صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

قرعه‌کشی تورهای هاله و کویینز کلاب بدون جوکوویچ

ریسک بزرگ آقای گرند اسلم!

با قرعه‌کشی تورهای معتبر کویینز کلاب و هاله آلمان فصل چمن با حرارت بیشتری دنبال می‌شود. دنیای تنیس به موعد آغاز رقابت‌های ویمبلدون نزدیک می‌شود و تنیسورهای بیشتر و مطرح‌تری برای آماده‌سازی خودشان در این دو تورنمنت شرکت می‌کنند.
 
 جنگ ستارگان در تور هاله
در میان این دو تور اما رقابت‌های هاله آلمان از استقبال بیشتری برخوردار شده، به گونه‌ای که این مسابقات از پنج ستاره مطرح دنیای تنیس پذیرایی می‌کند. نکته جالب درباره قرعه‌کشی مسابقات هاله این است که دنیل مدودف و استفانو سیتسیپاس دو بازیکنی که چندی پیش با شکست مقابل حریفانشان از تورنمنت سرتوخنبوس هلند حذف شده بودند در سمت بالای جدول قرار گرفته‌اند و این موضوع احتمال برخورد این دو تنیسور با یکدیگر در بازی نیمه نهایی را بالا برده است، اتفاقی که اگر رخ دهد باید دید به سود کدام یک از این دو تنیسور که در حال حاضر شرایط مطلوبی ندارند به پایان خواهد رسید و کدام یک آخرین تورنمنت آماده‌سازی پیش از آغاز سومین گرند اسلم فصل موسوم به ویمبلدون را با شکست و حذف از تورنمنت هاله آغاز می‌کند. احتمال اینکه دیگر نیمه‌نهایی این مسابقات هم تبدیل به میدان جنگ بین الکساندر زورف و آندری روبلف شود هم وجود دارد. هر اتفاقی که در روزهای آینده در آلمان رخ دهد باعث می‌شود هواداران تنیس در سراسر جهان یک فینال جذاب را تماشا کنند.
 
اولین تجربه پسرک اسپانیایی در کویینز کلاب
همزمان با برگزاری رقابت‌های هاله، تورنمنت کویینز کلاب هم در لندن پایتخت انگلیس و به فاصله چند کیلومتری زمین‌های گرند اسلم ویمبلدون برگزار می‌شود. مسابقاتی که مانند سالیان گذشته نسبت به رقابت‌های هاله با استقبال کمتر ستارگان مطرح جهان تنیس روبه‌رو شده است. تنها ستاره مطرحی که در این مسابقات شرکت می‌کند، کارلوس آلکاراز ستاره نوظهور تنیس اسپانیا و دارنده عنوان قهرمانی گرند اسلم امریکا در سال 2022 میلادی است. او اولین تجربه‌اش را در مسابقات کویینز کلاب لندن تجربه می‌کند و باتوجه به حضور رقبای کم نام و نشان در این رقابت‌ها امید بسیاری به ترک لندن به مقصد ویمبلدون با جام قهرمانی کویینز کلاب دارد. نوع استقبال تنیسورهای مطرح از دو تورنمنت فوق ثابت می‌کند آنها برنامه‌های زیادی برای رسیدن به ‌عنوان قهرمانی ویمبلدون دارند. نکته جالب اینکه نام نواک جوکوویچ اسطوره صربستانی دنیای راکت و دارنده 23 عنوان قهرمانی گرند اسلم در جدول منتشر شده از سوی کمیته برگزاری هیچ کدام از دو تورنمنت هاله و کویینز کلاب دیده نمی‌شود. مدافع عنوان قهرمانی و بخت اول کسب قهرمانی سومین گرند اسلم فصل پس از قهرمانی در رولان گاروس همچنان در تعطیلات است و قصد دارد بدون شرکت در تورهای روی چمنی که پیش از آغاز ویمبلدون برگزار می‌شود در این تورنمنت شرکت کند و از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند، موضوعی که در نوع خودش عجیب به نظر می‌رسد.

جستجو
آرشیو تاریخی