منچسترسیتی چگونه فاتح شایسته همه جام‌ها شد؟

پپ، خالق آبی‌ترین شاهکار هنــــری

فرخ حسابی- ایمان گودرزی
روزنامه نگار

«قهرمانان اروپا، ما می‌دانیم چه هستیم». این شعاری بود که هواداران منچسترسیتی بعد از اینکه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با برد مقابل اینتر باور کردند، سر دادند. نبرد فینال لیگ قهرمانان شاید تماشایی‌ترین بازی نبود که تیم پپ گواردیولا انجام داد اما در استانبول بالاخره چیزی را که سرمربی کاتالان بارها از آن به‌عنوان «رویا» یاد کرده بود را با تمام وجود درک کردند.
سیتی رویای قهرمانی در لیگ برتر را از سال 2008 که گروه «ابوظبی یونایتد» مالکیت آن را برعهده گرفت در سر داشت و این رؤیا از زمانی که گواردیولا از سال 2016 هدایت این تیم را برعهده گرفت بیشتر شد.
 رسیدن به این قهرمانی بیش از 15 سال طول کشید و برای آن بیش از 2 میلیارد پوند سرمایه‌گذاری شد، البته در همه بخش‌ها و زیرساخت‌ها و نه فقط خرید بازیکن. اما سیتی در نهایت حالا همان چیزی است که مدت‌ها می‌خواست باشد و احساس می‌کرد که باید باشد: بدون شک بهترین تیم باشگاهی اروپا.
برد شنبه شب نه تنها سنگینی طلسم لیگ قهرمانان را از روی دوش منچسترسیتی برداشت بلکه آنها را تبدیل به دومین تیم انگلیسی تاریخ کرد که موفق به کسب
سه گانه قهرمانی «لیگ قهرمانان، لیگ برتر و جام حذفی» می‌شوند.
 این کار پیش از این توسط منچستریونایتد انجام شده بود. اما سیتی چگونه توانست همه جام‌های مهم را با در هم کوبیدن حریفان خود در این فصل به دست بیاورد؟

 

جستجو
آرشیو تاریخی