صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

خبر

گواردیولا: من و مسی کار را تمام کردیم

پپ گواردیولا از اینکه همراه با منچسترسیتی به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسیده بسیار خوشحال است و احساس می‌کند مأموریت خود را در این تیم تمام کرده است، ‌درست مثل کاری که لیونل مسی با قهرمانی در جام جهانی در مورد تیم ملی آرژانتین انجام داد.
گواردیولا پس از هفت سال حضور روی نیمکت سیتی بالاخره توانست این تیم را قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کند و حالا سه لیگ قهرمانان در کارنامه افتخاراتش دارد که دو مرتبه آن با بارسا رقم خورده بود. منتقدان پپ می‌گفتند او نتوانسته بدون مسی و بارسلونا فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود و موفقیت‌های او را به بازیکنانی که در بارسا در اختیار داشت ربط می‌دادند. پپ حالا 35 جام در دوران مربیگری خود کسب کرده است. در فصلی او سیتی را قهرمان لیگ قهرمانان کرد که مسی نیز توانست با آرژانتین قهرمان جام جهانی شود.
پپ با اشاره به این موضوع گفت: «فکر می‌کنم مثل مسی کاری که باید را انجام دادم. البته تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهم خودم را با مسی مقایسه کنم. قطعاً جام جهانی با لیگ قهرمانان متفاوت است ولی تصویری از مسی پس از فینال جام جهانی وجود دارد که او می‌گوید، کار را تمام کردم. فکر می‌کنم من هم در سیتی کار را تمام کردم.»
 مربی کاتالان ادامه داد: «این قهرمانی به پنج قهرمانی ما در لیگ برتر معنا داد. حالا وقت آن است که به تعطیلات برویم و ذهن‌مان را از فوتبال جدا کنیم. من و بازیکنانم به استراحت نیاز داریم و سپس باید برگردیم و آدرنالین لازم برای فصل بعد را به دست بیاوریم. الان ولی زمان فکر کردن به فوتبال نیست.»

 

ژاوی قدیمی‌های بارسا را یکی یکی رد می‌کند

یک سال و نیم پس از ورود ژاوی به نوکمپ، تغییرات بسیار زیادی در ترکیب تیم اتفاق افتاده است. در حالی که سه فصل از نقل و انتقالات گذشته است و یک تابستان پرمشغله در پیش است، رختکن بارسا بیشتر و بیشتر از بازیکنان جدید پر می‌شود و چهره‌های کمتر و کمتری از قدیم باقی می‌مانند. از زمانی که ژاوی در نوامبر 2021 جانشین رونالد کومان شد، 43 بازیکن در تیم اصلی داشته است. از آنهایی که هفته اول حضور او در تمرین تیم بودند، تنها 11 بازیکن یعنی حدود یک‌چهارم کل بازیکنانی که ژاوی داشته، در تیم باقی مانده‌اند: تراشتگن، سرخی روبرتو، آرائوخو، اریک گارسیا، دی‌یونگ، پدری، گاوی، آنسو فاتی، دمبله، اینیاکی پنیا و بالده؛ که دو نفر آخر در آن زمان بازیکن تیم جوانان باشگاه بودند. در اولین بازار زمستانی چهار بازیکن جدید به تیم اضافه شدند: دنی آلوز، فران تورس، آداما ترائوره و اوبامیانگ که از آنها فقط تورس همچنان پیراهن بارسا را به تن می‌کند. در دوره ژاوی و تا پایان این فصل 22 بازیکن از بارسا رفته‌اند: نتو، دِست، دنی آلوز، به‌یرین، پیکه، لنگله، مینگوئه‌سا، اومتیتی، ژوردی آلبا، بوسکتس، نیکو، پیانیچ، ریکی پیگ، کوتینیو، کولادو، عبدالصمد الزلزولی، آداما ترائوره، دمیر، ممفیس دپای، اوبامیانگ، برایت‌ویت، لوک دی‌یونگ و خوتگلا. بعضی از آنها به طور قرضی به تیم‌های دیگر داده شده‌اند اما فقط احتمال دارد نیکو، عبدالصمد و اوبامیانگ برگردند.

جستجو
آرشیو تاریخی