صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

مصاحبه و خبر

با وجود دریافت دو پیشنهاد ویژه
کنعانی به ایران برنمی‌گردد
چند وقت پیش بود که رئیس باشگاه الاهلی قطر از پایان حضور شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان دو مدافع ایرانی تیمش خبر داد و حالا در شرایطی که صحبت‌هایی مبنی بر بازگشت خلیل‌زاده به فوتبال ایران مطرح می‌شود، روزنامه قطری فاش کرد که محمدحسین کنعانی‌زادگان دیگر ملی‌پوش ایرانی الاهلی پس از جدایی به ایران بازنمی‌گردد و احتمالاً در قطر یا امارات به کار خود ادامه می‌دهد.
کنعانی‌زادگان که در جام جهانی قطر، برخلاف بازی‌های مقدماتی این مسابقات نتوانست در ترکیب تیم ملی بازی کند و تنها در نیمه دوم دیدار برابر انگلیس فرصت بازی به دست آورد، امیدوار است با یک انتخاب خوب در سال منتهی به جام ملت‌های آسیا، بتواند خاطرات تلخ جام جهانی را به دست فراموشی بسپارد و به همین دلیل هم هست که با وجود دریافت پیشنهاد از دو تیم مدعی لیگ برتر فوتبال ایران، قصد دارد در حاشیه خلیج فارس به کار خود ادامه بدهد.
کنعانی‌زادگان یکی از مدافعان مورد نظر امیر قلعه‌نویی است که سرمربی تیم ملی اعتقاد ویژه‌ای به او دارد. با این حال تغییر قانون لیگ قطر که دیگر تیم‌ها را ملزم به جذب یک بازیکن آسیایی نمی‌کند، کار را برای کنعانی‌زادگان و سایر بازیکنان ایرانی سخت کرده است. آنها باید یک سر و گردن از بازیکنان اروپایی و امریکای جنوبی بالاتر باشند تا بتوانند همچنان در لیگ ستارگان قطر بمانند.


اتحاد کلباء تقویت می‌شود
فرهاد با چراغ خاموش در بازار
تاکنون باشگاه‌های الوصل و النصر، بیشترین فعالیت را در نقل و انتقالات لیگ امارات داشته‌اند و علاوه بر تمدید قرارداد ستارگان تأثیرگذار خود، چند بازیکن خارجی و مقیم هم جذب کرده‌اند تا فصل آینده را با قدرت بیشتری آغاز کنند. باشگاه اتحاد کلباء هم چراغ خاموش حرکت کرده و پس از تمدید قرارداد فرهاد مجیدی، خالد الدرمکی و سالم رشید را جذب کرد اما شباب الاهلی، قهرمان فصل گذشته ادنوک لیگ، هیچ انتقالی را به صورت رسمی اعلام نکرده است. همچنین الوحده هم هنوز به طور رسمی هیچ قراردادی را اعلام نکرده اما برخی منابع اعلام کرده‌اند احمد نوراللهی، بازیکن ایرانی شباب‌الاهلی، به این تیم اضافه خواهد شد.


حسینی خارج از سیستم چرخشی
حساب ویژه امیر روی مجید
مجید حسینی که در فصل اخیر سوپر لیگ ترکیه بازیکن ثابت کایسری‌اسپور بود و در خط دفاعی این تیم به میدان رفت، در تورنمنت کافا نیز حضور کامل و ۹۰ دقیقه‌ای در دو دیدار مقابل افغانستان و قرقیزستان داشت و هیچ‌وقت از ترکیب بیرون نرفت تا مشخص شود قلعه‌نویی روی او حساب ویژه‌ای باز کرده است. مدافع پیشین استقلال در حالی توانسته جایگاه خود را در ترکیب تیم ملی حفظ کند که در دو دیدار گذشته مقابل افغانستان و قرقیزستان، یک بار محمدحسین کنعانی‌زادگان زوج او بود و در دومین مسابقه مرتضی پورعلی‌گنجی در کنارش به میدان رفت تا این سیستم چرخشی کادر فنی شامل حال او نشود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی