برگزاری مجمع عمومی فدراسیون کشتی

دبیر: کشتی با کمتر از 250 میلیارد نمی‌چرخد

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی به ریاست برنا فیروزی، معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر ورزش و با حضور علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، مهین فرهادی‌زاد، نایب رئیس کمیته ملی المپیک، رؤسای هیأت‌های کشتی و دیگر اعضای مجمع در سالن کنفرانس فدراسیون کشتی برگزار شد. در این مجمع علیرضا دبیر باز هم با اشاره به مشکلات گذشته فدراسیون به انتقاد شدید از کمیته ملی المپیک پرداخت.
دبیر پس از ارائه گزارش حسابرس در مجمع فدراسیون کشتی، گفت: «سال ۹۸ در زمان دلار ۷ هزار تومانی، فدراسیون را با بدهی ۶۰ میلیاردی تحویل گرفتیم که اظهار نظر نشده بود. خدا را شکر امروز هیچ بدهی نه به اتحادیه جهانی و نه به داخل نداریم که افتخار فدراسیون کشتی است. در این ۴ سال ریش‌هایم سفید شد و پوستم کنده شد تا بدهی‌ها را صفر کردم. دیوان محاسبات ۲ ماه در فدراسیون مستقر شد و خدا را شکر هیچ بندی را بر خلاف قانون پیدا نکردند.»
او با انتقاد از پرداخت نشدن بودجه کمیته ملی المپیک ادامه داد: «۶۶ اعزام داشتیم و تنها فدراسیونی هستیم که به غیر از بلیت هواپیما باید ۴۰ یا ۵۰ هزار فرانک بدهیم. هر چه می‌گوییم مناف هاشمی که اتفاقاً رفیق ما هم هست اما این حرف را متوجه نمی‌شود. ما ۵ رده سنی در هر رشته آزاد و فرنگی داریم و بانوان نیز هستند. در هر اعزام حداقل ۲۲ نفر حضور داشتند.»
دبیر با تکرار حرف سال گذشته خود که گفته بود، تیم دوم و یا سوم خود را به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کند؛ گفت: «با این بودجه تیم دوم یا سوم را به بازی‌های آسیایی می‌فرستیم. چهار ماه از سال گذشته و کمیته المپیک فقط ۳ میلیارد به ما پرداخت کرد. هر چقدر پول بدهند‌ آش می‌خورند. هیچ فدراسیونی عملکرد ما را نداشته و در همه رده‌های سنی روی سکو رفتیم.»
او در ادامه با ارائه گزارشی هزینه برگزاری اردو را روزانه یک میلیون تومان برای یک نفر اعلام کرد: «هر روز برای یک نفر حداقل یک‌میلیون تومان فقط برای غذا هزینه می‌دهیم اما نمی‌دانم چرا مناف هاشمی متوجه نمی‌شود؟ ما ۱۰۷ اردوی آماده‌سازی داشتیم. این خیلی بد است. حتی تشک و متکای کشتی‌گیران ما طبی است. اینجا ما شپش می‌زدیم.»
رئیس فدراسیون کشتی درباره ساخت و سازهای انجام شده و امکاناتی که در حال حاضر در اختیار کشتی است، گفت: «قبلاً برای بدنسازی در کشتی مشکل زیادی وجود داشت اما امروز 100 نفر کنار هم تمرین بدنسازی می‌کنند، ۲۲ ساعت رفاه کشتی‌گیران را در نظر گرفتیم تا بتوانند ۲ ساعت خوب تمرین کنند. سینما داریم که به تمامی سینماهای کشور آنلاین ارتباط دارد تا فیلم‌های روز را ببینند. پلی استیشن، تنیس، بیلیارد، استخر، سونا و جکوزی برای بچه‌ها تدارک دیده شده است. سیستم سرمایشی ۳۰ میلیارد هزینه داشت. تا کشتی‌گیران در فضای خوب و خنک بخوابند و خوب تمرین کنند. کتابخانه احداث کردیم تا بچه‌ها کتاب‌های خوب بخوانند.»
رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: «اگر قرار باشد در خدمت دوستان باشم برنامه زیاد داریم. البته من که کشتی را ول نمی‌کنم؛ کشتی باید همینطور بالا برود. آنها که می‌گویند کشتی فقط ساخت و ساز کرده ظلم است. ساخت و ساز فقط یکی از کارهای ما بوده است. سال ۹۸ که ما آمدیم ۲۷ میلیارد تومان عملکرد فدراسیون کشتی بود اما امروز ۲۴۴ میلیارد تومان است و فقط فدراسیون فوتبال با همه تیم‌هایش بالاتر از ما به میزان ۲۶۷ میلیارد تومان بوده است. آنهایی که می‌خواهند بیایند در کشتی کار کنند بدانند زیر ۲۵۰ میلیارد تومان نمی‌چرخد. زمان ثابت می‌کند چه کسی خدمت کرده و چه کسی خیانت. از اول سال هم ۳۰ میلیارد خرج کرده‌ایم. یک ششم بودجه ما را وزارت ورزش می‌دهد.»

درخواست مجمع کشتی؛ برگزاری انتخابات سر موعد
مجمع فدراسیون کشتی بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر تأکید کرد. جمشید خیرآبادی، رئیس هیأت کشتی کردستان در جریان برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون کشتی، خطاب به برنا فیروزی، معاون وزیر ورزش که ریاست مجمع را بر عهده داشت، گفت: «به دلیل در پیش بودن مسابقات بسیار حساس علی‌الخصوص بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان در اسرع وقت انتخابات فدراسیون برگزار شود. این نامه را همه رؤسای مجمع امضا کرده‌اند تا به وزیر ورزش ارسال شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی