صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر

اتفاق مهم برای شهاب
زاهدی تنه به تنه با آزمون و طارمی

عملکرد شهاب زاهدی در فصل اخیر لیگ برتر مجارستان باعث شد کادر فنی تیم ملی روی او نظر مثبت داشته باشد و جلوتر از شهریار مغانلو، آقای گل لیگ ایران و دیگر مهاجمان آماده تصمیم به دعوت از او بگیرد و در کنار مهدی طارمی، سردار آزمون و رضا اسدی، این بازیکن را در تمرینات مورد ارزیابی قرار دهد. مهاجم پیشین پرسپولیس طی ۶ فصل اخیر که بیرون از ایران بازی کرده، یکی از بهترین سال‌های خود را در پوشکاش مجارستان داشته و همین اتفاق کاری کرد تا سرمربی تیم ملی نیز این بازیکن را به اردو دعوت کند و پس از جلب نظرش در مینی‌کمپ، در فهرست نهایی قرار دهد تا در کنار دیگر ستاره‌ها شانس بازی به دست بیاورد.
زاهدی با هشت گل زده در فصل اخیر لیگ مجارستان امید زیادی دارد مثل شهریار مغانلو که زیر نظر قلعه‌نویی اولین بازی ملی خود را انجام داد، او هم این شانس را در تورنمنت کافا پیدا کند. شهاب پس از رسیدن به فهرست اولیه تیم ملی، در مینی‌کمپ هم جلوتر از بازیکنانی مثل محمدرضا آزادی، محمدجواد محمدی و... بود که توانست به لیست نهایی برسد و حالا نوبت رقابت او با طارمی، آزمون و اسدی است تا حتی به‌عنوان یار تعویضی شانس بازی در تورنمنت کافا را به دست بیاورد و بازی ملی در کارنامه‌اش ثبت کند.
 

با دو بازی در تورنمنت کافا
حمله جهانبخش به رکورد میناوند و عقیلی

علیرضا جهانبخش کاپیتان دوم تیم ‌ملی ایران است که به دهمین سال بازی در عرصه ملی رسیده و حالا یک رکورد ویژه را دنبال می‌کند. جهانبخش که از زمان بازی برای نایمخن به تیم‌ملی دعوت می‌شود و حالا پیراهن فاینورد را برتن دارد، تاکنون ۶۷ بار برای ایران بازی کرده که شامل سه حضور در جام جهانی نیز می‌شود.
او حالا در کنار افشین پیروانی بیست و دومین بازیکن باسابقه تیم‌ملی است و فرصت این را خواهد داشت تا با دو بازی در تورنمنت کافا به رکورد هادی عقیلی و زنده‌یاد مهرداد میناوند برسد. نکته جالب اینکه او فرصت دارد تا شروع جام ملت‌های آسیا رکورد خود را بهبود بخشد و به جمع ۱۵ نفر صدرنشین جدول اضافه شود. جهانبخش در صورتی که تا جام جهانی ۲۰۲۶ در ترکیب ایران باقی بماند، علاوه بر اینکه رکورددار تعداد حضور جام جهانی می‌شود، احتمالاً به حدنصاب ۱۰۰ بازی ملی هم دست خواهد یافت.
 
 
تمرین در تهران به جای قرقیزستان
برنامه قلعه‌نویی برای قلی‌زاده

علی قلی‌زاده بازیکن ملی‌پوش فوتبال ایران که در فروردین ماه گذشته دچار مصدومیت شد، پس از پشت سر گذاشتن جراحی و آغاز تمرینات ابتدایی، با حضور در مرکز ملی فوتبال ایران تمرینات بازیابی بدنی خود را زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی آغاز کرد. قلی‌زاده قرار است در تهران تمرینات خود را دنبال کند تا به مرز آمادگی برسد.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی