صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

شکاری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

عاشوری: با قلعه‌نویی آسیایی می‌شدیم

سمیرا شیرمردی
روزنامه‌نگار
گل‌گهر سیرجان در فصل بیست و دوم شروع خیلی خوبی داشت و توانست نتایج ارزشمندی بگیرد. آبی‌های استان کرمان، به‌دنبال سهمیه آسیا و حتی قهرمانی بودند و خیلی خوب کار می‌کردند اما یک سری امتیازات مهم از دست دادند. گل‌گهر حتی در یک هفته صدرنشین لیگ هم شد اما در ادامه نتوانست نتایج خوب خود را ادامه دهد و بالاترین جایگاه جدول را خیلی زود از دست داد. البته آنها بعد از آن، مدعی کسب سهمیه آسیا بودند که حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی و سپردن هدایت تیم به سعید الهویی که تجربه سرمربیگری نداشت، باعث شد نتایج ضعیفی بگیرند و در نهایت به رده ششم جدول نزول کنند. علی‌اصغر (نوید) عاشوری هافبک گل‌گهر سیرجان که بهترین پاسور تیمش هم شناخته شده، در مورد فصل پر فراز و نشیبی که پشت سر گذاشتند، باخت به پرسپولیس در جام حذفی و... صحبت می‌کند.

 فصل بیست و دوم برای گل‌گهر چطور گذشت؟
شرایط خوبی بود. تا زمانی که آقای قلعه‌نویی سرمربی بودند شرایط خیلی خوب بود و به گونه‌ای سهمیه آسیا دست‌مان بود اما بعد از تغییرات نتوانستیم خوب نتیجه بگیریم. البته جایگاه ششم هم جایگاه بدی نیست اما حق‌مان بیشتر از این بود.
چرا با سعید الهویی خوب نتیجه نگرفتید؟
الهویی از نظر فنی مربی خوبی است و دستیار، کمک اول، اتاق فکر و همه کاره آقای قلعه‌نویی در بحث فنی و تیم بود اما شرایط تیم در آن زمان جوری بود که هر مربی دیگری هم می‌آمد جواب نمی‌گرفت.
گل‌گهر سیرجان در بازی‌های خانگی نتایج خیلی خوبی گرفت و ۲۸ امتیاز به دست آورد. چه چیزی باعث شد در خانه اینقدر خوب کار کنید؟ حضور تماشاگران باعث چنین نتایجی شد یا اینکه دلایل دیگری داشت؟
مطمئناً هواداران نقش مهمی داشتند و بالاخره خودمان در بازی‌های خانگی شرایط بهتری داشتیم. هواداران یار دوازدهم تیم هستند که این فصل هم کمک زیادی به تیم کردند.
رضا شکاری مؤثرترین بازیکن گل‌گهر شد که توانست 4 پاس گل بدهد و 7 گل هم بزند. چه نظری در مورد شکاری داری؟
رضا یکی از مهره‌های خوب گل‌گهر بود که نقش مهمی در موفقیت‌های تیم داشت. البته کار تیمی هم در دیده شدن و موفقیت شکاری تأثیرگذار بود اما رضا جزو بازیکنانی است که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند مثل یک ستاره بدرخشد.
شاید خودتان ندانید اما بعد از شکاری، شما مؤثرترین بازیکن گل‌گهر بودید.
مهم نیست چون تلاش کل مجموعه بود که قرعه به‌نام من افتاد.
در مقابل خارجی‌های تیم‌تان اصلاً خوب کار نکردند و عملکرد ضعیفی داشتند.
خارجی‌ها متأسفانه عملکرد قابل قبولی نداشتند. البته باید همه جوانب کار را در نظر گرفت. اینکه چطور از بازیکن خارجی بازی گرفته شد و آیا در پست تخصصی به میدان رفت یا نه. من در این مورد چندان مطلع نیستم اما عملکردشان رضایت‌بخش نبود.
شما بهترین پاسور گل‌گهر هم شدید که ۱۰ پاس گل دادید و البته ۴ گل هم زدید.
تلاش بقیه بچه‌ها بود که خدا را شکر قرعه به‌نام من افتاد. ان شاءالله فصل بعد بتوانم بهتر از این کار کنم.
از عملکرد خودت در فصل بیست و دوم راضی بودی؟
بله، ولی شاید می‌شد بهتر هم باشد. اتفاقاتی افتاد که تأثیرگذار بود.
از لیگ برتر که بگذریم، گل‌گهر در جام حذفی هم به هدفی که مد نظر داشت نرسید و جلوی پرسپولیس شکست خوردید...
پرسپولیس تیم بزرگی است که به نظرم ما مقابل آنها بازی خوبی انجام دادیم. برخلاف بازی لیگ که خوب نبودیم، در جام حذفی بازی خوبی انجام دادیم اما پرسپولیس  باتجربه‌تر بود و توانست ببرد.
فصل آینده با گل‌گهر قرارداد داری؟
نه، بازیکن آزاد هستم و هنوز معلوم نیست چه تصمیمی برای فصل آینده می‌گیرم.

ZOOM

هدف‌گذاری گل‌گهر برای فصل بیست و دوم به چه صورت بود؟
من بازیکن هستم و نمی‌توانم بگویم هدف چه بود اما همیشه همه تیم‌ها سعی می‌کنند بهترین عملکرد را داشته باشند که گل‌گهر همچنین  بود و شاید مثل یک سری تیم دیگر هم به قهرمانی و کسب سهمیه آسیا هم فکر می‌کرد اما به هر حال اتفاقاتی افتاد که شرایط تغییر کرد. آقای قلعه‌نویی افتخار فوتبال ایران است که به تیم ملی رفتند. شاید هر باشگاهی بود با این جدایی، آن هم در شرایط حساس لیگ موافقت نمی‌کرد اما باشگاه گل‌گهر موافقت کرد تا آقای قلعه‌نویی به تیم ملی، فوتبال و ورزش ایران کمک کند و پرچم را بالا نگه دارد. اگر قلعه‌نویی بود، حداقل سهمیه می‌گرفتیم و آسیایی می‌شدیم اما بعد از رفتن ایشان، نتایج خوب نبود.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی