یک فصل دیگر قرارداد دارم اما بند فسخ در قراردادم آمده که می‌خواهم جدا شوم و اگر خدا خواست در لیگ برتر کارم را دنبال کنم.
فکر کردم با رسول خطیبی مشکل داری که می‌خواهی فسخ کنی...
    نه، اتفاقاً آقا رسول به من لطف دارد که می‌دانم براحتی رضایت نمی‌دهد جدا شوم اما من نگاهم به جام ملت‌های آسیاست. شرایط حضور در تیم ملی را دارم و هدف اولم این است که بتوانم در جام ملت‌ها در خدمت تیم ملی باشم و به تیم کمک کنم. اگر خدا بخواهد می‌خواهم در بهترین تیم بازی کنم تا به جام ملت‌ها برسم.
یکی از اتفاقات تلخی که فصل گذشته مس کرمان تجربه کرد، شکستن دست شروین بزرگ بود...
    بله، شروین فوتبالیست خوب و قابلی است اما فصل گذشته یک سری بدشانسی آورد. از یک طرف دستش شکست و در مدتی هم کرونای سختی گرفت که باعث شد از شرایط خوب دور بماند. اگر این اتفاقات نمی‌افتاد شروین می‌توانست خیلی به تیم ما کمک کند.
 میلاد خدایی‌اصل هم بیشترین بازی را برای مس کرمان در فصل گذشته انجام داد که جالب است.
    میلاد بازیکن خیلی خوبی است که امیدوارم همیشه موفق باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی