صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و دوم

وقتی با 12 گل زده لیگ برتری می‌مانی

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار
شروع خوب پیکانی‌ها
شاگردان مجتبی حسینی شروع خوبی در لیگ برتر داشتند و توانستند از سه بازی 6 امتیاز کسب کنند. آنها در اولین بازی به مصاف ملوان رفتند و این تیم را با یک گل شکست دادند. در دومین بازی حریف پیکان مس کرمان بود که با 3 گل خورده بازنده شدند و در هفته سوم و در رویارویی با نفت مسجدسلیمان توانستند 2 بر یک برنده بازی باشند اما متأسفانه این شروع خوب، پایان خوبی نداشت و آنها با عملکرد خوبی بازی‌ها را تمام نکردند.

5 بازی، 2 امتیاز
پیکان که در روزهای پایانی بیست و دومین دوره لیگ برتر در منطقه خطر قرار داشت، انتظار می‌رفت بتواند نتایج بهتری کسب کند اما این اتفاق برعکس رخ داد و شاگردان حسینی در 5 بازی پایانی که به مصاف حریفان رفتند تنها 2 امتیاز کسب کردند و از این 5 بازی، 3 بازی را واگذار کردند. البته هفته‌های قبلی این تیم هم چنگی به دل نمی‌زد اما اینکه آنها حتی در شرایط حساس هم توان کسب نتیجه مورد نظر را نداشتند، قابل توجه بود.

رکورددار هفته‌های بدون برد
پیکان رکوردهای جالبی برای این فصل به جا گذاشت. شاگردان حسینی هفته‌های متوالی در حسرت برد بودند و همین مسأله هم اوضاع آنها را روز به روز بدتر می‌کرد. پیکانی‌ها از هفته چهارم تا سیزدهم لیگ برتر بردی کسب نکردند و رکورد 10 بازی بدون برد را ثبت کردند. آنها از هفته هجدهم تا بیست و چهارم هم بردی نداشتند.

جام حذفی هم آمد نداشت
بازی پیکانی‌ها در مسابقات جام حذفی هم چنگی به دل هواداران این تیم نزد. آنها در مرحله اول استقلال خوزستان را با یک گل شکست دادند. در مرحله یک هشتم توانستند نود ارومیه را شکست دهند. شاگردان حسینی در ادامه راه به مصاف قهرمان فصل گذشته این رقابت‌ها رفتند و با 3 گل خورده در رویارویی با نساجی مازندران ناکام ماندند و این رقابت‌ها را ترک کردند، هر چند نساجی هم نساجی سال گذشته نبود اما پیکانی‌ها در رویارویی با این تیم هم نتوانستند خوب ظاهر شوند.

پیکان فقط شش‌تایی نشد!
پیکان در مقایسه با سایر تیم‌ها در گل‌های خورده هم آمار خوبی نداشت. این تیم که در این دور از رقابت‌ها در 28 بازی دروازه‌اش را باز شده دید، بیشترین گل را مقابل سپاهان اصفهان دریافت کرد. پیکان در مصاف با سپاهان در هفته بیست و نهم این رقابت‌ها، 5 بار دروازه‌اش باز شد تا شاگردان حسینی در هفته یکی مانده به آخر این رقابت‌ها هم یک شکست سنگین را تجربه کنند.

سامان فلاح، بهترین بازیکن
اوضاع پیکان آنقدر خراب بود که برای انتخاب بهترین بازیکن شرایط سختی وجود داشت. در این تیم ثابت ایمانی توانست یک گل زده و 2 پاس گل را به نام خود ثبت کند اما این شرایط او را به بهترین بازیکن تبدیل نمی‌کرد. منصور باقری هم با 2 گل زده در کل فصل، فاصله زیادی با بهترین‌ها داشت. جالب است که سامان فلاح به عنوان یک مدافع در پیکان توانست یک گل بزند و عملکرد خوبی تا هفته بیستم رقابت‌ها داشت اما تصادفی که او در این زمان داشت، باعث شد تا کارش به پایان لیگ نرسد ولی با همین تعداد بازی به نظر می‌رسد او بهترین پیکان در این دوره از رقابت‌ها بود.

خارجی به درد نخور
اوکیلو تیتو خارجی تیم پیکان، انگار بدتر از همه بازیکنان این تیم بود. در حالی که انتظار می‌رفت این بازیکن بتواند باری از روی دوش پیکانی‌ها بردارد، فقط 244 دقیقه در کل فصل برای پیکان بازی کرد و یکی از بدترین‌های این تیم بود. تیتو با این عملکرد نشان داد که پیکان خرید خوبی نداشته و به احتمال زیاد هم در لیگ بعدی این تیم را همراهی نخواهد کرد. این بازیکن در طول این فصل هیچ گلی برای پیکان به ثمر نرساند.

3 گل زده در نیمه‌های اول
پیکان با این تعداد گل زده در لیگ برتر (‌12) یک شاهکار و رکورد منحصربه‌فرد را از خود به جا گذاشت. البته این نشان می‌دهد که تیم‌های پایین‌تر از آنها (بخصوص نفت مسجدسلیمان و مس کرمان) چقدر به لحاظ فنی مشکل داشتند که خودروسازان با همین آمار در لیگ برتر ‌ماندند. نکته جالب در تعداد گل‌های زده پیکان این است که آنها در نیمه‌های اول تمام بازی‌ها‌ی‌شان فقط 3 گل زده‌اند.

ZOOM


نحوه بیشترین
گل‌های زده:
ارسال از سمت چپ و پنالتی: هر کدام 3 تا
نحوه بیشترین گل‌های خورده:          
پنالتی: 7 تا
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه‌:
نیمه اول: صفر
نیمه دوم: 2 تا
تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه:
نیمه اول: یک گل
نیمه دوم: یک گل
داوران بازی‌های خانگی:
سلطانی، چنگی، زیاری، زمانی، حاج ملک، مهدوی، همرنگ، مومنی، رحیمی مقدم، بیژن حیدری، خورشیدی، بهروزی، عرب براقی، بنیادی‌فر، پورباقر
کمک داوران بازی‌های خانگی:
حجتی (3)، افشون، سیفی، سلطانی، سلمان‌نژاد (2)، شهریاری، طاهرخانی، ماهانی، عرب‌آبادی، اسعدی، بهمنی، غلام‌زاده، عالیقدر، زیبا ، نجفی، انتظاری، ایلدروم، مروجی، قاسمی، مغروری، امتنانی، مرادی، تازه‌پور، باشنده

 

جستجو
آرشیو تاریخی