خبر

پنجمین تجربه کاتانچ مقابل ایران
سره‌کو کاتانچ، سرمربی اهل اسلوونی ازبکستان چهره آشنایی برای فوتبال ایران است و بارها بازی مقابل تیم ملی را تجربه کرده است. او در جام ملت‌های 2011 سرمربی امارات بود که تیمش در مرحله گروهی سه بر صفر مغلوب ایران شد. کاتانچ در جام ملت‌های آسیا 2019 سرمربی عراق بود و تیمش مقابل ایران با هدایت کی‌روش در مرحله گروهی به تساوی بدون گل رسید. او در مقدماتی جام جهانی 2022 با عراق توانست ایران را دو بر یک شکست دهد؛ مسابقه‌ای که به دوران کوتاه مربیگری ویلموتس پایان داد. در بازی برگشت همان مرحله ایران که اسکوچیچ را روی نیمکت داشت عراق کاتانچ را با یک گل شکست داد. بازی امروز پنجمین تجربه این مربی مقابل ایران است.


وحید امیری:
بازی‌های ایران و ازبکستان همیشه نزدیک بوده
وحید امیری، بازیکن باتجربه تیم ملی در نشست خبری پیش از فینال کافا گفت: «خیلی خوشحالیم که یک بار دیگر برابر ازبکستان به عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا قرار می‌گیریم. دیدارهای ما برابر این تیم همیشه نزدیک به هم بوده است. اگر در حال حاضر اینجا حضور داریم به خاطر هدفی است که ترسیم کرده‌ایم و برایش می‌جنگیم و آن یک قدم نزدیک شدن به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا است. امیدوارم بازی خوبی باشد و بتوانیم نتیجه خوبی را کسب کنیم و هواداران لذت ببرند.»
او درباره شناختش از بازیکنان فوتبال ازبکستان پرسید گفت: «بار هفتم یا هشتم است که به ازبکستان سفر می‌کنم و همیشه با بازیکنان با کیفیتی از این تیم روبه‌رو شدیم. در چند سال گذشته ارتباط زیادی با بازیکنان ازبکستان نداشته‌ام اما با احترام به همه بازیکنان فوتبال این کشور معتقدم شاهمرادف و ماشاریپوف بازیکنان بسیار با کیفیتی هستند.»


شاگردان عنایتی امشب برای قهرمانی می‌جنگند
تیم امید در نیمه‌نهایی مسابقات غرب آسیا اردن را در ضربات پنالتی شکست داد و امشب مقابل عراق میزبان برای قهرمانی می‌جنگد. بعد از دو بازی در ورزشگاه کربلا که چمن بی‌کیفیتی داشت، شاگردان عنایتی در ورزشگاه بغداد نمایش بهتری داشتند و اردن را تحت فشار قرار دادند ولی فشار آنها در جریان 90 دقیقه به گل ختم نشد و سرانجام در ضربات پنالتی به برتری رسیدند. عنایتی بعد از این بازی گفت: «اردن تیم خوبی بود و بازی سنگینی را تجربه کردیم. باید از بازیکنان تیمم تشکر کنم که غیرت به خرج دادند و توانستند این نتیجه را رقم بزنند. اکنون شادی پیروزی در مرحله نیمه نهایی تمام شده است و باید به فینال فکر کنیم.»
او در مورد خستگی بازیکنانش و فشار بدنی این تورنمنت گفت: «این قابل پیش‌بینی بود، چرا که یک روز در میان بازی می‌کنیم. در کربلا ساعت پنج تا شش بعدازظهر تمرین داشتیم که باعث فشار بدنی زیادی شد. در موضوع ریکاوری هم مشکل فشردگی مسابقات وجود داشت.» بازی امشب مقابل امید عراق سخت‌ترین محک شاگردان عنایتی در این تورنمنت خواهد بود. میزبان در نیمه‌نهایی عمان را با یک گل شکست داد و با حمایت تماشاگرانش فقط به فتح جام فکر می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی