صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

در ایران به من حسادت کردند

قطبی: من یک بی‌‌خانمانم!

مجتبی حسین مرشدی
خبرنگار
افشین قطبی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان این روزها در کانادا حضور دارد و در تیم اف سی ونکوور مربیگری می‌کند. قطبی در تازه‌ترین مصاحبه خود که با وبسایت socceramerica انجام داده، به تمام مسائل دوران مربیگری خود پرداخته و اشاره‌ای هم به زمان بازگشتش به ایران برای سرمربیگری در پرسپولیس داشته است.
قطبی در پاسخ به این سؤال که به عنوان یک مربی که سال‌ها سابقه کار در خارج از کشور را داشت، بازگشت به ایران چگونه بود؟ گفت: «این اتفاق برای اولین بار در ۳۰ سال رخ می‌داد و بسیار احساسی بود. برای هر کسی که کشور خود را در سنین جوانی ترک و مهاجرت می‌کند، این یک اتفاق چالش‌برانگیز است. در کشورتان شما یک خارجی هستید؛ شما متفاوت هستید و انگلیسی زبان دوم است. در بازگشت به ایران، هنوز احساسی را که در پرواز داشتم به یاد دارم. چند هزار نفر در فرودگاه منتظر آمدن من بودند. اشک در چشمانم حلقه زده بود. واقعاً از نظر عاطفی تحت تأثیر قرار گرفتم. دیدن مادرم که ۳۰ سال بود ندیده بودم، بسیار خاص بود. این احساس شگفت‌انگیز بود.»
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس همچنین از فضایی که علیه او در فوتبال ایران وجود داشت گلایه کرد و گفت: «صادقانه بگویم، این یک شوک فرهنگی بود. احساس می‌کردم یک خارجی هستم. بیشتر اهالی فوتبال با من رفتار خوبی نداشتند، زیرا آنها به نوعی حسادت داشتند که من برگردم و موفقیتی را کسب کنم. این یکی از مشکلات من برای کار در ایران بود.»
قطبی در پاسخ به این سؤال که آیا در زمان دوری از ایران، با مشکل جدی مواجه شده بود؟ گفت: «دوره‌ای بود که من برای فوتبال امریکا کار می‌کردم و ایران یک بازی دوستانه مقابل جامائیکا داشت. قرار بود برای دیدن بازی بروم ولی به من اجازه ورود ندادند. زمانی که در سال ۲۰۰۷ سرمربی کره‌جنوبی بودم، با ایران بازی داشتیم. در دبی به دلیل نداشتن پاسپورت ایرانی جلوی من را گرفتند. من یک شهروند جهانی هستم که بی‌خانمانم!»

 

جستجو
آرشیو تاریخی