خبر

پایان کار آزادکاران ایران در ارمنستان با ۶ مدال
طاهری باز هم باخت

تیم منتخب کشتی آزاد تهران به‌عنوان نماینده ایران در جام سارگسیان ارمنستان با کسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به کار خود پایان داد. برای تیم ایران امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم و سالار حبیبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم مدال طلا کسب کردند. علی قلی‌زادگان در وزن ۶۱ کیلوگرم و امین طاهری در وزن ۱۲۵ کیلوگرم مدال نقره را به ارمغان آوردند، پیمان بیابانی در وزن ۶۵ کیلوگرم و امیرحسین حسینی در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. شکست امین طاهری در مسابقه فینال مقابل سالار حبیبی از مهم‌ترین نکات این مسابقات بود. طاهری چند سالی است که نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد. هدایت این تیم برعهده علیرضا رضایی بود.

مسابقات جهانی پاورلیفتینگ
رکورد شکنی طهماسبی در مالت

ملی‌پوش پاورلیفتینگ ایران موفق به شکستن رکورد آسیا در مسابقات قهرمانی جهان شد. در ادامه مسابقات پاورلیفتینگ کلاسیک قهرمانى جهان 2023 در کشور مالت، مهدى طهماسبى نماینده کشورمان در دسته ٩٣-کیلوگرم به مصاف رقباى خود رفت. طهماسبى که در این دسته شلوغ وزنى در گروه B وزنه مى‌زد، در پایان موفق به ثبت رکورد 825 کیلوگرم شد تا رکورد مجموع آسیا را بعد از 6 سال جابه‌جا کند. این ملى‌پوش کشورمان در اسکوات 290 کیلوگرم، در پرس سینه 205 کیلوگرم و در ددلیفت 330 کیلوگرم را به‌نام خود ثبت کرد تا با کسب عنوان دوم در گروه B به کار خود پایان دهد. در پایان رقابت‌هاى دسته ٩٣ـ کیلوگرم در گروه A رده‌بندى کلى 40 ورزشکار این دسته اعلام شد که طهماسبى به مقام ارزشمند هفتمى رسید.


حضور 3 نماینده ایران در تورنمنت وزنه برداری تاشکند

در رقابت‌های وزنه‌برداری اوپن ازبکستان که از 30 خرداد تا چهارم تیرماه در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار می‌شود، محراب دواسری در دسته وزنی 61 کیلوگرم، محمدامین حبیبی در دسته وزنی 89 کیلوگرم و حمیدرضا محمدی در دسته وزنی 102+ کیلوگرم تنها به نمایندگی از ایران و از استان فارس روی تخته به رقابت می‌پردازند.
سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری نیز به دعوت فدراسیون ازبکستان جهت تدریس در یک دوره بین‌المللی که برای مربیان است طی روزهای 31 خرداد و اول تیرماه به تاشکند می‌رود. پیش از این نیز اساتید زیادی از وزنه‌برداری ایران همچون استاد داودعلی ملکی، دکتر فرشاد غزالیان، دکتر داود باقری، دکتر سیدعلیرضا قریشی و... سابقه تدریس در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی بین‌المللی را در قاره آسیا خصوصاً کشور ازبکستان داشتند. مسابقات وزنه‌برداران اعزامی کشورمان به تورنمنت اوپن ازبکستان نیز طی روزهای دوم و سوم تیرماه برگزار می‌شود. در مجموع 57 وزنه‌بردار در گروه دختران و پسران، در رقابت‌های اوپن ازبکستان شرکت می‌کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی