اولین مصاحبه مربی ایتالیایی تیم ملی

کم حرف‌ می‌زنیم و بیشتر کار می‌کنیم

تیم ملی ایران امروز بعد از مدت‌ها در آستانه یک قهرمانی است. قهرمانی در مسابقات کافا که البته شاید هیجان لازم را نداشته باشد، شاید اعتبار لازم را نداشته باشد اما می‌تواند ما را دوباره با جام و مدال طلا آشتی دهد. امیر قلعه‌نویی هم احتمالاً از این موضوع استقبال می‌کند. او می‌داند که تیمش در رقابت‌های سطح بالایی بازی نکرده ولی می‌خواهد این منش قهرمانی را به تیم برگرداند. قلعه‌نویی البته در تیم ملی تنها نیست. او دستیاران زیادی دارد و یکی از آنها هم خارجی است؛ مانیکونه، مربی ایتالیایی که تازه به کادر تیم ملی اضافه شده.
این مربی که سابقه کار در تیم‌های لاتزیو و اینتر را هم دارد روز گذشته اولین مصاحبه رسمی خود را انجام داد. او در واکنش به این سؤال که چرا پس از سال‌ها کار کردن در تیم ملی سوئیس، ایتالیا و فرانسه تصمیم به حضور در ایران گرفته، گفت: فرصت خیلی خوبی فراهم شد تا خارج از فوتبال اروپا و با یک تیم ملی خوب و بازیکنان خوب به فوتبال ایران کمک کنیم.
سؤال بعدی از مانیکونه درباره کادر تیم ملی و همینطور امیر قلعه‌نویی بود و این مربی ایتالیایی در واکنش به این سؤال گفت: او مربی خوبی است؛ هم از نظر کاری و هم اینکه کادر بسیار خوبی را دور خود جمع کرده است. می‌بینم کسانی که در کادر هستند چقدر کاربلد هستند و چقدر شرایط خوب است.
مانیکونه سپس در واکنش به این سؤال که طی دو هفته حضورش در ایران چه چیزی در ذهن او جلب توجه کرده است، بیان کرد: ارتباط بین بازیکنان و کادر فنی خوب است و این موضوع بسیار بااهمیت است.
از مانیکونه پرسیده شد که آیا قبل از حضور در ایران شناختی از فوتبال ایران داشته یا خیر و آیا بازی‌های ایران را در جام جهانی دنبال کرده یا خیر که او به این سؤال اینطور پاسخ داد: به خاطر حضور مربیان ایتالیایی در فوتبال ایران، فوتبال ایران را دنبال می‌کردم.
بازیکن اسبق اینتر درباره کیفیت بازیکنان نسل فعلی فوتبال ایران هم با سؤالی مواجه شد و به آن اینطور واکنش داشت: بله بازیکنان بزرگی داریم ولی تیم بودن مهم‌تر است و در کنار یک تیم خوب بودن، باید کارهای بزرگی انجام داد.
ایران برای رقابت در جام ملت‌های آسیا و قهرمانی در این رقابت بیشتر به چه چیزی نیاز دارد؟ مانیکونه این سؤال را اینطور پاسخ داد: خوب کار کردن تیم با صبر و حوصله می‌تواند خیلی کمک کند. معمولاً کم حرف می‌زنیم و سعی می‌کنیم کار زیادی را در زمین انجام بدهیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی