صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

چهارمین مرحله دایموند لیگ 2023

شب پرفروغ وار هولم و در جا زدن دوپلانتیس

امیررضا همایون
روزنامه نگار

چهارمین مرحله دایموند لیگ (لیگ الماس) 2023 دو و میدانی به میزبانی اسلو پایتخت نروژ برگزارشد، جایی که رکوردهای زیادی جا به جا شد.

شب عجیب موندو دوپلانتیس
آرماندو دوپلانتیس، ستاره سوئدی پرش با نیزه جهان که سیر صعودی رکوردشکنی‌هایش از بازی‌های المپیک تابستانی 2020 توکیو آغاز شد به عنوان یکی از مطرح‌ترین ورزشکاران در چهارمین مرحله دایموند لیگ در اسلو حضور داشت. نکته جالب درباره موندو این است که او با آغاز رقابت‌های این فصل دایموند لیگ جهان عملکرد نامطلوبی از خودش به نمایش گذاشته است. او که تا پیش از آغاز رقابت‌های لیگ الماس دوومیدانی جهان در هر تورنمنتی رکوردش را ارتقا می‌داد موفق نشده عملکرد فوق‌العاده خودش را تکرار کند، البته موندو در مسابقات نروژ هم موفق شد حد نصاب 6/1 را از خودش به جا بگذارد و قهرمان شود. البته که این رکورد برای دیگر پرندگان پرش با نیزه در جهان یک رکورد فوق‌العاده به حساب می آید اما عملکرد موندو دوپلانتیس طی چند سال اخیر در مسابقات بین‌المللی به گونه‌ای بوده که انتظار هوادارانش در سراسر جهان ارتقا دادن رکوردش در هر تورنمنتی است.

شب رویایی قهرمان المپیک توکیو در خانه
رقابت‌های 400 متر با مانع دوومیدانی بازی‌های المپیک تابستانی 2020 توکیو یک شگفتی بزرگ داشت، شگفتی‌ای که با قهرمانی کارستن وارهولم نروژی رقم خورد.
عملکرد کارستن با وجود اینکه از قهرمانی‌اش در المپیک کمی کمتر از دو سال می‌گذرد همچنان نوسان نداشته و او موفق شده عنوان قهرمانی‌اش را مانند بسیاری از دونده‌هایی که در المپیک توکیو به قهرمانی رسیده‌اند ادامه بدهد. جدیدترین مقام قهرمانی بین‌المللی او در چهارمین مرحله رقابت‌های دایموند لیگ (لیگ الماس) 2023 به دست آمد. او موفق شد با ثبت حد نصاب 46.52 ثانیه به مقام قهرمانی ماده 400 متر با مانع برسد. رکوردی که رویایی است و برای بسیاری از دونده‌هایی که در این ماده حاضر هستند، دست نیافتنی. اتفاقی که کارستن مقابل دیدگان تماشاگران خودی موفق شد آن را به ثبت برساند و بار دیگر به قله این مسابقات برسد. به عبارت دیگر می‌توان گفت شب رویایی کارستن نروژی با افول موندو دوپلانتیس سوئدی همراه بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی