شمارش معکوس برکناری دبیرکل فدراسیون؟

ممبینی دوباره روی «پُل» رفت

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
در حالی هدایت ممبینی در سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند که بارها سازمان بازرسی و حراست وزارت ورزش و جوانان نامه‌هایی به فدراسیون فوتبال ارسال کرده‌اند که ممبینی به دلیل دو شغله بودن اجازه کار ندارد و باید از فدراسیون جدا شود.
بعد از بازگشت دوباره مهدی تاج به فدراسیون فوتبال و تغییر مسئولیت مهدی محمدنبی از دبیرکلی به نایب رئیسی، انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال به یکی از چالش‌های جدی تاج تبدیل شد و پس از انتخاب هدایت‌الله ممبینی مثل اینکه بار دیگر شاهد تغییر و تحولاتی در این پست خواهیم بود.
انتصاب اجباری
داود پرهیزکاری مرد مورد اعتماد مهدی تاج و نبی اولین گزینه رئیس فدراسیون برای سرپرستی دبیرکلی فدراسیون فوتبال بود اما عمر مدیریتی او با وجود علاقه مدیران فدراسیون فوتبال به ادامه حضورش زیاد نبود و پرهیزکاری در بخش دیگری از فدراسیون فوتبال مشغول به کار شد.
بعد از پرهیزکاری مسئولان فدراسیون فوتبال سراغ هدایت‌الله ممبینی داور بازنشسته و عضو سابق هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال رفتند. ممبینی که در دور قبل مدیریت تاج با او در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ارتباط نزدیکی برقرار کرده بود به گزینه اصلی دبیرکلی تبدیل گشت  و خیلی سریع هم حکم سرپرستی‌اش برای این سمت صادر شد.
حالا موضوع جدایی دبیرکل فدراسیون فوتبال حدود سه ماه است که مطرح شده است. بعد از انتصاب ممبینی، شایعاتی در مورد دو شغله بودن او به گوش همه رسید، تا جایی که از رئیس فدراسیون فوتبال خواسته شد که دبیرکل جدیدی را برای فدراسیونش انتخاب کند، این مسأله ابتدا با تکذیب ممبینی روبه‌رو شد اما به نظر می‌رسد حالا حضور غیر قانونی در این پست وارد ابعاد جدیدی شده است.

قبول و استعفا
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ حراست وزارت ورزش و جوانان نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرد که در آن فرصت نهایی برای تعیین تکلیف این موضوع را ۲۹فروردین قلمداد کرد اما باز هم مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در قبال این موضوع واکنشی نشان نداد و سکوت کرد.
هرچند پس از چند روز از آن نامه وزارت ورزش و جوانان، ممبینی دو شغله بودن را پذیرفت و استعفای خود را از شهرداری اهواز اعلام کرد اما هنوز حواشی این ماجرا ادامه دارد.
 
سکوت کنید!
رئیس فدراسیون فوتبال به مدیران این فدراسیون اعلام کرده در خصوص چنین موضوعی سکوت کنند و خودش نیز واکنش خاصی نداشته است اما نکته جالب و قابل تأمل به اتفاقات جلسه هفته گذشته شورای برون مرزی برمی‌گردد.
در حالی که هدایت ممبینی باید به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال در این جلسه شرکت می‌کرد اما خداداد افشاریان هفته گذشته در جلسه شورای برون مرزی نماینده فدراسیون فوتبال بود و در جلسه شرکت کرد.
 
وزارت ورزش هم او را
قبول ندارد
نکته جالب توجه دیگر واکنش وزارت ورزش به پست هدایت‌الله ممبینی است. محمدرضا پولادگر در جلسه شورای برون مرزی به رئیس کمیته داوران فدراسیون به طور علنی اعلام کرد: «ما ممبینی را به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال قبول نداریم.»
صحبت‌های معاون وزیر ورزش در حالی مطرح شد که سازمان بازرسی، حراست وزارت ورزش و جوانان و مراجع ذیصلاح بارها به فدراسیون فوتبال نامه داده‌اند که حضور ممبینی در این فدراسیون غیرقانونی است.
آخرین خبرها در خصوص ممبینی این است که شنیده می‌شود عمر مدیریتی او هم در فدراسیون فوتبال طولانی نخواهد بود و بزودی جای خود را به گزینه جدیدی خواهد داد. حالا باید منتظر ماند و دید فدراسیون چه واکنشی به این موضوع از خود نشان خواهد داد.

جستجو
آرشیو تاریخی