صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و دو - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و دو - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

از خارجی‌ها تا آقاسی، اسدی، ریگی، سلمانی و حسین‌زاده

ستاره‌ها در لیست خرید نکونام

رضا حمیدی
روزنامه‌نگار
با انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال تا حد زیادی سردرگمی در این باشگاه به پایان رسید و قرار است بزودی این مربی تمرینات استقلال را شروع کند.
نکونام که از ۵ روز پیش در جریان حضور در استقلال بود،  لیست خرید خود را هم تا حدی مشخص کرده و قصد دارد بازیکنان مطرحی را به خدمت بگیرد.
سرمربی جدید استقلال در جمع‌بندی‌های خود با دستیارانش به این نتیجه رسیده که از یک دروازه‌بان خارجی استفاده کند و برای حسینی رقیب بیاورد. در این راستا قرار است نام برخی گزینه‌ها به باشگاه داده شود تا در راستای جذب گزینه مورد نظر اقداماتی صورت گیرد.
در خط دفاع نیز که استقلال فصل پیش مشکلات بسیاری داشت،  تغییراتی حاصل خواهد شد. عارف آقاسی بازیکنی است که به احتمال بسیار زیاد در استقلال فصل جدید حضور خواهد یافت. آقاسی دو فصل پیش در استقلال بود و به دلایلی از این باشگاه جدا شد و به فولاد رفت. اینکه بازیکنی از این خط جدا شود مشخص نیست اما به طور قطع سرمربی جدید استقلال عملکرد فنی بازیکنان خط دفاع را به دقت زیر نظر گرفته که قصد دارد در این خط تغییراتی ایجاد کند و مانع از ادامه ناکامی‌ها در خط دفاع شود.
حضور آقاسی در استقلال نشان می‌دهد که علاقه کافی از سوی سرمربی جدید آبی‌ها که در فولاد سابقه همکاری با او را داشته،  وجود دارد و نکونام به دنبال ترمیم خط دفاع با حضور این بازیکن است.
دیگر بازیکنی که مد نظر جواد نکونام و کادر فنی استقلال قرار گرفته مسعود ریگی است. این بازیکن نیز در فهرست بازیکنان جدید استقلال قرار دارد. ریگی فصل پیش را در سپاهان گذراند و به لحاظ فنی بازیکنی است که به کار استقلال خواهد آمد. البته باشگاه سپاهان نیز قصد دارد ریگی را حفظ کند اما با توجه به اینکه استقلال بار دیگر به سمت این بازیکن دست نیاز دراز کرده بعید است که با پاسخ منفی ریگی مواجه شود و به احتمال زیاد باید او را هم در فصل پیش‌رو استقلالی دانست.
در خط میانی،  اما تغییرات استقلال معطوف به این نام نخواهد شد. امیرحسین حسین‌زاده و یاسین سلمانی دیگر بازیکنانی هستند که رابطان نکونام صحبت‌های مقدماتی را با آنها انجام داده تا به استقلال ملحق شوند. حسین‌زاده برای آمدن به استقلال برای این باشگاه هزینه‌بر خواهد بود اما با توجه به اینکه مهدی قایدی از استقلال جدا شده جذب این بازیکن برای باشگاه الزام‌آور است و همان طور که نکونام هم تشخیص داده باید نسبت به جذب این بازیکن اقداماتی انجام شود. یاسین سلمانی نیز بازیکنی است که به کار استقلال خواهد آمد و نکونام به درستی دست روی این بازیکن گذاشته است.
اما خط حمله استقلال جدید نیز تغییراتی خواهد داشت. گرچه نکونام روی حفظ محبی تأکید کرده،  اما مذاکراتی هم به طور غیرمستقیم با رضا اسدی داشته تا این بازیکن را به خدمت بگیرد. اسدی سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را هم دارد اما اسدی خوب می‌داند که اگر به این تیم بازگردد با ترافیک شدیدی در خط حمله مواجه خواهد شد و برای او بهترین تصمیم حضور در استقلال است تا فضای جدیدی را تجربه کند.
 مهاجم خارجی هم مد نظر مربیان استقلال قرار دارد تا شاید استقلال فصل بعد تیمی متفاوت و با عیار فنی بالا باشد. درواقع نکونام علاوه برگزینه خارجی برای پست شماره یک به دنبال گزینه خارجی در خط حمله هم هست تا اگر احیاناً محبی هم جدا شد،  دستش خالی نباشد.
این لیست درحالی نگاه‌ها را به سمت و سوی خود جلب کرده که نکونام قرار است رحمتی،  هاشمی‌نسب و  شاید رجبی را درکادر فنی خود قرار دهد. البته اسامی بازیکنانی که قرار است در استقلال فصل بعد بازی کنند اکنون به صورت ضمنی در فهرست قرار گرفته‌اند و هرگونه تغییر در این لیست ممکن است،  ضمن اینکه برخی بازیکنان نیز از استقلال کنار گذاشته خواهند شد که ایران ورزشی تا نهایی شدن خروجی‌ها نامی از آنها نمی‌برد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی