صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و یک - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و یک - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

نهمین تقابل ایران و آلمان در آغاز هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال

رقابت با ژرمن‌ها بر سر برد دوم

والیبالیست‌ها در پنجمین دیدار خود در لیگ ملت‌های والیبال به مصاف آلمان می‌روند. رقابتی که در رتردام هلند برگزار می‌شود و تیم ایران برای کسب دومین برد خود تلاش می‌کند.
مسابقات ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال در حالی از امروز آغاز می‌شود که تیم ایران در نخستین گام به مصاف آلمان می‌رود. آلمانی‌ها هم مانند ایران هفته اول را با یک پیروزی به پایان رساندند و حالا هر دو تیم در تلاش هستند تا دومین برد خود را کسب کنند. آلمان در پایان هفته اول با یک برد و سه امتیاز در رده چهاردهم ایستاد و ایران با یک امتیاز بیشتر رده یازدهم را در اختیار گرفت.
 نهمین تقابل با آلمان
ایران و آلمان در شرایطی ظهر امروز و از ساعت 14:30 به مصاف هم می‌روند که نهمین تقابل دو تیم در 30 سال گذشته خواهد بود. ایران و آلمان از سال 1991 هشت بار رودرروی هم قرار گرفته‌اند که در این میان 5 پیروزی سهم ژرمن‌ها بوده و 3 برد نصیب ایران شده.
در این میان شاید حساس‌ترین و به یادماندنی‌ترین رقابت دو تیم به مسابقات جهانی 2014 بازمی‌گردد. جایی که یکی از بهترین و آماده‌ترین تیم‌های ایران، در جمع شش تیم برتر دنیا به مصاف آلمان رفت و با شکست برابر گروزر و هم‌تیمی‌هایش در آلمان، نتوانست به نیمه نهایی برسد.آخرین رقابت دو تیم هم به لیگ ملت‌های 2021 بازمی‌گردد که آلمان موفق به شکست 3 بر 2 ایران شدند. حالا در رقابت نهم، ایران به دنبال برد چهارم و آلمانی‌ها برای برد ششم تلاش می‌کنند.در حال حاضر تیم ملی والیبال ایران با 08/250 امتیاز در رتبه یازدهم رده‌بندی فدراسیون جهانی است اما آلمانی‌ها با 65/184 امتیاز در رتبه شانزدهم است.
 
کار دشوار ایران در هفته دوم
تیم ایران در شرایطی در هفته دوم لیگ ملت‌ها نیاز به بالا بردن تعداد بردهای خود دارد که حریفان به مراتب دشوارتری نسبت به هفته اول دارد. آلمان، ایتالیا، امریکا و هلند میزبان، چهار حریف ایران در هفته دوم هستند که با این شرایط نمی‌توانیم از همین حالا یک برد را برای ایران کنار بگذاریم.
با این حال شاید بازی امروز برابر آلمان و بازی آخر برابر هلند، رقابت‌هایی باشند که ایران شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشد تا بتواند به منطقه امن صعود به مرحله نهایی نزدیک‌تر شود. تیم ایران برای صعود به مرحله نهایی، نیاز دارد تا در بین هشت تیم برتر قرار بگیرد. هدف مهمی که نیازمند کسب حداقل دو برد در مسابقات هفته دوم است.
 
تجدید قوای ایتالیایی‌ها برای هفته دوم
دومین حریف ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها ایتالیا است. تیمی که در هفته اول با ترکیبی جوان و ناشناخته به میدان رفت و پس از متحمل شدن دو باخت در دو بازی اول، در ادامه کوبا و آلمان را از پیش رو برداشت. نتیجه‌ای که برای تیمی مدعی مانند ایتالیا چندان قابل قبول نبود و باعث شد دی جورجی برای رقابت‌های هفته دوم، پاسور و ستاره اصلی و همچنین چند بازیکن باتجربه‌تر را به اردو فرا بخواند.
فدراسیون جهانی والیبال درباره ترکیب ایتالیا نوشت: ایتالیا مصمم است در روتردام به پیشرفت خود ادامه دهد. ایتالیا، قهرمان کنونی جهان تلاش می‌کند تا رتبه خود را در چهار بازی هفته دوم بهبود ببخشد. ایتالیا در حال حاضر در جایگاه نهم جدول رده‌بندی با دو برد در چهار مسابقه قرار دارد و برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر تلاش می‌کند.
ایتالیا در هفته دوم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال به ترتیب مقابل ایران، چین، صربستان و لهستان بازی خواهد کرد. سیمونه جیانلی، دجورجی، اسکانفرلا، فدریچی، میکلتو و ماگالینی از جمله بازیکنان جدیدی هستند که برای ایتالیا در هفته دوم بازی خواهند کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی