صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

تیم ملی آلمان همچنان در سراشیبی

عادت به صدای سوت و هو شدن!

مسیر تیم ملی آلمان برای رسیدن به روزهای آرمانی تا پیش از جام ملت‌های اروپا 2024 که در خاک این کشور برگزار می‌شود، با دست‌اندازهای زیادی همراه شده است. شکست 1-0 مقابل لهستان در دیداری دوستانه نمایش ناامیدکننده دیگری از این تیم بود که نقاط ضعف ژرمن‌ها را بار دیگر آشکار کرد.
 ترکیب یاشوا کیمیش و هانسی فلیک در تیم بایرن مونیخ، یک ترکیب موفق بود که تقریباً همه جام‌ها را فتح کرد. کیمیش به‌عنوان فرمانده خط میانی بایرن مونیخ، نقشی غیر قابل انکار در موفقیت‌های این تیم در یک دهه اخیر داشته است. در تیم ملی آلمان نیز هانسی فلیک بار دیگر روی توانایی‌های کیمیش حساب ویژه‌ای باز کرده است اما سرنوشت این زوج در تیم ملی آلمان خیلی متفاوت از وضعیت آنها در بایرن مونیخ است. آلمان در ورشو به لهستان باخت تا بار دیگر انتقادها از فلیک اوج بگیرد و البته کیمیش هم از این انتقادها در امان نباشد. فلیک بعد از بازی سعی کرد نتایج ضعیف اخیر تیمش را بی‌اهمیت بشمارد: «ما امروز درس‌های باارزشی گرفتیم. تلاش می‌کنیم که روی آموخته‌های خود کار کنیم و در بازی مقابل کلمبیا بازی‌های ملی این ماه را بخوبی به پایان برسانیم.»
با وجودی که بازی با لهستان یک بازی دوستانه بود، اما آلمان به‌شدت از سوی هواداران خود برای ارائه یک بازی تماشاگرپسند و کسب نتیجه خوب، تحت فشار بود.‌ اما تیم فیلک نه تنها با تیم سرحال لهستان رو به رو شد بلکه جو ورزشگاه را نیز کاملاً علیه خود دید.
حدود 60 هزار تماشاگر در ورزشگاه ملی ورشو به شکل تمام قد از تیم لهستان حمایت می‌کردند و تیم خود را به جلو می‌راندند. این فضایی بود که شاگردان فلیک مدتهاست آن را در خانه خود تجربه نکرده‌اند، ضمن اینکه هر حرکت تیمی آلمان با سوت‌های ممتد تماشاگران حریف و حتی گاهی طرفداران خودی، رو به رو می‌شد. این وضعیت برای آلمان‌ها ناآشنا نبود چرا که آنها در بازی قبلی و تساوی 3-3 مقابل اوکراین در زمین خود نیز هو شدند و صدای سوت شنیدند. آنها توجیهی برای عملکرد خود که فاقد خلاقیت، انگیزه و هماهنگی بود، نداشتند.
با وجودی که بازی در کشور همسایه آلمان برگزار می‌شود، آلمانی‌های زیادی برای حمایت از تیم ملی به لهستان نرفته بودند و البته می‌توان تا حد زیادی به آنها حق داد.
آلمان فقط یک برد در چهار بازی آخر ملی خود داشته و آن برد هم مقابل پرو در ابتدای سال 2023 به دست آمد. این تیم هیچ نشانی از مدعی قهرمانی در جام ملت‌های اروپا ندارد و اتفاق بدتر این است که ارتباط هواداران با این تیم و سرمربی آن روز به روز کمتر می‌شود. فلیک اما همچنان خوشبین است: «یک سال تا میزبانی جام ملت‌ها فاصله داریم اما فکر می‌کنم زمان کافی برای آماده‌سازی تیم ما است. بنابراین می‌توانیم در یورو عملکرد درخشانی داشته باشیم.»
9 سال پیش آلمان در جام جهانی برزیل قهرمان شد، از آن زمان به بعد آنها در دو تا از سه تورنمنت بزرگی که در آن حضور داشتند در مرحله گروهی حذف شدند. فلیک تبدیل به چهره‌ای نامحبوب نزد آلمانی‌ها شده و بحران آلمان او را به سمت خروج از تیم ملی آلمان نزدیک کرده است. آیا فدراسیونی که 15 سال به یواخیم لو روی نیمکت آلمان زمان داد، حاضر است فلیک را بعد از فقط دو سال اخراج کند؟

جستجو
آرشیو تاریخی