صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

با حضور وزیر ورزش برگزار شد
افتتاحیه اسنوکر آسیا بر مزار شهدا

مراسم افتتاحیه مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا با حضور حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در مزار شهدای گمنام وزارت ورزش برگزار شد. ورزشکاران ۲۰ کشور آسیایی شرکت کننده در اسنوکر قهرمانی آسیا پیش از حضور در سالن برگزاری مسابقات و افتتاح رقابت‌ها، در وزارت ورزش و جوانان حضور پیدا کرده و یاد شهدای کشورمان را گرامی داشتند. نکته قابل توجه این است که مسئولان خارجی نیز برای حضور در مراسم افتتاحیه در ایران حضور داشتند که آنها نیز در مراسم غبار روبی گلزار شهدای وزارت ورزش و جوانان حاضر شدند.
 
واکنش تند روس‌ها به تصمیم  IOC

در حالی که به نظر می‌رسید توماس باخ و همکارانش در کمیته بین‌المللی المپیک به دنبال راه بهتری برای حضور ورزشکاران روس در المپیک 2024 هستند اما در نهایت قرار بر این شده که اصول پناهندگان برای ورزشکاران روس رعایت شود که این مسأله به مذاق مسئولان روسیه خوش نیامده است.
اولگ ماتیتسین، وزیر ورزش روسیه در رابطه با این اطلاعیه کمیته بین‌المللی المپیک می‌گوید: «پیش از هر چیز لازم است یک ارزیابی قانونی از این پیشنهادها انجام شود که تا چه اندازه با منشور المپیک مطابقت دارد. اما در این قالب نشان می‌دهد که شرکای خارجی می‌خواهند نظام ورزش ملی ما را از بین ببرند. این غیر قابل قبول است.» او ادامه می‌دهد: «ما مسابقات جدیدی راه می‌اندازیم و همه را به مسابقات خود دعوت می‌کنیم!»

دیدار وزیر ورزش سریلانکا با سجادی

وشان دانا سینگه وزیر ورزش سریلانکا با حضور در وزارت ورزش و جوانان با حمید سجادی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دو طرف درخصوص همکاری‌های مشترک در حوزه ورزش و جوانان صحبت کردند و اینکه اردوهای مشترک بین رشته‌های مختلف در کشورهای ایران و سریلانکا برگزار شود. در این دیدار محمدحسن تقی‌زاده مدیرکل دفتر امور بین‌الملل نیز حضور داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی