بررسی مهم‌ترین اتفاقات فصل چمن تنیس جهان

چیزی شبیه معجزه

تورهای فصل چمن تنیس جهان با هدف آمادگی ستارگان دنیای راکت جهت حضور در رقابت ویمبلدون که از 12 تیر ماه سال جاری به میزبانی شهر ویمبلدون در حومه لندن شروع می‌شود، در حال برگزاری است.

چهلمین پیروزی فصل در کارنامه مدودف
یکی از تورهای مهم فصل چمن جهان رقابت‌های 500 امتیازی هاله آلمان است، تورنمنتی که امسال با استقبال بیشتری از سوی تنیس‌بازان مطرح سراسر جهان که اکثر آنها در سومین گرنداسلم فصل هم حاضر هستند، مواجه شد. در دور اول این مسابقات استفانو سیتسیپاس یونانی و یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی گرنداسلم ویمبلدون مقابل گرگوار با فرانسوی با نتیجه نزدیک 2 بر 1 به پیروزی رسید. دنیل مدودف روس یکی دیگر از بازیکنان مطرح حاضر در تور روی چمن آلمان است. این تنیسور هم روز دوشنبه در اولین دور رقابت‌های هاله به مصاف مارکوس گیرون رفت و موفق شد با نتیجه 2 بر صفر مقابل او به پیروزی برسد و به مانند سیتسیپاس به دور دوم رقابت‌های هاله صعود کند. پیروزی دنیل مدودف مقابل گیرون، او را به اولین تنیسوری در فصل 2023 تبدیل کرد که به 40 پیروزی در رقابت‌های مختلف دنیای راکت می‌رسد. این اتفاق در حالی برای مدودف در این مقطع از سال رخ داده است که هنوز تقریباً 6 ماه دیگر از سال 2023 باقی مانده است.

بازگشت درخشان بدون حضور سرنا
طرفداران دنیای تنیس در سراسر جهان تا پیش از خداحافظی سرنا ویلیامز اسطوره امریکایی تنیس زنان جهان از دنیای حرفه‌ای عادت داشتند او را به همراه خواهرش ونوس ویلیامز در میادین ببینند اتفاقی که با توجه به خداحافظی سرنا دیگر تکرار نخواهد شد. پس از بازنشستگی سرنا گمانه‌زنی‌ها برای آینده حضور ‌ونوس در میادین مختلف آغاز شد و بسیاری بر این باور بودند او بدون خواهرش در میادین حضور پیدا نخواهد کرد. این فرضیه اما با حضور رسمی او در تور بیرمنگهام انگلیس به طور کلی نقض شد و او نشان داد بدون حضور خواهرش هم قصد حضور در تورنمنت‌های مختلف دنیای تنیس را دارد. ونوس ویلیامز 43 ساله روز دوشنبه هفته جاری در دور اول مسابقات بیرمنگهام انگلستان به مصاف کاملیا جورجی ایتالیایی رفت و موفق شد او را با نتیجه دو بر یک شکست بدهد و به دور دوم تور بیرمنگهام برسد. نکته جالب اینکه او جورجی را در مدت زمان 3 ساعت و 15 دقیقه از پیش رو برداشت. اتفاقی که رخ دادنش شبیه به یک معجزه است. جالب‌تر اینکه پیروزی ویلیامز مقابل کاملیا جورجی اولین پیروزی او پس از چهار سال مقابل تنیسوری بود که در حال حاضر در جمع 50 تنیسور برتر زنان جهان قرار دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی