صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر

نامه تاج به قالیباف برای دریافت حق پخش تلویزیونی

در ماه‌های گذشته مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال انتقادهایی را به پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی داشته اما این مسأله باز هم محقق نشده است. حالا پس از اینکه سازمان لیگ چندی پیش در نامه‌ای به رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خواهان مشخص شدن حق پخش تلویزیونی باشگاه‌ها طبق الزامات فیفا و AFC شد، این بار مهدی تاج شخصاً اقدام کرد. رئیس فدراسیون فوتبال دیروز نامه‌ای را به امضای خودش خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نوشته و در این نامه خواهان تشکیل ساز و کاری برای پرداخت حق پخش شده است. در این نامه آمده که پرداخت حق پخش برای جلوگیری از عواقب بعدی و بین‌المللی بخصوص حذف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا امری الزامی است. در بخش دیگری از این نامه آمده است: «با توجه به پایان فرصت فیفا و AFC برای مشخص شدن حق پخش، درخواست می‌شود هر چه زودتر یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی باشگاه‌ها که حق پخش تلویزیونی است، تعیین تکلیف شود.»

افسوس عراقی‌ها از جدایی ناظم‌الشریعه

محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان سال گذشته هدایت تیم ملی فوتسال عراق را برعهده گرفت و در مدت حضورش نتایج خوبی را کسب کرد. ناظم‌الشریعه دو ماه پیش عراق را ترک کرد و با قراردادی نجومی هدایت تیم ملی کویت را برعهده گرفت. عراق به جای ناظم‌الشریعه یک مربی برزیلی آورد، ولی ظاهراً آنها جای خالی سرمربی ایرانی را احساس می‌کنند. سایت «اسپورت» عراق با افسوس خوردن از رفتن مربی ایرانی نوشت: «ناظم‌الشریعه، بهترین مربی برای فوتسال عراق را از دست دادیم. او خیلی خوب با بازیکن عراقی رفتار می‌کرد و توانایی‌هایش را می‌شناخت و انتخاب‌های منطقی داشت اما متأسفانه مسئولان نظر دیگری دارند! مربی برزیلی ما مقابل تیم ملی الجزایر با سیستم دفاعی بازی کرد و فقط دفاعی بازی می‌کند.»

انتقاد اصغر شرفی از تورنمنت کافا

اصغر شرفی، مربی پیشین تیم ملی در انتقاد به حضور در تورنمنت کافا گفت: «همه ما به خوبی می‌دانیم که تیم ملی افغانستان در حد و اندازه تیم ملی ما نیست. به نظرم درست و خوب نیست که تیم ملی ما با بازیکنانی نظیر طارمی مقابل آنها قرار بگیرد. قصد توهین به فوتبال افغانستان را ندارم. واقعیت این است که ما تلاش کردیم و به این سطح فوتبال رسیدیم و آنها با ما فاصله معناداری دارند. واقعاً نمی‌دانم ثمره و دستاورد بازی با افغانستان چیست؟» شرفی اضافه کرد: «در شرایطی که ما باید خودمان را برای جام ملت‌ها آماده کنیم، حضور در چنین تورنمنتی و تقابل با افغانستان بیشتر شبیه وقت تلف کردن است. البته این موارد به معنای آن نیست که آقای قلعه‌نویی به آن آگاه نیست. شاید شرایط داخلی به شکلی است که ما از آن بی‌اطلاع هستیم. امیدوارم اگر مشکلی هست رُک و راست گفته شود. اگر قرار است تیم ما صیقل بخورد و نقاط ضعف و قوتش مشخص شود، باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی