صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

سومین قهرمانی رولان‌گاروس برای اشویانتک

ملکه جدید فلیپ شاتریه

در روز پایانی رقابت‌های بخش زنان رولان‌گاروس، ایگا اشویانتک و کارولینا موکووا در فینال به مصاف هم رفتتند. مصافی که برخلاف انتظارات کار زن شماره یک تنیس جهان گره خورد و او با سختی بسیار موفق شد مقابل موکووا به پیروزی برسد و سومین قهرمانی‌اش در رولان گاروس را جشن بگیرد.
این مسابقه اتفاقات عجیب کم نداشت که در ادامه بررسی می‌کنیم.
 4 گرنداسلم، 22 سال سن
یکی از مواردی که باعث می‌شود ایگا با سرنا ویلیامز مقایسه شود عملکرد فوق‌العاده‌اش در کسب افتخارات است. جالب است بدانید ستاره جوان تنیس لهستان و جهان شنبه شب با پیروزی مقابل موکووا چهارمین عنوان قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها را کسب کرد. آماری که رسیدن به آن با توجه به سن و سال اشویانتک فوق‌العاده جذاب است و ثابت می‌کند روند فوق‌العاده‌ای که او در دنیای تنیس در پیش گرفته ادامه‌دار خواهد بود. البته باید توجه داشت که چهارعنوان گرنداسلم او تنها در دو رقابت آزاد فرانسه و امریکا به‌دست آمده است و بانوی شماره یک تنیس جهان در رسیدن به‌عنوان قهرمانی ویمبلدون و استرالیا ناکام بوده است. روندی که باید دید آیا در مسابقات ویمبلدون 2023 شکسته می‌شود یا اینکه طلسم قهرمان شدن اشویانتک در ویمبلدون برای یک سال دیگر ادامه خواهد داشت.
 عملکرد فوق‌العاده در خاک
تنیسور لهستانی با وجود اینکه تا به اینجای فصل جاری تنیس عملکرد مطلوب و همیشگی‌اش را از خودش به نمایش نگذاشته اما در زمین خاکی بی‌نظیر بوده است به گونه‌ای که او در دو رقابت مهم اشتوتگارت و رولان گاروس به‌عنوان قهرمانی رسید. مسابقاتی که یکی از بالاترین امتیازات را در جدول رتبه‌بندی دارد.
 سقوط «در جام»!
همانطور که پیش‌تر گفته شد قهرمانی ایگا در رولان گاروس حاشیه‌های زیادی داشت. یکی از جذاب‌ترین حاشیه‌ها به زمان اهدای جام قهرمانی رولان گاروس 2023 به او اتفاق افتاد. جایی که تنیسور لهستانی هنگام خوشحالی باعث شد در جام قهرمانی سقوط کند. آنچه باعث خنده بی‌وقفه تماشاگرانی که در استادیوم محل برگزاری بازی نهایی حضور داشتند، شد و سوژه جذابی را برای عکاسان رقم زد. اتفاقی که البته بدون هیچ شک و تردیدی در تاریخ رقابت‌های آزاد فرانسه و دنیای تنیس ماندگار خواهد شد. زیرا تا الان سابقه نداشته است در یک جام هنگام خوشحالی پس از مسابقه سقوط کند و به زمین بیفتد.
 موکووا شگفتی‌ساز نشد
کارولینا موکووا دیگر بازیکن حاضر در این مسابقه که اهل جمهوری چک است، موفق نشد شگفتی‌سازی خودش را تکمیل کند و برای اولین بار در دوران حرفه‌ای‌اش به مقام قهرمانی یک گرنداسلم برسد. بسیاری امیدوار بودند او در جدال مقابل اشویانتک عادتی که همواره مقابل بزرگان تنیس زنان جهان داشته را ترک کند و مقابل ستاره جوان لهستانی به پیروزی برسد تا ضمن اینکه به اولین عنوانش در گرنداسلم دست پیدا می‌کند، رسیدن ایگا به چهارمین گرنداسلمش را به تأخیر بیندازد. اتفاقی که موکووا موفق به انجام آن نشد تا با حسرت کسب اولین قهرمانی گرنداسلمش پاریس را ترک کند. زیرا با توجه به رتبه‌ای که او دراختیار دارد و رقبای فوق‌العاده‌ای که در دنیای تنیس هستند مشخص نیست او موفق به تکرار فینالیست شدنش در تورنمنت‌های آینده دنیای راکت بشود. نزدیک‌ترین تورنمنت مهم او رقابت‌های ویمبلدون است. مسابقاتی که باید دید موکووا می‌تواند با روحیه‌ای که از موفقیت در رولان گاروس گرفته آن را ادامه بدهد یا اینکه اتفاقات دیگری رخ می‌دهد و تنیسور اهل جمهوری چک بار دیگر پس از درخشش مقطعی محو می‌شود و از یاد‌ها می‌رود.
 ایگا اشویانتک: به رکوردها فکر نمی‌کنم
اشویانتک که آمار فوق‌العاده‌اش در رولان گاروس را به ۲۸ پیروزی و تنها ۲ شکست بهبود بخشید، در مراسم اهدای جام گفت: «مسابقه آسانی نبود. چند هفته اخیر بسیار سخت سپری شد بسیار خوشحال هستم. زیاد به رکوردها فکر نمی‌کنم، بلکه هر روز نهایت تلاش خودم را انجام می‌دهم. بدون حمایت تیمم الان اینجا نایستاده بودم. این ما بودیم که پیروز این تورنمنت شدیم نه فقط من.»

جستجو
آرشیو تاریخی