صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و دو - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و دو - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

نگاهی به مدعیان فصل آتی – قسمت 3

بوستون سلتیکس شکست خورده فینال شرق

علی رضایی
خبرنگار
از لحاظ تعداد قهرمانی در لیگ NBA، تیم‌های کنفرانس شرق بیشترین قهرمانی نسبت به تیم‌های کنفرانس غرب کسب کرده‌اند. تیم بوستون سلتیکس همراه لس‌آنجلس لیکرز پرافتخارترین تیم‌های لیگ NBA هستند؛ هر کدام با 17 بار قهرمانی در این لیگ در حال یکه‌تازی هستند. بوستون سلتیکس در همین فصلی که یک هفته پیش به پایان رسید تیم‌های آتلانتا‌هاوکس و فیلادلفیا را در مرحله پلی‌آف حذف کرد ولی در فینال کنفرانس شرق به سد تیم میامی خورد و از رسیدن به فینال NBA باز ماند. البته بوستون هم مانند میامی این چندمین بار است که فینالیست می‌شود ولی از قهرمانی NBA ناکام می‌شود!
بوستون در فصل 2023 با کامبک 3- 0 که از تیم میامی عقب افتاده بود و نتیجه را به تساوی کشاند اگر برنده می‌شد در NBA برای اولین بار تاریخ‌ساز می‌شد. بوستونی‌ها از سال 2008 که در فینال لیگ NBA مقابل رقیب دیرینه‌شان یعنی لس‌آنجلس لیکرز پیروز شدند تا به امروز رنگ قهرمانی را به چشم ندیده‌اند.
تیم بوستون در حال حاضر دنبال راهکاری می‌گردد که از این ناکامی‌های یک گام به فینال هم خلاص شود. این تیم در تلاش است برای بازسازی چه کاری باید انجام دهد؛ از جمله تصمیماتی که پیش روی تیم بوستون است: آیا قرارداد جیلین براون با بوستون تمدید می‌شود؟ بوستون برای سرنوشت گرانت ویلیامز چه تصمیمی گرفته است؟   
سایت باشگاه سلتیکس در حوزه نقل و انتقالات بازیکنان NBA بسیار فعال شده است. برخی طرفداران این باشگاه معتقدند که این تیم به دنبال جذب آیزایا استوارت در حال مذاکره با باشگاه دیترویت است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی