قلعه‌نویی: استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه 50 هزار نفری نیاز دارند

ابرپروژه‌ای به نام آزادی

ایمان گودرزی
خبرنگار
 تیم ملی فوتبال ایران این روزها در تورنمنت کافا در کشور قرقیزستان حضور دارد.
 ملی‌پوشان ایران پس از پشت سر گذاشتن دو دیدار نه چندان دشوار مقابل افغانستان و قرقیزستان با صدرنشین شدن در گروه به فینال این رقابت‌ها راه یافتند و قرار است روز سه‌شنبه برای کسب عنوان اولی به مصاف ازبکستان بروند.
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی مصاحبه‌ای در اردوی تیم ملی در مورد وزیر ورزش و شرایط ورزشگاه آزادی داشت که متن کامل آن را با هم می‌خوانیم:
 
همه باید از وزیر حمایت کنند
امیر قلعه‌نویی درمورد فعالیت‌های سید حمید سجادی در وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: «خوشحالیم پس از چند دهه یک مدیر ورزشی از جنس آکادمیک، قهرمانی و مدیریتی وزیر ورزش شده است. این نکته خیلی مهمی است و سجادی کارهای مهمی بویژه در بخش بانوان انجام داده است. همه ورزشی‌ها باید از او حمایت کنند زیرا یک مدیر ورزشی خیلی زحمتکش است.»
 
آزادی در دنیا یکی است
وی با اشاره به فعالیت‌های عسگریان در شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برای بازسازی ورزشگاه آزادی، خاطرنشان کرد: «آقای عسگریان با درایت و مدیریتی که دارد، بخوبی می‌تواند کار بازسازی را پیش ببرد اما ورزشگاه آزادی یک ابرپروژه است. باید نگاه ملی به استادیوم آزادی داشته باشیم و آن را بازسازی اساسی کنیم. هیچ جای دنیا چنین مجموعه ورزشی وجود ندارد. شاید دهکده آسیایی و دهکده المپیکی باشد اما مجموعه ورزشی که همه چیز را داشته باشد، شاید در دنیا فقط یک عدد باشد.»
 
به آزادی نگاه ملی داشته باشید
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه در مورد بازسازی ورزشگاه آزادی گفت: «از دولتمردان خواهش می‌کنم نگاه ملی به مجموعه آزادی داشته باشند و بودجه کافی را در اختیار وزارت ورزش بگذارند.
از «منظور»، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز خواهش می‌کنم نگاهش ملی باشد.
 پس از چند دهه قرار است این استادیوم بازسازی شود اما خوب است اساسی بازسازی شود نه اینکه فقط بخشی از سکوها را درست کنند. خواهش دارم از ابتدای ورود به مجموعه حتی آن جنگل‌ها، درخت‌ها، آسفالت، خود سالن‌ها، استخر و... را نگاهی ملی داشته باشند. باید بودجه کافی را در اختیار بگذارند تا اگر قرار به بازسازی است، این کار اساسی انجام شود. الان هم پیشرفت کار را می‌بینیم. مقاوم‌سازی سکوها در حال انجام است و باید این کار تکمیل شود. ورزشگاه آزادی نیاز به تغییرات اساسی و به روز دارد. از سجادی می‌خواهم از این طرح دفاع کرده و بودجه کافی بگیرد تا یک ورزشگاه نو به وجود بیاید.»
 
دولتمردان پای کار بیایند
قلعه‌نویی ادامه داد: «عسگریان از جنس این کار است و از روزی هم که به شرکت توسعه آمده نسبت به این مسائل حساسیت داشته و مدیریت کرده. هم لیگ برتر و هم فینال جام حذفی را در ورزشگاه انجام دادیم. او بازسازی ورزشگاه را هم ادامه داده است اما باید نگاه ملی باشد نه اینکه فقط خود شرکت توسعه و سجادی پای کار باشند. دولتمردان و «منظور»  باید پای کار بیایند و برای انجام شدن کار بودجه کافی در اختیار بگذارند. ورزشگاه آزادی نماد ورزش و فوتبال ما است. اینجا استخر قهرمانی، سالن‌ 12 هزار نفری، سالن‌های کشتی، تنیس، چند زمین عالی و... داریم که باید با نگاهی ابرپروژه‌ای همه آنها را تکمیل کنیم زیرا بخش اعظمی از این استادیوم در حال تبدیل شدن به یک زمین بایر است.
درخت‌هایش در حال خشک شدن و آسفالت‌هایش در حال تخریب است. باید به پیست دوچرخه‌سواری نگاهی ویژه شود. علیرضا دبیر زحمت کشید و سالن کشتی را بازسازی کرد. ساختمان کشتی هم برای این رشته ساخت. این نگاه باید در همه سطوح مجموعه آزادی وجود داشته باشد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی