از سهم‌خواهی برای حضور در کادرفنی تا بی‌توجهی مدیریت!

کمیته فنی استقلال در آستانه انحلال

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
هفته پیش حجت کریمی، سرپرست موقت باشگاه استقلال، اسامی اعضای کمیته فنی استقلال را اعلام کرد با این نیت که این کمیته بتواند به روند انتخاب سرمربی این باشگاه یاری رساند. تشکیل این کمیته اما تا به امروز هیچ فایده‌ای برای باشگاه استقلال نداشته و تشکیل این کمیته حواشی متعددی برای باشگاه استقلال به وجود آورده است.
در همان بدو تشکیل کمیته فنی استقلال شایعاتی پیرامون رایزنی برخی اعضای کمیته فنی برای حضور در کادر فنی منتشر شد که نزدیک به واقعیت بود.
یکی از اعضای کمیته فنی به جای آنکه روی جذب گزینه مطلوب با دیگر اعضا بحث کند دقایق طولانی خودش را پرزنت کرد تا شاید جایی در کادر فنی داشته باشد!
یکی دیگر از اعضای کمیته فنی که خودش سال‌ها روی نیمکت استقلال نشسته با یکی از گزینه‌های مربیگری استقلال به توافق رسیده بود که به عنوان مدیرفنی تیم در کادر فنی‌اش قرار بگیرد!
برخی اعضای کمیته فنی نیز بی‌آنکه توجهی به نیاز باشگاه استقلال داشته باشند، به دنبال دستیاری سرمربی خارجی بودند که هنوز هم این تلاش‌ها از سوی برخی اعضای کمیته فنی ادامه دارد!
این سؤال مهم مطرح است که حجت کریمی کمیته فنی را تشکیل داده تا به فرایند انتخاب سرمربی و جذب بازیکنان کمک کنند یا اینکه برای خود جایی برای کار و فعالیت بیشتر ایجاد کنند؟
سرپرست موقت باشگاه استقلال بی‌آنکه تبعات انتخاب برخی افراد برای کمیته فنی باشگاه استقلال را تحلیل و ارزیابی کند، تنها به جهت آنکه خود را از بار سنگین انتخاب سرمربی جدید خارج کند، اقدام به انتخاب اعضای کمیته فنی کرد که سیاست او تا به اینجا نتیجه‌ای جز افزایش حواشی در استقلال نداشته است.
به تازگی نیز یکی از اعضای کمیته فنی اعلام کرده که حجت کریمی اساساً با آنها هیچ مشورتی نمی‌کند که این خود بیانگر بی‌تأثیری کمیته فنی در باشگاه استقلال است و نشان می‌دهد که ترفند سرپرست موقت باشگاه استقلال برای تشکیل این کمیته به بن‌بست خورده است.
علاوه براین مسائل مصاحبه بهتاش فریبا هم گویای واقعیت‌های پشت پرده انتخاب کمیته فنی بود و این شخص هم صراحتاً اعلام کرد با باشگاه استقلال هیچ همکاری نخواهد داشت! اینطور که پیداست سرپرست موقت باشگاه استقلال حتی برای گزینش اعضای کمیته فنی با اعضای آن گفت و گویی نداشته و صرفاً این انتخاب‌ها ناشی از یک اقدام بی‌هدف و نه چندان کارشناسی شده بوده است.
استراتژی کریمی در تشکیل کمیته فنی استقلال به حدی بحث برانگیز بوده که اعضای آن دل و دماغی برای ادامه فعالیت در این کمیته ندارند و قصد دارند از ادامه فعالیت در این کمیته انصراف دهند.
ظاهراً برخی اعضای کمیته فنی از حضور در کمیته فنی دنبال ایجاد فرصت‌های جدید بوده‌اند و برخی هم که دنبال چنین مسائلی نبودند از نحوه رفتار حجت کریمی گله دارند و به همین دلیل باید ادامه فعالیت این کمیته را تقریباً منتفی دانست، مگر آنکه در روزهای آتی از تعدد پرشمار اعضای کمیته فنی کاسته شده و کمیته‌ای سه یا چهار نفره با حضور اعضایی که چشم به نیمکت استقلال ندارند تشکیل شده و مهم‌تر اینکه مدیریت باشگاه استقلال نیز تعامل حداکثری با اعضای باقی مانده داشته باشند تا احساس بی‌اثری در باشگاه استقلال نداشته باشند.
بدون شک اگر شرح وظایف در کمیته فنی روشن و از یکدیگر تفکیک شود این کمیته می‌تواند به عنوان یک بازوی قدرت در باشگاه استقلال فعالیت کند اما به شرط آنکه هم اعضای کمیته فنی حدود اختیارات خود را بدانند و از توانمندی کافی برای حضور در این حوزه مهم برخوردار باشند و هم اینکه از سوی مدیران باشگاه استقلال حمایت حداکثری شوند.
به هر حال اگر اوضاع به همین منوال پیش برود کمیته فنی استقلال منحل خواهد شد کما اینکه پیش از انصراف فریبا موضوع انصراف سهراب بختیاری‌زاده نگاه‌ها را متوجه خود کرد وهیچ بعید نیست این ماجرا در روزهای آتی هم تکرار شود و تصمیمی که اتخاذ شده بیش از پیش زیر سؤال برود.

جستجو
آرشیو تاریخی