مثلث خطرناک هجــومی و ستاره جدید در خط میانی!

انگلیس به ایـــــــــده‌آل‌های خود نــــزدیک می‌شود

نمایش قدرتمندانه انگلیس مقابل مقدونیه شمالی و برد 7-0 این تیم در انتخابی جام ملت‌های اروپا 2024 امیدواری هواداران فوتبال این کشور را بویژه به خط حمله این تیم بیشتر کرد. هری کین باعث شده که انگلیس همیشه یک مهاجم تراز اول جهانی را در نوک حمله داشته باشد. دوشنبه شب اما ثابت کرد که سه شیرها می‌توانند سه مهاجم در همین سطح را داشته باشند. کین،  ساکا و مارکوس رشفورد همگی گلزنی کردند و  روی شش گل از هفت گل انگلیس تأثیر‌گذار بودند. ضمن اینکه ساکا اولین هت تریک دوران فوتبال را در این بازی انجام داد. شاگردان گرت ساوتگیت قدم بزرگی به سمت رقابت‌های یورو 2024 برداشتند.
در این بازی ترنت الکساندر آرنولد بار دیگر در خط میانی قرار گرفت و کایل واکر 33 ساله در سمت راست خط دفاعی وظایف خود را به خوبی انجام داد. مسابقه با مقدونیه البته یک بازی آسان برای انگلیس بود اما همین بازی نیز نکات مهمی را به همراه داشت.


الکساندر آرنولد
یک هافبک کامل!
بحث ادامه دارد: آیا الکساندر آرنولد دفاع راست است یا یک هافبک شماره 8؟ او می‌تواند یک بازیساز حرفه‌ای در میانه میدان باشد؟ به نظر می‌رسد ستاره لیورپول در آینده نزدیک هم در خط میانی به کار خود ادامه دهد چه در باشگاه و چه در تیم ملی. او در این بازی هم عالی بود و هم توپ را خوب پخش می‌کرد و هم موقعیت‌های خوبی برای مهاجمان ایجاد می‌کرد مثل گل چهارم که توسط ساکا به ثمر رسید. ساوتگیت هفته پیش گفت که انتقال دائمی آرنولد به خط میانی می‌تواند جایگاه ثابتی را در ترکیب انگلیس برای او به همراه داشته باشد.


گالاگر
همچنان ضعیف
اگر جود بلینگام در تیم ملی باشد و اگر میسون ماونت به فرم ایده‌آل برسد،  کانر گالاگر احتمالاً جایی در تیم ملی انگلیس نخواهد داشت. با این حال او در غیبت این دو بازیکن هم نیمکت‌نشین بود و وقتی به زمین آمد هم نتوانست کار خاصی را انجام دهد  و سرمربی تیم را به فرصت دادن بیشتر به خودش متقاعد کند. گالاگر خوب می‌دود و خوب پرس می‌کند اما زمانی که نوبت به کارهای تکنیکی و آرامش در انتقال توپ می‌رسد،  ایرادهای بازی او نمایان می‌شود. هافبک چلسی بیش از حد با توپ کار می‌کرد و سرعت بازی انگلیس را می‌گرفت. او همچنان یکی از گزینه‌های خط میانی انگلیس به شمار می‌رود اما با این نمایش‌ها بعید است جایی به غیر از نیمکت را در جام ملت‌های اروپا داشته باشد.


جک گریلیش
همچنان نیمکت‌نشین
چهار سال گذشته و جک گریلیش هنوز نتوانسته اعتماد ساوتگیت را به خود جلب کند. او بار دیگر نیمکت‌نشین شد تا مشخص شود همچنان نتوانسته نظر سرمربی تیم ملی انگلیس را جلب کند. گریلیش نسبت به دو سال قبل که از استون ویلا جدا شد و به سیتی پیوست پیشرفت فراوانی کرده و تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان فوتبال انگلیس شده اما ظاهراً همچنان باید برای کسب جایگاه خود در تیم ملی بجنگد،  شاید ماه‌ها و شاید هم سال‌ها!


بوکایو ساکا:
برنده بزرگ
ساکا در بازی قبلی انگلیس در اثر یک برخورد شدید از زمین بیرون رفت و به همین دلیل هواداران آرسنال وقتی نام او را بار دیگر در ترکیب انگلیس دیدند، نگران شدند. اما ساکا از همان ابتدای بازی آماده به نظر می‌رسید و موفق‌ترین شب خود در لباس ملی انگلیس تا‌کنون را با ثبت یک هت تریک رقم زد. البته که ضعف مقدونیه کار را برای او و حرکاتش آسان کرد اما ساکا شایستگی خود را در طول فصل گذشته نیز ثابت کرد و حالا می‌تواند با خیال راحت به استراحت بپردازد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی