صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و یک - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و یک - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

گرندپری فرمول یک مونترال کانادا

بازگشت لوئیس قهرمانی تکراری مکس

امیررضا همایون
خبرنگار

یکشنبه شب هفته جاری با برگزاری گرندپری کانادا در شهر مونترال هیجان بار دیگر به دنیای فرمول یک بازگشت. گرندپری کانادا هم مانند مراحل گذشته شگفتی زیادی نداشت و با قهرمانی مکس فرستاپن راننده هلندی تیم ردبول که باید از همین حالا قهرمانی این فصل فرمول یک را به نام او نوشت به پایان رسید.

بازگشت لوئیس
لوئیس همیلتون راننده انگلیسی تیم ردبول که در این فصل نتایج مطلوبی کسب نکرده بود و بازی قهرمانی را در بسیاری از گرندپری‌های این فصل به مکس فرستاپن هلندی واگذار کرده بود، در مونترال بازگشت شکوهمندانه‌ای به مسابقات داشت و موفق شد در رتبه سوم این مرحله قرار بگیرد. این رتبه شاید به لوئیس برای پس گرفتن صدر جدول رده‌بندی از مکس فرستاپن کمک چندانی نکند اما برای خودش پس از پشت سر گذاشتن نتایج کابوس‌وار، یک پیروزی بزرگ و بازگشت شکوهمندانه به صحنه مسابقات به حساب می‌آید.
 
100 پیروزی ردبول با راننده هلندی
پیروزی مکس فرستاپن هلندی، تیم ردبول اتریش را به رکورد 100 پیروزی در تاریخ مسابقات فرمول یک رساند. البته رقابت کانادا یک رکورد خاص دیگر را هم به ویترین افتخارات فرستاپن اضافه کرد. مکس با قهرمانی در مونترال به چهل و یکمین پیروزی حرفه‌ای خودش در فرمول یک دست یافت و از این حیث به رکورد آیرتون سنا راننده فقید برزیلی و مشهور دنیای اتومبیلرانی رسید.
 
عملکرد نامطلوب فراری
عملکرد ضعیف رانندگان فراری در این فصل در رقابت‌های کانادا هم ادامه یافت. آنها برای چندمین مسابقه متوالی در حسرت رسیدن به سکو ماندند آن هم در شرایطی که فاصله زیادی با آن نداشتند. در مسابقه یکشنبه شب شار لکلرک و کارلوس ساینز دو راننده تیم فراری در شرایطی که فاصله زیادی با لوئیس همیلتون نداشتند گرندپری کانادا را با حضور در رتبه‌های چهارم و پنجم به پایان رساندند.

ادامه عملکرد رؤیایی فرناندو آلونسو
فرناندو آلونسو راننده تیم استون مارتین در حال سپری کردن فصلی رؤیایی است. او در مونترال هم مطابق انتظار عملکرد درخشانی داشت و موفق شد مسابقه را با حضور در رتبه دوم به پایان برساند. آلونسو در حال سپری کردن یکی از بهترین فصل‌های دوران حرفه‌اش است.

آلبون شگفتی‌ساز مونترال
شگفتی اصلی گرندپری کانادا به الکس آلبون و تیم ویلیامز اختصاص داشت، راننده‌ای که موفق شد پس از مدت‌ها مسابقه را با حضور در رتبه هفتم به پایان برساند تا ویلیامز در جدول رده‌بندی صاحب امتیاز شود. مرحله بعد رقابت‌های فرمول یک روز 30 ژوئن 2023 (9 تیر ماه 1402) به میزبانی وین پایتخت اتریش برگزار خواهد داشت. تا پایان گرندپری کانادا مکس فرستاپن راننده هلندی تیم ردبول با کسب 195 امتیاز عنوان صدرنشین جدول رده‌بندی مسابقات را در اختیار دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی