صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

پروژه تغییر پست جواب داد

آرنولد 10 می‌پوشد

ترنت الکساندر آرنولد با بازی در پست هافبک و به ثمر رساندن یک گل فوق‌العاده برای انگلیس، رکورد 100 درصدی برد را در مقدماتی یورو 2024 با پیروزی قاطع 4-صفر در مالت حفظ کرد.
نتیجه به این معنی است که انگلیس با سه برد از سه بازی و با شش امتیاز بالا‌تر از نزدیکترین رقبای خود یعنی اوکراین و ایتالیا در صدر گروه C باقی می‌ماند.
انگلیس اکنون تمرکز خود را بر بازی مقدماتی خانگی با مقدونیه شمالی در عصر دوشنبه خواهد گذاشت که با برد در این بازی سه شیرها حضور خود در یورو را تا حد بسیار زیادی قطعی خواهند کرد.
 
تغییر پستی که جواب داد
بعد از اعلام آمادگی آرنولد شوارتزنگر برای انتخابات آینده امریکا دومین آرنولدی که در دنیا خبرساز شد، ترنت بود که حالا دیگر یک دفاع راست مطلق به حساب نمی‌آید. ویژگی‌های دفاعی الکساندر-آرنولد سال‌هاست که مورد بحث و نقد کارشناسان قرار گرفته است. به نظر می‌رسید که با افت لیورپول در فصلی که گذشت جایگاه این بازیکن در تیم به خطر بیفتد اما یورگن کلوپ با تغییر تاکتیک ترنت را به کل احیا کرد و انتقال پست آرنولد از دفاع به هافبک باعث شد این بازیکن 24 ساله در اوج، فصل قبل را به پایان برساند.
البته این تغییر پست اولین بار توسط گرت ساوت گیت در سال 2021 مقابل آندورا انجام شد. در آن بازی ترنت 45 دقیقه در پست هافبک بازی کرد که البته مثل حالا جواب نداد و مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان قرار گرفته بود.
نمایش بی‌نظیر الکساندر-آرنولد از شب بازی سرتیتر بسیاری از خبرگزاری‌ها شد و حالا این تغییر پست یک نکته مثبت برای گرت ساوت گیت و تیم ملی انگلیس و همچنین لیورپول فصل آینده به حساب خواهد آمد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی