معادلات نقل و انتقالات پرسپولیس

اگر بیرو و گئو بروند، اگر صادقی و سرلک نمانند...؟

اگر بیرانوند از پرسپولیس جدا شود می‌توان با قاطعیت گفت هیچ گزینه جانشینی در فوتبال ایران برای او پیدا نمی‌شود. حامد لک که هم پرسپولیسی بود، هم تجربه ده ساله در لیگ برتر داشت بعد از یک فصل درخشان، در فصل دوم بشدت افت کرد و ضعف او یکی از دلایل قهرمان نشدن سرخ‌ها بود. در حال حاضر گزینه‌ای هم‌وزن یا حتی نزدیک به بیرانوند که بدون تیم باشد در فوتبال ایران حضور ندارد که پرسپولیس در صورت لزوم برای به خدمت گرفتنش اقدام کند. احمد گوهری که گلر ذخیره بیرو به حساب می‌آید نیز کیفیتی ندارد که بگوییم با رفتن شماره یک حداقل او هست که از دروازه مراقبت کند.
در خط دفاع هم همین مسأله تا حد زیادی در مورد گولسیانی مصداق پیدا می‌کند. گولسیانی با قرارداد ریالی مشکل دارد و پورعلی گنجی از آمدن به پرسپولیس دو هدف داشت؛ یکی رفتن به جام جهانی که برایش اتفاق افتاد و دیگری لژیونر شدن دوباره. او با یک پیشنهاد خوب از قطر رفتنی خواهد شد اما موضوع اینجاست که پیشنهادی در کار نیست. اگر گولسیانی یا پورعلی گنجی از پرسپولیس جدا شوند گزینه‌هایی مثل کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده هستند که جای آنها را پر کنند. در عین حال پرسپولیس علی نعمتی، فرشاد فرجی، وحدت هنانوف و ابوالفضل سلیمانی را به عنوان بازیکن ذخیره برای دفاع میانی در اختیار دارد و به هیچ‌وجه در این پست‌ها بازیکن نمی‌خواهد.
در دو پست دفاع کناری اما شرایط متفاوت است. از آنجایی که علی نعمتی مدافع رونده‌ای نیست، پرسپولیس برای لیگ قهرمانان نیاز به یک مدافع چپ رونده دارد و به همین خاطر است که نام ابوالفضل جلالی از استقلال مطرح شده. در دفاع راست هم با وجود احتمال جدایی سیامک نعمتی و شاید هنانوف، پرسپولیس برای رقابت با دانیال یک مدافع راست ایده‌آل نیاز دارد.
در خط میانی  و برای هافبک مرکزی اگر کمال دیگر در پرسپولیس نماند یا به نوعی از تیم جدا شود، یحیی یک هافبک دفاعی نیاز دارد.
 اگر میلاد سرلک هم نماند آن‌وقت مشکلات در این منطقه دو برابر خواهد شد چرا که گل‌محمدی نیازمند بازیکنی برای میدانداری و فیکس بازی کردن است. بازیکنی که کار سرلک در ارتباط خطوط را برقرار کرده و کمترین میزان نوسان را داشته باشد که انصافاً کار مشکلی است. برای هافبک‌های کناری یا وینگرها پرسپولیس باید سعید صادقی را حفظ کند و همراه با ترابی به زمین بفرستد. عمری و عالیشاه بازیکنان نیمکت‌نشین برای این پست‌ها هستند. با توجه به صحبت‌های عالیشاه به نظر نمی‌رسد او قصدی برای جدایی داشته باشد اما اگر صادقی به هر دلیلی نماند یحیی برای ترکیب اصلی بازیکنی در حد توان او نیاز دارد که اصطلاحاً کار در بیار باشد.
در خط حمله هم اوضاع کمی پیچیده است. مهدی عبدی تنها بازیکنی است که تکلیفش در این منطقه روشن است چرا که قرارداد دارد و جایی هم نخواهد رفت. پیشنهاد پرتغالی به او را هم نباید جدی گرفت. در عین حال بعد از جدایی شیخ دیاباته پرسپولیس کار سختی برای کنار گذاشتن پریرا دارد چرا که باید با وعده پرداخت رقمی درشت او را به فسخ یکطرفه راضی کند. اگر پریرا هم در پرسپولیس نماند پرسپولیس باید اول قرارداد آل‌کثیر را تمدید کرده و بعد دنبال جذب دو مهاجم شاخص دیگر باشد. از طرفی اگر باشگاه نتواند راهی برای کنار گذاشتن پریرا پیدا کند غیر از عیسی یک مهاجم دیگر نیاز هست که شاید خارجی باشد، به شرطی که شبیه پریرا و نزدیک به قیمت او نباشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی