خواب دیدید خیر باشد!

وصال روحانـی

 حتی تا یک روز قبل از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) رسماً اعلام کند فقط 6 باشگاه ایرانی مجوز حرفه‌ای گرفته و صلاحیت تشکیلاتی‌شان تأیید شده است، بودند کسانی در بالاترین مسندهای وزارت ورزش و برخی مدیران کمیته‌های مختلف فدراسیون که می‌گفتند خبر رد مجوز حرفه‌ای استقلال صحت ندارد و هنوز هم شرکت این تیم در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا امکانپذیر است!
اگر این مسأله را فقط مدیران استقلال می‌گفتند (که البته می‌گفتند) باز قابل درک بود زیرا می‌خواستند ولو با امید بخشیدن بیهوده به خیل هواداران ناراضی این تیم که از عدم راهیابی مجدد تیم محبوب‌شان به جام نخست فوتبال باشگاهی آسیا ناراحت هستند، حتی برای چند روز شده هم از زیر فشار افکار عمومی خارج شوند و نفسی بکشند اما وقتی سران اصلی ورزش کشور نیز با این جریان همسو می‌شوند، باید متأسف شد زیرا یا خودشان در امور مهم به اندازه کافی تفحص نمی‌کنند یا افراد مرتبط با آنها که کارشان تغذیه اطلاعاتی آنان و تقویت بخش تصمیم‌گیری وزارتخانه و ترسیم نقشه راه‌های دقیق‌تر برای امروز و آینده ورزش است، به کار و وظایف خود به درستی عمل نمی‌کنند.
واقعیت امر این است که AFC فقط به 6 باشگاه ایرانی مجوز حرفه‌ای داد که پرسپولیس، سپاهان، نساجی، تراکتور، گل‌گهر و فولاد خوزستان هستند و همان طور که از 10 فروردین 1402 محرز شده بود، استقلال به جام باشگاه‌های آسیا راه نیافت. دلیل نخست این بود که بسیار دیرتر از موعد مقرر با سرمربی ایتالیایی سابق خود تسویه حساب کرد و علت دوم این بود که تشکیلاتش حرفه‌ای تشخیص داده نشد و به تبع آن پروانه حرفه‌ای و استاندارد برایش صادر نگشت.
طبق اعلام رسمی AFC، سه تیم پرسپولیس، سپاهان و نساجی رسماً وارد مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیای 2024-2023 که از دهه سوم شهریورماه آغاز می‌گردد، می‌شوند ولی تراکتور باید در پلی‌آف شرکت کند و فقط در صورت پیروزی در این مرحله وارد جدول اصلی می‌شود. گل‌گهر و فولاد راهی به این مسابقات ندارند اما اگر برای هر یک از چهار تیم فوق مشکل لاینحلی پیش بیاید، جانشین آن تیم می‌شوند.
اینها خلاصه اتفاقاتی بود که روز پنجشنبه در مقر AFC روی داد. حالا اگر سران ورزش و برخی مدیران فدراسیون فوتبال برای نجات خود از وضعیت تیره‌شان و توجیه ضعف‌ها و کم‌کاری‌های خود چیزهای دیگری به ورزش‌دوستان گفته بودند، مسئولیت آن با خودشان است. خواب دیدید، خیر باشد!

 

جستجو
آرشیو تاریخی