صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

ساپینتو موفق‌ترین سرمربی خارجی استقلال بود

آجورلو: من را کنار زدند تا استقلال قهرمان نشود

مصطفی آجورلو، مدیرعامل سابق استقلال بعد از مدت‌ها قفل سکوت را شکست: «حقیقت این است که در این مدت بی‌اخلاقی گسترده و کم‌سابقه‌ای علیه تیم مدیریتی استقلال در طول یک دوره موفق 12 ماهه انجام شد که محدود به معادلات ورزشی نیست. نمی‌دانم اگر چنین نتایج درخشان و موفقی حاصل نمی‌شد چه می‌خواستند بگویند؟ آنچه مسلم است چهره‌های پشت پرده آن کودتای شبانه مخالف ثبات و آرامش استقلال بودند که تغییرات مورد نظرشان را ایجاد کردند تا مانع از تکرار قهرمانی شوند و استقلال را تضعیف و به دوران ماقبل قهرمانی بازگردانند.»
 آجورلو با ناراحتی ادامه داد: «هفت ماه شبانه روز مشغول تخریب بنده و فصلی بودند که استقلال قهرمان شد. به هر حال وقتی شما مدیرعامل قهرمان و صدرنشین را در یک اقدام غیرورزشی برکنار می‌کنید باید برای هوادار دلیل و توجیه بیاورید، تنها توجیهی که به ذهن‌شان رسید، تهمت و تخریب بود. شما دیدید هرگونه تهمتی که توانستند، گفتند و کم نگذاشتند. فکر می‌کنم این حجم از تخریب در تاریخ فوتبال ایران کم‌نظیر است. حالا که نگاه می‌کنم، می‌فهمم قهرمانی و موفقیت استقلال چقدر حس انتقام و کینه درست کرد، هم در بین مخالفان استقلال و هم در میان به ظاهر دوستان. این قهرمانی به خیلی‌ها برخورد. فکر کردند در سال دوم این تیم شکست می‌خورد، اما وقتی دیدند همچنان صدرنشین است از در دیگر وارد شدند. هم در مدیریت تیم قهرمان اختلال ایجاد کردند و هم حاصل کارشان این شرایطی بود که دیدید. برای پوشاندن واقعیت آنچه که کرده بودند هم یک راه ساده پیدا کردند و آنهم تخریب و وارونه‌نمایی بود. انواع و اقسام اتهام‌ها را علیه بنده گفتند تا ذهن‌ها را مشوش کنند که البته در بین هواداران توفیقی نداشتند.»
مدیرعامل سابق استقلال درباره ساپینتو هم این صحبت‌ها را مطرح کرد: «چیزی که به استقلال ضربه زد حاشیه‌های درونی بود. کدام باشگاه را سراغ دارید که هر روز مشغول انتشار اطلاعات درونی خودش در مورد تک تک بازیکنان و سرمربی تیم باشد و تمرکز آنها را به‌هم بزند؟ شما ببینید این مربی و بازیکنان چقدر از بابت همین مسائل در این ماه‌ها اذیت شدند. یک باشگاه دیگر را در همین لیگ سراغ دارید که هر روز مسائلی در مورد قراردادها و مبالغ‌شان مطرح شده باشد، آنهم تیمی که در رقابت قهرمانی بود و بیش از هر چیز به آرامش و تمرکز نیاز داشت، همان آرامشی که فصل گذشته وجود داشت وگرنه 80 درصد بازیکنان که همان نفرات بودند. تفاوت این بود که فصل قبل دستمزد بازیکنان بموقع پرداخت می‌شد و همه ارکان باشگاه با سکوت به آرامش تیم کمک می‌کردند و بین ارکان مختلف اتحاد وجود داشت. امسال هم اگر می‌گذاشتند این تیم کار خودش را بکند و به مسیرش ادامه بدهد، قطعاً موفق می‌شد، قهرمان می‌شد، به شرط اینکه ساپینتو و شاگردانش به جلو نگاه می‌کردند و پیش می‌رفتند، نگران پشت سر نبودند که هر روز از پشت به آنها ضربه‌ای وارد شود و حاشیه تازه‌ای بسازند. آمار و ارقام که دروغ نمی‌گویند. ما مربی توانمندی آوردیم که در اولین فصل حضورش تهاجمی‌ترین تیم لیگ را ساخت، به فینال جام حذفی رسید و 62 امتیاز کسب کرد. این تیم با 18 برد و 52 گل زده ضعیف بود؟ آمار و ارقام را ببینید که ساپینتو موفق‌ترین مربی خارجی تاریخ استقلال از نظر میانگین امتیاز بوده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی