خبر

ایران؛ غایب کشتی امیدهای آسیا
کیفیت نه، اما هزینه دارد
تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی امیدها قصد ندارند در قهرمانی آسیا حضور داشته باشند. حسن رنگرز با اشاره به دلایل غیبت تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی زیر ۲۳ سال ایران در قهرمانی آسیا که به میزبانی بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است، گفت: «هیچ الزامی به لحاظ قانونی برخلاف سایر رده‌های سنی برای حضور تیم امید در مسابقات قاره‌ای از سوی اتحادیه جهانی کشتی وجود ندارد. از سوی دیگر با توجه به سطح کیفی پایین این مسابقات، اولویت فدراسیون و کادر فنی تیم ملی، حضور در رقابت‌هایی با کیفیت بالای فنی است تا به کشتی ایران کمک کند.» سرمربی تیم‌های ملی زیر ۲۳ سال و بزرگسالان کشتی فرنگی ایران ادامه داد: «بر همین اساس نیز قرار است قاطبه تیم کشتی فرنگی امید ایران به مسابقات رنکینگ مجارستان که سطح کیفی به مراتب بالاتری از رقابت‌های قهرمانی آسیا دارد، اعزام شود و هزینه بی‌جهت برای حضور در مسابقات سطح پایین آسیایی به کشتی تحمیل نشود.»


مقابله با وزن کم کردن نونهالان
 اخراج دو مربی
و یک کشتی‌گیر
دو مربی و یک کشتی‌گیر به‌دلیل نقض قوانین از تیم ملی نونهالان کنار گذاشته شدند. فدراسیون کشتی قوانینی را اتخاذ کرده که کشتی‌گیران در سن رشد قرار دارند و مربیان پایه اگر به کشتی‌گیران فشار بیش از حد و کاهش وزن حتی نیم کیلو بیاورند از تیم ملی کنار گذاشته می‌شوند. در همین راستا هم با توجه به سیاست‌های فدراسیون دو مربی و یک کشتی‌گیر که قرار بود به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شوند و این قانون را نقض کردند از تیم ملی کنار گذاشته شدند. جاسم امیری سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان با تأیید این موضوع گفت: «هدف ما رشد کشتی‌گیران، آموزش و یادگیری و ارتقای سطح مهارت‌ها همراه با لذت و تفریح است نه رقابت و نتیجه‌گرایی. به‌دنبال افزایش طول عمر قهرمانی کشتی‌گیران و جلوگیری از تمرکز بیش از حد روی رقابت و کاهش وزن‌های غیر متعارف هستیم و در همین راستا به شدت با کاهش وزن برخورد می‌کنیم.»


پاراتکواندو قهرمانی اروپا
7 ایرانی روی شیاپ‌چانگ
تیم‌های ملی پاراتکواندوی بانوان و آقایان کشورمان برای شرکت در مسابقات قهرمانی اروپا و تورنمنت بین‌المللی عازم پاریس می‌شوند. پاراتکواندوکاران کشورمان با هدف افزایش امتیازات خود در رنکینگ المپیکی پیش از حضور در رقابت‌های قهرمان جهان مکزیک، در صورت اخذ روادید راهی کشور فرانسه می‌شوند تا در مسابقات قهرمانی اروپا و تورنمنت بین‌المللی پاریس شرکت کنند. مریم عبدالله‌پور (وزن 47- کیلوگرم)، رزا ابراهیمی (وزن 57- کیلوگرم)، رومینا چمسورکی (وزن 65- کیلوگرم) و لیلا میرزایی (وزن 65+ کیلوگرم) با هدایت عاطفه کشاورز به‌عنوان سرمربی و زهرا حسینی به‌عنوان مربی اعضای تیم ملی بانوان و سعید صادقیان‌پور (وزن 63- کیلوگرم)، مهدی پوررهنما (وزن 70- کیلوگرم)، علیرضا بخت (80- کیلوگرم) و حامد حق‌شناس (80+ کیلوگرم) ترکیب تیم ملی مردان ایران در این دوره از مسابقات را تشکیل می‌دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی