نیمکت تیم ملی آلمان بسیار لرزان است

جانشینان احتمالی فلیک

این روزها هانسی فلیک در آلمان حسابی تحت فشار است. برخی می‌گویند او شاید حتی در یوروی سال آینده هم روی نیمکت مانشافت ننشیند. آلمان میزبان مسابقات است و کارشناسان فوتبال این کشور انتظار درخشش تیم ملی کشورشان را دارند. حالا حتی در فضای رسانه‌ای فوتبال آلمان صحبت از جانشینان احتمالی فلیک هم شده. گفته می‌شود فدراسیون فوتبال آلمان نیم نگاهی به سرمربیان بدون شغل دارد که در ادامه به آن می‌‎پردازیم.
 
یولیان ناگلزمن
نامزد شماره یک برای جانشینی هانسی فلیک چه در بایرن مونیخ و چه در مانشافت، قطعاً یولیان ناگلزمن خواهد بود. بیشتر به این موضوع توسط رسانه‌‌ها اشاره شده و پس از اخراج ناگهانی ناگلزمن در میان فصل 23-2022 این سرمربی همچنان بدون تیم است و با وجود مذاکره با سران چلسی، ناپولی، تاتنهام و پاری سن ژرمن به‌دنبال تیمی جدید است و حضور در تیم ملی کشورش قطعاً اتفاقی بزرگ خواهد بود.
 
ماتیاس سامر
یک فرد مدبر که به‌عنوان بازیکن قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و جام ملت‌های اروپا شده و به‌عنوان مربی اگر چه جز قهرمانی با دورتموند در بوندس‌لیگا هیچ دستاوردی نداشته و از سال 2005 بدون تیم بوده اما شخصیت و پرستیژ او می‌تواند کمک شایانی به ژرمن‌ها بکند. او در حال حاضر به‌عنوان کارشناس تلویزیونی ایفای نقش می‌کند و تحلیل‌هایش اکثراً برای مخاطب عام فوتبال قابل درک و قابل پذیرش است. او همچنین مدتی است به‌عنوان مشاور مدیریت باشگاه دورتموند فعالیت دارد. البته وضعیت سلامتی‌اش می‌تواند سامر را از این پست دور کند زیرا پس از یک سکته مغزی در سال 2016 از تمرین منع شده و نباید به خودش استرس وارد کند اما یک پیشنهاد کاری به‌عنوان مربی تیم ملی آلمان می‌تواند برای سامر جذاب باشد.
 رودی فولر
رودی فولر در حال حاضر به‌عنوان مدیر تیم ملی آلمان نزدیک تیم است و پیش‌تر در دوران حرفه‌ای خود 2 بار به‌عنوان مربی در بایرلورکوزن و تیم ملی آلمان حضور داشته است. او تیم مانشافت را به فینال جام جهانی 2002 رساند و پس از دور مقدماتی قهرمانی اروپا در سال 2004 استعفا کرد. بنابراین او تقریباً داوطلبانه از حضور در جام جهانی 2006 آلمان شانه خالی کرد زیرا در واقع برنامه‌ریزی شده بود که فولر «افسانه تابستانی ژرمن‌ها» را بسازد. در صورت نیاز به انتخاب جانشین برای هانسی فلیک، فولر با توجه به اهمیتی که برای مسائل دفاعی و نظم و انضباط تیم قائل است، انتخاب خوبی به نظر می‌رسد.
 
کریستین استرایش
این مربی 58 ساله تقریباً 30 سال برای فرایبورگ کار کرده و باتجربه‌ترین مربی بوندس‌لیگاست. او استعدادهای آلمانی زیادی را پرورش داده و آنها را به بازیکنان ملی‌پوش تبدیل کرده. استرایش بارها این باشگاه را به تورنمنت‌های اروپایی رسانده است. احساسات او باورنکردنی به نظر می‌رسد. اگر استرایش روی نیمکت آلمان بنشیند، چه کسی می‌داند چه سرنوشتی در انتظار فوتبال آلمان و خودش خواهد بود؟
 
لوئیس فن‌خال
در نهایت، نگاهی به خارج از آلمان داشته باشیم. تا به حال این یک قانون نانوشته بوده که یک مربی خارجی را به‌عنوان مربی آلمان نبینیم اما اگر در مورد لوئیس فن‌خال صحبت کنیم، چطور؟ این مرد هلندی در سال 2009 هدایت بایرن مونیخ را برعهده گرفت و به رکورددار فوتبال آلمان فوتبال کمک کرد تا به سیستم تهاجمی فعلی‌اش روی آورد. تاکتیک‌های او تا سال 2019 مبنای موفقیت‌های مونیخی‌ها بود و اساساً به تیم ملی آلمان کمک کرد تا بهتر و بهتر شود. او در سال 2014 به نیمه‌نهایی جام جهانی رسید و تیمش در جام 2022 با حضوردر مرحله یک چهارم نهایی و شکست در ضربات پنالتی مقابل قهرمان جهان از جام کنار رفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی