صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

ایتالیایی‌ها همچنان پیگیر ستاره ایرانی

تمجید عمو جوزپه: طارمی آینده جذابی دارد

از ماه‌ها قبل تا امروز شایعه‌های بسیاری درباره آینده مهدی طارمی وجود دارد. هر روز پیشنهاد یک تیم مطرح پر رنگ می‌شود اما پورتو همچنان امیدوار است بتواند ستاره ایرانی خود را حفظ کند. اخبار و شایعات نقل و انتقالاتی در فوتبال اروپا همزمان با شروع تعطیلات باشگاهی در مورد لژیونرهای ایرانی از جمله مهدی طارمی هم ادامه دارد.
طارمی بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل رویایی در پورتو و به ثمر رساندن ۲۲ گل در لیگ پرتغال، یکی از بازیکنانی است که هر روز خبرهایی پیرامون احتمال انتقالش به یک باشگاه دیگر مطرح می‌شود. بعد از آنکه در هفته گذشته نام میلان به عنوان یکی از تیم‌های خواهان طارمی مطرح شد، در روزهای اخیر هم از منچستریونایتد انگلیس و بایرن مونیخ آلمان به عنوان دیگر مشتریان طارمی یاد می‌شود.
طارمی یک فصل دیگر با پورتو قرارداد دارد و رسانه‌های پرتغال مدعی هستند پورتو حاضر نیست با مبلغی کمتر از ۲۰ میلیون یورو طارمی را بفروشد؛ شرطی که تردیدها را درباره تلاش جدی یونایتد، بایرن و میلان برای جذب او افزایش داده است. به موازات انتشار اخبار نقل و انتقالاتی درباره مهاجم ایران که بزودی وارد ۳۱ سالگی می‌شود، «جوزپه برگومی» مدافع سابق تیم ملی ایتالیا و یکی از کارشناسان تلویزیونی در این کشور که به دلیل سال‌ها بازی برای اینترمیلان، میان هواداران این تیم به «عمو جوزپه» مشهور است، شرایط خط حمله تیم میلان را بررسی کرد و از مهدی طارمی هم نام برد.
برگومی به اسکای اسپورت گفت: «ما باید بفهمیم که قصد میلان چیست. به نظر من لیائو باید ۲۰ گل به ثمر برساند. اصلاً وظیفه مهاجم مرکزی چیست؟ آیا باید ایستا باشد یا مدام حرکت کند و عمق بدهد؟ تورام (یکی از گزینه‌های مدنظر میلان) به خط حمله شما عمق می‌دهد. او می‌تواند مهاجم اول یا دوم تیم باشد اما لزوماً نباید ۲۰ گل بزند. طارمی هم چشم‌انداز و آینده خوبی دارد. من او را دوست دارم و بیشتر شبیه به اولیویه ژیرو (مهاجم فرانسوی میلان) است. در نهایت شما باید بدانید که میلان و پیولی دنبال چه هستند.»

ZOOM

معرفی 10 باشگاه برتر فوتبال سال 2023
فدراسیون تاریخ و آمار سالیانه به معرفی بهترین باشگاه‌های فوتبال دنیا بر حسب امتیازات کسب شده می‌پردازد. این رسانه جدیدترین رده‌بندی 10 باشگاه برتر فوتبال را معرفی کرد.
نکته جالب در این رده‌بندی حضور پورتو به همراه مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران است. پورتو هر چند در فصل گذشته قهرمان پرتغال نشد ولی نمایش خوبی در لیگ قهرمانان اروپا با طارمی داشت و ستاره ایرانی آقای گل لیگ شد. پورتو در رده هفتم بهترین باشگاه‌های دنیا ایستاد.

10‌ باشگاه برتر فوتبال در سال 2023 به ترتیب زیر است:
1- رئال‌‌مادرید   2- منچسترسیتی    3- فلامینگو   4- بنفیکا   5- اینتر   
6- الاهلی مصر   7 - منچستریونایتد   8 - پورتو   9 - ناپولی   10  - بایرن‌مونیخ


یونایتد جدیدترین مشتری طارمی

سایت «oldtraffordfaithful» انگلیس از عزم جدی باشگاه منچستریونایتد برای شکار مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان خبر داد.
این رسانه انگلیسی نوشت: هری‌کین گزینه گرانقیمتی برای منچستریونایتد به شمار می‌آید. در شرایط کنونی خرید این بازیکن دور از دسترس است. اما باشگاه منچستریونایتد می‌تواند گزینه‌ای مشابه با کین را خریداری کند و هزینه زیادی نکند. مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو با درخشش در ترکیب این تیم می‌تواند بهترین گزینه باشد.
طارمی در فصل گذشته لیگ برتر پرتغال با به ثمر رساندن 22 گل آقای گل لیگ پرتغال شد و تمام ویژگی‌های یک مهاجم گلزن را دارد. البته این بازیکن ایرانی مشتریانی مثل بایرن مونیخ را دارد و ارزش طارمی حدود 13 میلیون پوند است. باشگاه پورتو در صورت رسیدن پیشنهاد خوب حاضر به فروش این بازیکن خود است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی